Overkill Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Nytt år, nya skivor. Har ni något ni ser fram emot som ska släppas under året? På min lista över intressanta skivsläpp 2010 finns än så länge: 5 januari: Kanye West – Storytellers 9 februari: Hot Chip – One Life Stand 16 mars: White Stripes – Under Great White Northern Lights (DVD) 23 mars: She & Him – Volume Two Sen ska även MGMT – Congratulations släppas i början av året och någon gång under 2010 hoppas jag även Band of Horses tredje skiva kommer. Annars har jag inte så bra koll faktiskt. Här listar i alla fall Pitchfork en del skivsläpp under första kvartalet som man kan kolla igenom och se om det är något intressant: http://pitchfork.com/news/37446-the-pitchf...es-winter-2010/
creel (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 (redigerat) 5 feb: Rage - Strings To A Web Swimfaster Godwhispers - Season Two Lostprophets - The Betrayed Alter Bridge - Alter Bridge III Bring Me The Horizon - ? Är nog många fler intressanta som man bara inte har koll på. Redigerat 3 januari 2010 av creel
sadomachine (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Fear Factory - Mechanize ska bli rätt kul att höra...
DieHard (oregistrerad) Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Har noll koll på vad som ska släppas.
kpinnen Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Pain Of Salvations dubbel cd ska väl släppas i år.....om den inte blir framflyttad igen.........
Dingbats Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 The Radio Dept., of Montreal, Most Valuable Players, The Books, Tunng, och så är ju Animal Collective på G med en film!
Overkill Postat 4 mars 2010 Trådstartare Postat 4 mars 2010 Drar upp tråden igen! 9 mars: Broken Bells – Broken Bells 13 april: MGMT – Congratulations 18 maj: Band of Horses – Infinite Arms
gumpbert Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Moto Boys "Lost in the call" släpptes igår. Mycket efterlängtad och precis så bra som jag hade hoppats.
joachime Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Tunng Släppte i veckan va? Var på releaseparty med malmöbandet Vit Päls ikväll. Någonting för fans av Jonathan Richman, Iggy Pop och Evert Taube att kolla upp! 😉
Analogfreak (oregistrerad) Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Det här har ju iofs inte med skivsläpp att göra.... och det är en händelse som inte intresserar mig det minsta... men det känns som nåt man inte bör ignorera... http://www.agnetapeter.se/aktuellt.html Redigerat 5 mars 2010 av Analogfreak
JimBeam Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Kanye West - albumsläpp 5:e januari? Kollade faktiskt på spotify idag, men där var det '808s and heartbeats' som var det senaste... Personligen är jag på jakt efter fler Dr Luke eller Benny Blanco produktioner (Kesha, Britney Spears m.fl.)
JimBeam Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Lite OT, men jag tycker att det är fantastiskt, när man kollar på spotify's lista över mest spelade låtar, så ligger 'Journey - Don't stop believing' på 15:e plats. Nästan 30 år efter släppet!! Ursäkta att jag bröt tråden lite, men var tvungen att nämna den då den ligger på min personliga topp tre 'bästa låt lista'. 🙂
Carle Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Radio Dept Håkan Hellström The Ark Billie The Vision & The Dancers Svart (reklam för egna bandet) Familjen Skivor som redan dykt upp: Sambassadeur Hästpojken Joel Almed Steso Songs
Overkill Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Kanye West - albumsläpp 5:e januari?Kollade faktiskt på spotify idag, men där var det '808s and heartbeats' som var det senaste... Personligen är jag på jakt efter fler Dr Luke eller Benny Blanco produktioner (Kesha, Britney Spears m.fl.) Det som släpptes var VH1 Storytellers, så bland annat den här.
Rabieshund Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Fleet Foxes har sagt att de håller på att spela in ett nytt album som planeras att släppas 2010. Kommer bli fettttttttt!
Rabieshund Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Vet man aldrig! De har tagit god tid på sig just för att skivan ska bli riktigt bra och inte bara nåt ihopkastat. Jag tror den kommer bli grym! Redigerat 5 mars 2010 av Rabieshund
Carle Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Tror säkert den blir grym, men förra skivan var ju bland annat 2008s bästa skiva enligt sonic. Även om den nya är svinbra är det svårt att toppa.
Overkill Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Tror säkert den blir grym, men förra skivan var ju bland annat 2008s bästa skiva enligt sonic. Även om den nya är svinbra är det svårt att toppa. Den blev väl årets skiva på massa ställen, så det bästa vore väl om dom gjorde något lite annorlunda som inte är samma grej för då kommer folk bara jämföra och bli besvikna. Men vi får väl se. Enligt wikipedia ska den nya vara mindre poppig och upbeat och mer baserad på groove.
jarlo Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Det här har ju iofs inte med skivsläpp att göra.... och det är en händelse som inte intresserar mig det minsta...men det känns som nåt man inte bör ignorera... http://www.agnetapeter.se/aktuellt.html Haha, jag trodde jag skulle komma till en hemsida med "Agne Tapeter" 😱
Overkill Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Tydligen. Nä men blir väl kanske fler Meadowlarks och färre Quiet Houses.
Dingbats Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Släppte i veckan va? Ja, jag hörde den nyligen, Tunngs nya. En glad överraskning! Inga lika solklara hits som typ Bullets, men överlag hög klass. The Radio Dept.s nya är okej, men inte så spektakulärt bra. En skiva som alla lågmälda lofiälskare måste kolla upp är Trouble Books nya. Nu ser jag fram emot Broken Social Scene och The Apples in Stereo.
tokeo2 Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Haha, en lista på några mer kommersiella album som släpps nu i år: Usher - Raymond vs Raymond (mars) Britney spears - ? (Juni) Justin bieber - My world 2.0 (mars) The game - R.E.D (Mars) Lil wayne - Carter IIII (?) Jesse mccartney - ? (Augusti) Ironmaiden - (Bara ett rykte än så länge) Själv ser jag fram emot Björks soundtrack till Mumintrollet filmen som kommer nu i sommar!
debatt Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 (redigerat) Bachman & Turner - Rock and roll is the only way out (10 sep) The Tubes - Mondo Birthmark New Tubes Rarities (feb) Kat Vipers - Vindicate/We waz robbed (våren) Katie Melua - The House (24 maj) The Stranglers - Retro rockets (våren) Redigerat 22 juni 2010 av debatt
antikartellmusikern Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Vart har allt sådant här tagit vägen som andas kärlek och spelglädje där musiken fortfarande kom som ett kärleksfullt brev på posten Bra musik behöver ingen marknadsavföring Vi behöver inte skivbolagens kosmetiska trender som idag försöker dränka in oss , som i ett dopp i BP:s sörja där dom snart täckt upp vart ända hertz i vår mediala tillvaro så att vi snart liknar dom där små sjöfåglarna som krälar i stoftet av det som en gång var en symfoni av klara böljande friska vågor av mångfaldigt liv Vårt hjärta är som en vinyl-skiva ju större borr skivbolagen vill använda dessa mindre blir det kvar
Demonproducenten Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Vart har allt sådant här tagit vägen som andas kärlek och spelglädje där musiken fortfarande kom som ett kärleksfullt brev på posten Bra musik behöver ingen marknadsavföring Vi behöver inte skivbolagens kosmetiska trender som idag försöker dränka in oss , som i ett dopp i BP:s sörja där dom snart täckt upp vart ända hertz i vår mediala tillvaro så att vi snart liknar dom där små sjöfåglarna som krälar i stoftet av det som en gång var en symfoni av klara böljande friska vågor av mångfaldigt liv Vårt hjärta är som en vinyl-skiva ju större borr skivbolagen vill använda dessa mindre blir det kvar tangentdiarré?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.