Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Åter från läkaren på min vårdcentral.

Fick diagnosen stämbandskatarr (så jag får inte prata så mycket här)...

IRL får jag inte öppna käften alls.

Till att börja med enligt sjukskrivningen Annandag Påsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

SadamJr - har du gått och lagt dig?

Tänkte på en grej... "vad är problemet" skrev du, gällande min sjukskrivning. Hoppas det inte blir något problem, skrev jag. Men nu blev det ett problem i alla fall.

Jag sjukanmälde mig på jobbet i förrgår onsdag 24/3. Men nu skrev ju läkaren i sjukintyget: sjukperiod fr.o.m. idag fredag 26/3.

Jag måste skriva sjukperiodens start från när jag ser dig för första gången, sa han...

Vadå skaffa intyg från läkaren dag 8...?

Fr.o.m. dag 1 blir ju det riktiga rådet i praktiken!

😛

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad innebär det om lungorna "faller samman"? Som en pruttkudde som töms? 😛

Det vet jag. Emfysem t.ex. Alla dessa små klasar (som vindruvor) som ska hålla uppe trycket brister istället och man får lungkollaps.

Ralf Edström drabbades ensidigt av det vid en svår infektion i lungan. Rehabtränade på samma ställe som jag och mitt diskbråck.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om febern går ned i helgen. Kåvepenin, Quilla Simplex, Senega, Alvedon, grönt thé med vanilj, honung och vitlök inskaffat!

Tyvärr glömde jag den mörka chokladen i butiken, så den fick väl bruden efter mig. Mörk choklad ska ju också hjälpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet jag. Emfysem t.ex. Alla dessa små klasar (som vindruvor) som ska hålla uppe trycket brister istället och man får lungkollaps.

Ralf Edström drabbades ensidigt av det vid en svår infektion i lungan. Rehabtränade på samma ställe som jag och mitt diskbråck.

Läste på lite om gäspningar, och det stod så här på svenska wiki; "Exakt varför man gäspar är inte helt klarlagt, men den förhärskande teorin är att man gör det för att fylla lungor med luft, så att de inte faller samman. När man gäspar flödar också mer blod till hjärtat."

Link to comment
Dela på andra sajter

jag köpte vin för att relaxa i badkaret, men det slutade med att jag bara drack en massa vin och sket i att bada... antar att den där rocky-strippen undermedvetet påverkade mig mer än jag anade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...