Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Nä, bara undrade. Du behöver inte svara förstås, vilket du inte heller gjorde, and I´m cool with that.

Näpp, inga barn, och det är nog lika bra. Men för att va en gammal inbiten ungkarl har jag haft rätt mycket med barn att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Usch vad jag hatar irriterande folk i förhållanden som slänger "jag älskar dig" omkring sig som om det betydde "hej" eller "mm".

Det är värre med folk som hälsar med läget, eller hur står det till, eller liknande. Det är ingen jävel som vill veta hur nån mår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är värre med folk som hälsar med läget, eller hur står det till, eller liknande. Det är ingen jävel som vill veta hur nån mår.

Jo, jag vill. Faktiskt.

Mycket mer irriterande är svaret "det är bara bra". När de egentligen funderar på att ta livet av sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

mäh, fyller år imorn, jobbigt. 😛 men åker dock inte hem som tur e, palla pappa.

En av mina yngre bröder kommer på besök men man blir så lätt irriterad på honom, ibland är han skön men ska liksom vara cool hela tiden och när han säger han något jobbigt och man då blir irriterad så blir han irriterad på att man tog illa upp, fast han vet att man skulle göra det. Mäh, svårt att förklara, han e komplicerad. Känns ibland också som jag inte lever upp till en så "cool" bror som han skulle vilja ha, vilket är jobbigt, men jag är som jag är liksom.

shit va ni inte e det minsta intresserade av mina familjeproblem. xD

Synd att du inte fungerar ihop med dem, eller de med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hur ska vi ha det? Årslön eller månadslön?

Årslön eller varför inte ännu hellre livslön.

Tänk att få det rätt ned i fickan, eller in på bankkontoto då, som Ann Wibble tydligen föreslog!

Antar att staten skulle betala. Djävligt bra idé.

Frågan är bara vilka som skulle finansiera hela den idén?

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Årslön eller varför inte ännu hellre livslön.

Tänk att få det rätt ned i fickan, eller in på bankkontoto då, som Ann Wibble tydligen föreslog!

Antar att staten skulle betala. Djävligt bra idé.

Frågan är bara vilka som skulle finansiera hela den idén?

😛

Det har hon aldrig sagt eller menat. Tanken var att man skulle spara ihop till årslönen själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag vill. Faktiskt.

Mycket mer irriterande är svaret "det är bara bra". När de egentligen funderar på att ta livet av sig.

Då är du nog en av ett fåtal. Det är ju så folk svarar. Sen hälsar dom själva på samma sätt på nästa person dom möter. Idiotiskt. Det måste finnas ett bättre sätt att hälsa på än att börja ställa frågor som man inte vill ha besvarade, och som man själv inte vill svara på.

Godnatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du nog en av ett fåtal. Det är ju så folk svarar. Sen hälsar dom själva på samma sätt på nästa person dom möter. Idiotiskt. Det måste finnas ett bättre sätt att hälsa på än att börja ställa frågor som man inte vill ha besvarade, och som man själv inte vill svara på.

Godnatt.

Det håller jag med om!

Ta detta med engelskan... "How do You do?" svar "How do You do?"

Man kanske skulle börja med det på svenska?

Någon säger: Hur står det till?

Man svarar: Hur står det till?

God natt?

Man kan ju alltid hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hon aldrig sagt eller menat. Tanken var att man skulle spara ihop till årslönen själv.

Det är en fin tanke att folk har det så bra ställt och att Sverige går så bra och skatterna är så tillräckligt låga så att det utan problem går för var och en att sätta undan en årslön.

Men det var säkert inte så hon menade heller och därför har jag aldrig och kommer aldrig att rösta på "fp".

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch vad jag hatar irriterande folk i förhållanden som slänger "jag älskar dig" omkring sig som om det betydde "hej" eller "mm".

Vore lite småroligt om du blev tillsammans med en sån, då skulle detta kunna bli er sista konversation:

"Jag älskar dig."

"Jag hatar dig."

grattis memphan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gynnar frisörerna också.

Ja, men anledningen var att dom skulle få igång tjänstesektorn. Känns som om det finns andra tjänster man kan göra billigare ändå än en tjänst som inte är lika konjunkturkänslig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...