Pico Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 "Concerns have been raised that long-term therapy might cause drug dependence, paranoia, schizophrenia and behavioral sensitisation, similar to other stimulants." Psykofarmaka är ju märkligt ibland.
debatt Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Läste på lite om gäspningar, och det stod så här på svenska wiki; "Exakt varför man gäspar är inte helt klarlagt, men den förhärskande teorin är att man gör det för att fylla lungor med luft, så att de inte faller samman. När man gäspar flödar också mer blod till hjärtat." Jaha. Faller samman som i motsats till utvidgas. Javisst. Gäspar du mycket? Jag vet varför man gäspar. 1) Huvudorsaken är för att man fått för lite sömn. Svårare än så är det oftast inte. 2) Man kan också gäspa av nervositet, och om 3) Man har dålig lungfunktion, för att få igång syresättningen (i alla tre fallen). //:debatt
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 "Concerns have been raised that long-term therapy might cause drug dependence, paranoia, schizophrenia and behavioral sensitisation, similar to other stimulants." Psykofarmaka är ju märkligt ibland. ungefär som att behandla allergi med pollen.
debatt Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Det gjorde brorsan och blev av med sin kraftiga allergi! Skaffade en herrgård på landet med utedass och en massa gräs, blommor och träd och skit runtom.
Pico Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Jaha. Faller samman som i motsats till utvidgas. Javisst. Gäspar du mycket? Jag vet varför man gäspar. 1) Huvudorsaken är för att man fått för lite sömn. Svårare än så är det oftast inte. 2) Man kan också gäspa av nervositet, och om 3) Man har dålig lungfunktion, för att få igång syresättningen (i alla tre fallen). //:debatt Jo, gäspar rätt rejält nu och har gjort ett tag. Sen om det är "inbillad" andningsproblematik, astmabesvär på riktigt eller pga. ny medicin som kan ge just gäspningar som insättningseffekt, det är svårt att säga. Medicinen kan även ge krampande luftrör, ökade svettningar och hjärtklappning. Sen kan det ge ångest som har liknande symptom de jag just nämnde. Så att hålla isär allt det här är lite svårt. Kombinera det hela med en liten förkylning eller liknande och förvirringen är total. ☺️ Går inte riktigt med på att jag skulle ha ihållande ångest i 2-3 veckor med "andningsproblem". Jag känner inte igen något sådant sedan tidigare, så jag är lite kluven. Men så gjorde jag även lite tester tidigare då jag promenerade raskt för att se om något blev sämre... men icket. Sen läste jag detta på engelska wiki; "Yawning may, in fact, reduce oxygen intake compared to normal respiration, not increase it."
Pico Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 (redigerat) Det gjorde brorsan och blev av med sin kraftiga allergi! Skaffade en herrgård på landet med utedass och en massa gräs, blommor och träd och skit runtom. Iofs, sensibilisering är ju inte okänt. Men jag tänkte mer på det Fidden sa som att man försöker bota pälsdjursallergi med pollen och blir istället pollenallergiker också. Eller vänta, sensibilisering blir väl tvärtom. Ja venne... xD Redigerat 26 mars 2010 av Pico
Pico Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 FAN VA JAG SKA TRÄFFA FIDDEN IMORGON!!! ☺️ Fett avundsjuk på er båda faktiskt. 😄
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 fan jag tycker att åtminstone alla i götaland borde följa mitt exempel. och då bor jag ju ändå i svealand lixom xD
Pico Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 fan jag tycker att åtminstone alla i götaland borde följa mitt exempel. och då bor jag ju ändå i svealand lixom xD Får jag åka med dig, västerbotten ffs!! Woooiiii! ☺️
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 har tyvärr bara sovplats åt mig själv, soffan är lite liten xD
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Måndag: första dagen på jobbet. Måndag: bakis. Måndag: sista dagen på jobbet?
Pazo Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Jag ska väl sova hos toffe! Beror lite på när allt tar slut iof. Äre tidigt kan ju far hämta mig. Men jag vill nog "spare":a honom det så jag sover nog hos toffe ☺️
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 jag kommer nog inte ens hinna säga hej till mina päron xD
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 eller det hade jag väl iofs hunnit om jag velat, men... ☺️
Fidden Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 tänkte fråga vad du glömt, men det vore ju tämligen meningslöst.
Recommended Posts