Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Kollade igenom de andra trådarna lite snabbt men kunde inte hitta det jag söker. Vet ni någon liknande tråd så länka den.

Har under dagen uppdaterat mitt operativsystem till Mac OS X 10.5.8 och installerat Pro Tools 8.

Tidigare när jag kört på det förra operativsystemet med Pro Tools 7 har det aldrig uppstått några problem. Nu räcker det med att jag zoomar eller scrollar så stannar programmet upp och tänker en stund innan det sker någon förändring. Det är med andra ord väldigt segt och går inte att jobba med.

Är det någon som kan tänkas veta vad som kan vara orsaken till problemet?

Här är teknisk info:

Dator

iMac

Mac OS X 10.5.8

2 GHz Intel Core 2 Duo

2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM

Pro Tools

Pro Tools 8

MBOX 2 mini

Alla ljudfiler spelas upp från en extern hårddisk med FireWire 800 anslutning (har aldrig strulat förr).

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Senaste versionen är 8.03

När du uppdaterade gick du via Programuppdatering i Finder?

Eller via en nerladdning av Combo?

Den sistnämda är rek. av Digidesign. Alltså, uppdatera inte via PRogramuppdatering

http://support.apple.com/downloads/Mac_OS_..._8_Combo_Update

Postat

Ja, jag uppdaterade genom "Programuppdatering...", men ifall jag har 8.03 vet jag ej. Kan bara se att jag har 10.5.8.

Vad händer ifall jag laddar ner från Combo nu? Är det just den som heter 8.03 man får då?

Jag har PT 8.0. Finns där senare uppdateringar?

Tack för snabb respons!

Postat (redigerat)

Det är kännt sedan länge att det kan strula när man änvänder sig av Programuppdatering.

Digidesign rek. att man laddar hem Combo uppdateringen och kör den s a s.

Och ja: PT 8.03 syftade jag på. :-)

Redigerat av chrisB
Postat

Hehe okej, har laddat ner Pro Tools 8.0.3 nu men var ju som sagt dum nog att uppdatera mitt OS X via Programuppdateringar. Så det strular fortfarande.

Vad händer om man laddar ner från Combo nu då?

...eller måste jag ominstallera OS X 10.5 igen och ladda ner uppdateringen från Combo?

• 2 veckor senare...
Postat

Hej igen! Det har fortfarande inte löst sig. Provade att uppdatera via apples hemsida (efter att jag hade uppdaterat via Programuppdateringar) och det är fortfarande samma problem. Kan det vara så att det inte uppfyller någon funktion att uppdatera via Combo efter att man uppdaterat från Programuppdateringar?

I så fall, är enda sättet att lösa problemet att ominstallera Leopard?

/ F

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.