Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Pluggar till Astronaut. 😕

Vill utforska rymden för i helvete! 😄

Okej, kanske inte riktigt. xD

Maskiningenjör. 😕

Najs! Hur långt har du kommit?

<- Maskiningenjör ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs! Hur långt har du kommit?

<- Maskiningenjör ☺️

Vaddå, e du det!?! 😄

Jävlar va soft jobb jag kommer få då! 😕 Kunna längsta på möten.. 😕😛

Jag blir klar me första året nu te sommarn. så har en bit kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå, e du det!?! 😄

Jävlar va soft jobb jag kommer få då! 😕 Kunna längsta på möten.. ☺️😛

Jag blir klar me första året nu te sommarn. så har en bit kvar.

Jepp. Utbildning lönar sig! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag såg ut precis som dig kroppskonstitutionsmässigt och var i din ålder pendlade jag mellan 53-56 kg.

Nu när jag lagt mig till med fetmage eftersom jag inte kunnat träna pga armbågsskadan, vänster knäproblem,

nervinklämningar, infektioner och skit så har jag plufsat till mig. Hade inte vägt mig på läääänge. Men nu var det 73 kg.

Det med vikt är konstiga grejer.

Samtidigt som du var 212 cm lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag mönstrade i lumpen var jag inte smal utan helt normalbyggd. Vägde ändå bara lite över 50.

Hur fan kan folk väga så mycket?

Väger 104 kg. Har vägt 70 kg till mina 190 cm. Trivs mycket bättre så här.

Link to comment
Dela på andra sajter

klädde på mig å packade för att dra till gymmet. Gick ner och ut. Då kom jag på att jag lämnade cykeln på upplands igår kväll. VIPS så var gymmsuget borta och de skulle ändå ta för lång tid då. Så jag skiter i att gymma idag! 😕

Du kanske kan ta en taxi?

Link to comment
Dela på andra sajter

Universum spelar med oändligheter.

Storlekskalan går från Large Scale Structure till protoner och varje proton/netron gjord av tre delar i olika kombinationer.

Vi kan se så stort och så litet, dvs vi kan zooma ut och zooma in.

Universum är energimassa (E=mc^2) och rumtid (c=rum/tid). Allting och ingenting i samma ekvation. Existens är icke-existens men det är därför vi är här: del i det dellösa.

Energimassa (det vi kallar allting, all rörelse och all massa) och vad finns kvar förutom energimassa? Rumtiden energimassa sker i.

Rumtid är det vi kallar “Ingenting”. Tomhet: det som måste vara: bara universums lagar. Naturens lagar är inbyggda i universum och i lagarna står: E=mc^2 (c=hastighet=sträcka/tid=rumtid). Energi = massa * rumtid. Vi finner dessa två stora motsatser (“allting” och “rumtid”) i samma ekvation och hela vetenskapens historia har varit att först förena värme med rörelse; elektricitet med magnetism och ljus; gravitation mellan kroppars rörelse på jorden och i himmelen. Vi har förenat rum och tid (Einsteins “spacetime”) och utnyttjar E=m i kärnkraftverk som gör massa till energi; i partikelacceleratorer som gör energi till massa.

Energimassa och rumtid. I samma ekvation. Dessa två är ett (eller låt mig inte stanna där och kalla den “ett”, eller “den”. Energimassa är sammanbunden med rumtid eftersom energi (t.ex. rörelse kräver rumtid eftersom rörelse sker genom rum och tid). Massa ockuperar rum och “åker” genom tid.

För att det ska finnas massa måste det finnas rumtid; för att det ska finnas energi måste rumtid finnas. För att energimassa (E=m) ska finnas måste konverteringsfaktorn vara någonting med rumtid såsom den maximala hastigheten c. E=mcc.

Det maximala hastigheten (ljusets hastighet) gånger sig själv. Universum tycker om stora motsatser: vår hastighetsgräns är ljusets hastighet men ändå finner vi “c*c” när vi ska konvertera massa till energi.

Energimassa och rumtid är sammanbundna. Om den ena finns måste den andra finnas. Om det finns ingenting måste allting finnas. Så hur kan vi finna oss i en situation med ingenting: det går inte! Då skulle inte jag finnas. Jag är resultatet av 3.5 miljarder år av evolution (de mest överlevandes överlevnad).

Från att ha energimassa (krafterna elektromagnetism, gravitation, stark nukleär kraft och svag nukleär kraft var sammanbundna till ett om våra simuleringar i partikelacceleratorer har rätt) för 14 miljarder år sedan gjorde energimassa det energimassa måste göra: spricka isär. Och vi får The Large Scale structure of the universe: oändlig energimassa som spricker isär i spacetime.

Allting i ingenting: vi har sett 100 miljarder galaxer. 100 miljarder stjärnor i varje och oss runt en stjärna framevolverade för att en planet fann sig tillräckligt långt från stjärnan för att ha flytande vatten (H2O) i haven. Inte för långt bort såsom Mars och inte för nära såsom Venus.

Så hur ser du på strängteorin, matematiker som du är. Finns dom där extra dimensionerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det är dingbats skola som är den enda som följer bologna... På LiU hade vi först u, g och vg, sen bestämde de sig för att följa bologna, och då blev det plötsligt antingen det gamla (u/g/vg eller u/g) eller ett sånt där ännu äldre 3, 4, 5-system. Fail.

Link to comment
Dela på andra sajter

gjorde pipetteringstestet idag. Man fick max ha en skillnad på 3% mellan ett triplikat. jag hade 0,9%. helt ok. min närmsta chef har typ 0%.

att jag failade på första försöket berättar jag dock inte för er, för det är ju pinsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

gjorde pipetteringstestet idag. Man fick max ha en skillnad på 3% mellan ett triplikat. jag hade 0,9%. helt ok. min närmsta chef har typ 0%.

att jag failade på första försöket berättar jag dock inte för er, för det är ju pinsamt.

hehe xD Är det en fast tjänst eller vikariat typ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...