Jump to content
Annons

Inget Ljud: Cubase SX med Remote Desktop (XP)

Recommended Posts

Kreb (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag behöver er hjälp för att om möjligt lösa detta problem...

Jag har en PC hemma som jag kan koppla upp med Remote Desktop (RDT) med från en annan PC (Borta PC). Båda kör XP PRO.

Via Remote Desktop kan jag sedan ex. spela upp MP3 filer på Media Player, inga prolem dvs har ljud. Men kör jag Cubase på den min PC hemma så får jag inget ljud via RDT på "Borta PCn"??? Jag ser att leveln visar att det kommer ljud. Är jag hemma så funkar allt klockrent såklart. Det spelar ingen roll om jag öppnar VST eller importerar en WAV fil in i Cubase SX2, fortfarande nada ljud.

Har försökt att ändra reglagen IN/UT etc men ingen skillnad.

Någon som kan help me out here?

Annons
Postat

Misstänker att det är ASIO som spökar. Remote desktop stödjer nog inte när man spelar genom ASIO-drivisarna.

Postat

Jag har svårt att förstå vad du menar egentligen.

Du har alltså två datorer, som vi kallar PC Hemma och PC Borta. På PC Hemma kör du Cubase SX och vill styra det från PC Borta? Eller?

Beskriv mer i detalj vad du försöker göra och vad du kör på respektive maskin och vad försöker göra från vilken maskin.

Postat

Hehe, jag har försökt styra mitt Cubase från skolan men det funkade precis som för dig inge vidare... Är nog ASIO drivrutinerna som VacUm säger.

Kreb (oregistrerad)
Postat

Ledsen om jag var otydlig 😉 Man tycker själv att man är så klar med hur allt "ser ut"....

ok...

Jag har två datorer. En "PC hemma" som jag kan köra Cubase SX på via Remote Desktop från en annan PC (PC Borta) men jag får då inget ljud.

Om jag är hemma så kan jag utan problem köra Cubase SX men försöker jag köra Cubase SX via Remote Desktop på min "Borta PC" så får jag alltså inget ljud.

Jag startar Cubase SX med min "PC Borta" via Remote Desktop på min "PC Hemma". Cubase startar och allt ser ut som vanligt. Startar jag sedan ett VST instrument eller importerar en audio fil till Cubase och kör den så ser jag level staplarna röra sig etc. Men jag hör inget....

För att testa att jag KAN få ljud så har jag kört MP3 låtar på "PC Hemma" med Media Player via Remote Desktop på "PC Borta" dvs på samma sätt, vilker funkar bra.

Hoppas detta klarar ut dina frågetecken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.