Jump to content
Annons

Min MIDI-klaviatur låter inte

Recommended Posts

jawnknewp (oregistrerad)
Postat

Hej

Har äntligen fått till Cubase att funka ihop med mitt ljudkort osv nu. För tillfället åtminstone. Nu tänkte jag koppla in min nya Korg K49 MIDI-klaviatur som jag köpte i julklapp till mig själv.

Den enda Output routingen som funkar är "Microsoft GS Wavetable synth" och den har en förskräcklig latency som gör det omöjligt att spela. Det finns två andra val: "K49" och "MIDIOUT (K49)" men det hörs ingenting när jag väljer någon av dessa.

Nån som vet vad jag saknar eller måste göra?

Stort tack

Annons
Postat

Antar att du skapat ett spår med någon midistyrd plugg?

Midi i sig själv låter ju inte, det är bara en massa siffror som skickas till datorn...

K49 låter ju annars som rätt grej att välja, men som sagt, signalen måste ta vägen nånstans också...

jawnknewp (oregistrerad)
Postat
  The_CyBorg sa:
Antar att du skapat ett spår med någon midistyrd plugg?

Midi i sig själv låter ju inte, det är bara en massa siffror som skickas till datorn...

K49 låter ju annars som rätt grej att välja, men som sagt, signalen måste ta vägen nånstans också...

Hej. Ja jag har lagt till ett midi-spår med vanligt piano. Kan tyvärr inte prova med instrumentspår eftersom halionone har slutat funka. Men det låter som sagt när GS wavetable synth är vald, fast då med nästan en sekunds latency.

Postat

Manualen till Cubase är din vän!

Kolla i avsnitten om "VST Instruments" och "Setting up your system" (eller liknande, beroende på vilken version du kör)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.