JJMusik Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 "A disk overload occurred during export" lyder meddelandet och dyker upp sekunden efter jag klickat på export. Detta gäller bara när jag exporterar i realtid OCH - det händer bara om left locator står alldeles i början, alltså på 1.0.0.1 Flyttar jag däremot left locator framåt lite så att cubase liksom får köra "tomt" någon sekund innan själva exporten börjar så funkar det. En del som skrivit om det på cubase.net men verkar fortfarande inte som att Steinberg löst det, eller?
D200 Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 "A disk overload occurred during export" lyder meddelandet och dyker upp sekunden efter jag klickat på export. Detta gäller bara när jag exporterar i realtid OCH - det händer bara om left locator står alldeles i början, alltså på 1.0.0.1 Flyttar jag däremot left locator framåt lite så att cubase liksom får köra "tomt" någon sekund innan själva exporten börjar så funkar det. En del som skrivit om det på cubase.net men verkar fortfarande inte som att Steinberg löst det, eller? Jag fick så första gången jag testade att exportera ett av spåren i arret och inte Stereo out med allt annat på Mute som man gjorde med C4 tex. Men när jag testade igen så funkade det. Skulle göra en mixdown på ett spår av Groove Agent One så jag trodde det var den som det var nåt knas med först. Minns dock inte om det var i början som du beskriver... En grej du kan göra är väl att trycka CTRL+A för att markera allt och flytta fram det en takt eller så, för att inte ha låten starta på en gång...för mig så brukar det bli klick och sånt ibland när man har det startandes direkt. Iallafall nåt.
mixtur Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 "A disk overload occurred during export" lyder meddelandet och dyker upp sekunden efter jag klickat på export. Detta gäller bara när jag exporterar i realtid OCH - det händer bara om left locator står alldeles i början, alltså på 1.0.0.1 Flyttar jag däremot left locator framåt lite så att cubase liksom får köra "tomt" någon sekund innan själva exporten börjar så funkar det. En del som skrivit om det på cubase.net men verkar fortfarande inte som att Steinberg löst det, eller? oftast blir det problem om du har något samplingsinstrument som streamar ifrån disk. Lösningen är att flytta fram allt en takt och exportera med tomrum i början. Ibland kan det fungera att spela igenom hela låten först så att alla samplingar finns i minnet.
JJMusik Postat 2 januari 2010 Trådstartare Postat 2 januari 2010 Det skulle vara EZ Drummer Nashville då. Det är det enda som är samplat. Men de samplingarna läses ju in när man öppnar projektet. Allt annat i mina projekt är Audiofiler, inga fler VSTis förutom EZ. Detta är tydligt en bugg i Cubase 5 - många fler som rapporterat det på cubase.net
guran Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 det cubase som har fungerat bäst för mig var en crakad sx2 sedan tänkte jag att nä man ska ta och bli ärlig och köpa. sagt och gjort köpte 4an och med den kom alla bekymmer köpte 5an men bekymmer bekymmer börjar tro att bekymmer stavas steinberg på tyska 😉😄 och ja, jag har haft samma bekymmer du har. A disk overload occurred during export suck
D200 Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 Spela upp det lite i början innan du exporterar... Jag har en disk som samplingar och sånt ligger på och den spinner upp ibland när man ska spela upp ett projekt och om jag då skulle börjat exportera så hinner den inte med... När man startat det en gång så brukar det funka bättre...
Gain Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 (redigerat) oftast blir det problem om du har något samplingsinstrument som streamar ifrån disk. Lösningen är att flytta fram allt en takt och exportera med tomrum i början.Ibland kan det fungera att spela igenom hela låten först så att alla samplingar finns i minnet. Brukar köra en "reset" av midi också. Ligger längst ned under MIDI i menyerna. Har också satt en "bar offset" på 1 bar som standard för att slippa flytta spår. Edit: Så här ser det alltså ut med ettan ett snäpp in: Redigerat 3 januari 2010 av Gain
Linus Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Jag brukar köra med fyra takter tyst i början av projektet, och samma tystnad får också följa med i exporten. Många program är inte alls förtjusta i att börja spela på 1.0.0 Ljudspårens längd trimmas in i mastringen.
skussipatch (oregistrerad) Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Ja vad fan är detta för j'ävla skit.... Satt precis och lekte med en låt som är mixad, så nu när jag skulle mixa ner den kommer denna sak...Har testat göra som ni säger men det funkar inte för mig...till och med startat om datorn...rööövvaa
Bloeas Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 De få gånger jag fått det felmedelandet har jag fryst vissa mer tunga kanaler.
Olivia Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) oj, fel användare /hunden Redigerat 14 november 2010 av Olivia
D Vibe Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 (redigerat) Varför vill du exportera i realtid? Det undrar jag också... vad är den funktionen bra för egentligen? Skulle faktiskt vara intressant att veta. Redigerat 14 november 2010 av D Vibe
Rabieshund Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Rätt användare denna gången.. Har du laddat ner alla uppdateringar till Cubase 5? Jag hade det där problemet i början men sen löstes det med en uppdatering. Aldrig haft problemet sen dess.
Gilbert Postat 14 november 2010 Postat 14 november 2010 Det undrar jag också... vad är den funktionen bra för egentligen? Skulle faktiskt vara intressant att veta. Om man kör extern hårdvara i mix.
D Vibe Postat 19 november 2010 Postat 19 november 2010 Om man kör extern hårdvara i mix. Aha, så istället för att spela in varje spår för sig från t.ex. syntharna och lägga dem som audiospår i projektet så kan man spela in dem samtidigt som man exporterar?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.