Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Hur bra tycker ni Google Translate är?

En kompis som var tvungen att hålla ett tal på finska använde sej av det där.

Postat
Vad betyder det? Croona vet jag vad det är.

Cron är ett program som automatiskt kör kommandon vid en viss tidpunkt, tex. på en webbserver.

Postat

Men italienska är ju bara ett hittepå-språk. man behöver bara gå tillbaks typ 100 år så kunde inte ens italienarna själva (eller de som bodde i det området) italienska. Då var det nån poet som skrev fint tyckte nån, och så byggde man ett språk på det.

Postat
Jaja, sova nu, 4 timmars programmering imorn. Sov göttans gott folk. På återseénde. 😎

Återseende stavas utan accenter, och om det skulle vara nån skulle den sitta på det första e:et av de två.

Postat
Återseende stavas utan accenter, och om det skulle vara nån skulle den sitta på det första e:et av de två.

MÄÄH! 😎

Postat
Men italienska är ju bara ett hittepå-språk. man behöver bara gå tillbaks typ 100 år så kunde inte ens italienarna själva (eller de som bodde i det området) italienska. Då var det nån poet som skrev fint tyckte nån, och så byggde man ett språk på det.

Så är det med nästan alla språk. Svenska är också bara hittepå.

Postat
Så är det med nästan alla språk. Svenska är också bara hittepå.

men inte lika extremt inbillar jag mig. italien var ju liksom inte ens ett land, så de behövde ett språk, så då hittade de på det.

Postat
men inte lika extremt inbillar jag mig. italien var ju liksom inte ens ett land, så de behövde ett språk, så då hittade de på det.

Ja, det tog ju längre tid innan de enades och blev centralstyrda, så man kanske måste gå tillbaka till medeltiden för att samma sak ska gälla Sverige, men ändå. Annars är väl Tyskland ett bra exempel på typ samma sak som Italien.

Postat

Du är fan inte klok nånstans!

😆

Postat
Ja, det tog ju längre tid innan de enades och blev centralstyrda, så man kanske måste gå tillbaka till medeltiden för att samma sak ska gälla Sverige, men ändå. Annars är väl Tyskland ett bra exempel på typ samma sak som Italien.

Jaså? Ungefär samma tid också eller? Kanske lite tidigare, annars hade de väl inte hunnit med första världskriget...

Postat
En kompis som var tvungen att hålla ett tal på finska använde sej av det där.

Vet du om det gick tillfredsställande i alla fall?

Det finns en funktion där har jag sett där man kan skriva in eget förslag på översättning.

Postat

Ursäkta att jag blev anonym här, men jag letade efter Grahn och Pico. Ville veta hur Grahn mådde. Tycker han ska strunta i bilbatteriet om han är krasslig.

Postat
Jaså? Ungefär samma tid också eller? Kanske lite tidigare, annars hade de väl inte hunnit med första världskriget...

Var väl slutet av 1800-talet båda två?

Postat

Italien enat och centralstyrt?

Postat
Vet du om det gick tillfredsställande i alla fall?

Det finns en funktion där har jag sett där man kan skriva in eget förslag på översättning.

Han tyckte det gick bra. Nu var det iofs ingen där som kunde finska.

Postat
Han tyckte det gick bra. Nu var det iofs ingen där som kunde finska.

HAHA! Underbar berättelse.

😆

[torr brittisk humor á la Tommy Cooper]

Postat
Var väl slutet av 1800-talet båda två?

tja, i italiens fall iaf. tyskland har jag ingen aning om 😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.