Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Finns det eller kommer det upp nåt klipp på YouTube?

Kommer troligen upp om några dar! Det bästa är att klippen som filmades med mobilen låter ännnu tajtare än vi var på riktigt.

Tror inte ni körde skräcklåten "Han hann inte fram". Kommer den som bonustrack på cd-n?

Den kommer som bonusspår på min soloskiva, som släpps femte april.

Link to comment
Dela på andra sajter

På uttalande ETT svarar jag: Den kanske har att göra med att mobilen komprimerar ljudet.

På uttalande TVÅ svarar jag: Nu tror jag du var skojfrisk.

😮

På ettan svarar jag bra teori, på tvåan svarar jag nix, det var jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt att planera en resa för att spela lite gitarr och samtidigt se artister och band i den mån man har råd. Just nu lutar det åt Brüssel och Köln iaf.

I veckan kommer min stora 500-sidiga Interrailbibel, då vet jag nog bättre.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har hänt med din skiva då debatt? Den skulle ju vara klar snart.

Jag har tappat rösten helt och fått talförbud tills vidare.

Skulle lägga på ett par sånggrejer till.

Måste mastra om hela klabbet också.

Men det löser sig.

Två låtar måste mixas om dessutom av vissa skäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick spelningen då?

Finfint! Eller efter förutsättningarna så. Det var ett pyttelitet ställe, man kunda bara stå raklång i mitten, eller du ser ju bilden. Lite halvdant ljud, men kunde vart mycket värre. Vi satte allt rätt bra faktiskt! Inga större tekniska krångel och publiken verkade gilla det. 😮 bra bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Finfint! Eller efter förutsättningarna så. Det var ett pyttelitet ställe, man kunda bara stå raklång i mitten, eller du ser ju bilden. Lite halvdant ljud, men kunde vart mycket värre. Vi satte allt rätt bra faktiskt! Inga större tekniska krångel och publiken verkade gilla det. 🙂 bra bra

Kul! 😮 Vad spelade ni för låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

En baston, vibrerar den på en sträng snabbare eller långsammare än en diskantton, långsammare väl?

Men vibrerar den mer eller mindre i bredd? Dvs rör den sig mer eller mindre eller lika mycket?

Långsammare, det är ju lägre frekvens. Vet inte hur det funkar med bredden. Känns som det borde vara samma rent intuitivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...