Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Vi befinner oss ju alla i dödens väntrum, så visst är det sant.

Men jag tror han hade fel. Allt är inte lidande. Allt är. Lidande är ett förhållningssätt till det som är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Har du tänkt på brevkorrespondensen, SadamJr?

Om FK ska skicka ut ett brev som man ska svara på inom en viss tid så får man det oftast 3-4 dagar innan det senast ska besvaras (och inte blir det bättre för att svarsbrevet kräver en massa bilagor att ta reda på och kopiera). Men man ska själv krävas att skicka fort som f*n...

Dubbelt elände.

Det är bara elände med allt som har med sjukskrivning att göra numera. Har tidigare fått 10 % av kommunen utöver de 80 jag är berättigad från försäkringskassan. Efter 90 dagar måste jag vända mej till afa där jag får dessa 10 % i ca ett år. Problemet är att de har handläggningstider i upp till 6 månader, och jag lever på marginalen. Dessutom får alla ut sina pengar från afa, om än sent, om man bara skickar in sina sjukintyg. Sånt här retar mej såinihelvete. Varför kan det då inte fortsätta att gå via kommunen. Det hela innebär bara en massa byråkrati, med hänvisnig till afa, som uppenbarligenn inte klarar sina åtaganden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad coolt! Måste överväga om det är värt det.

Det enda är väl det här om man vill avsluta prenumerationen: "There's a two T-shirts (twelve weeks) period of notice."

Men ändå! Fett grym idé och schyssta och snygga t-shirtar för 200 styck är ju najs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tabell:

Så mycket får högskolorna per registrerad helårsstudent:

Humanistiskt, samhällsvetenskapligt, teologiskt, juridiskt – 20 866 kronor

Naturvetenskapligt, tekniskt, farmaceutiskt – 47 926 kronor

Vård – 50 952 kronor

Undervisning – 33 260 kronor

Medicinskt – 56 937 kronor

Övrigt – 38 489 kronor

Design – 135 810 kronor

Musik – 117 166 kronor

Idrott – 98 952 kronor

Odontologiskt – 42 135 kronor

Konst – 192 805 kronor

Media – 275 535 kronor

Teater – 270 000 kronor

Dans – 189 891 kronor

Opera – 279 220

Där känner man sig ju uppskattad xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara elände med allt som har med sjukskrivning att göra numera. Har tidigare fått 10 % av kommunen utöver de 80 jag är berättigad från försäkringskassan. Efter 90 dagar måste jag vända mej till afa där jag får dessa 10 % i ca ett år. Problemet är att de har handläggningstider i upp till 6 månader, och jag lever på marginalen. Dessutom får alla ut sina pengar från afa, om än sent, om man bara skickar in sina sjukintyg. Sånt här retar mej så in i helvete. Varför kan det då inte fortsätta att gå via kommunen? Det hela innebär bara en massa byråkrati, med hänvisnig till afa, som uppenbarligen inte klarar sina åtaganden.

Här sägs det att de har en enda samordnad myndighet nere i stan, en slags sammanslagning av skattekontoret, fk och af - EN myndighet som sköter allt samordnat, för att korta tiderna. Men jag vet inte om det stämmer. Jag var inne där en gång för att hämta en broschyr och fråga ett par grejer, men det var olika slags kassor vid olika väggar. 200 pers stod i kö, men ingen visste var nummerlapparna fanns (jag frågade några, inte alla 200...) men framförallt visste man inte vilken vägg som gällde för vilket ärende.

Kanske var det så att det spelade ingen roll vilket ärende man hade?!? Om allt nu var samordnat så fint...

Får prova en annan gång.

Bara jag hittar nummerlapparna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem skriver såhär egentligen?

Oskar Ringdahl Sverige Vill Inte Ta I så Jäkligt Hårt, Som Till Exempel U.S.A, Innehav Av Knark Blir man dömd för det så är det in i fängelset i Typ 10 - 15 år, I Sverige Typ 3 Eller 5, Vet Inte Faktiskt

Yesterday at 9:16pm · Report

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda är väl det här om man vill avsluta prenumerationen: "There's a two T-shirts (twelve weeks) period of notice."

Men ändå! Fett grym idé och schyssta och snygga t-shirtar för 200 styck är ju najs.

Hur går det med tshirt-tjejen? och hur var det med nedtankningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...