Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Men italienska är ju bara ett hittepå-språk. man behöver bara gå tillbaks typ 100 år så kunde inte ens italienarna själva (eller de som bodde i det området) italienska. Då var det nån poet som skrev fint tyckte nån, och så byggde man ett språk på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, sova nu, 4 timmars programmering imorn. Sov göttans gott folk. På återseénde. 😎

Återseende stavas utan accenter, och om det skulle vara nån skulle den sitta på det första e:et av de två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men italienska är ju bara ett hittepå-språk. man behöver bara gå tillbaks typ 100 år så kunde inte ens italienarna själva (eller de som bodde i det området) italienska. Då var det nån poet som skrev fint tyckte nån, och så byggde man ett språk på det.

Så är det med nästan alla språk. Svenska är också bara hittepå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det med nästan alla språk. Svenska är också bara hittepå.

men inte lika extremt inbillar jag mig. italien var ju liksom inte ens ett land, så de behövde ett språk, så då hittade de på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

men inte lika extremt inbillar jag mig. italien var ju liksom inte ens ett land, så de behövde ett språk, så då hittade de på det.

Ja, det tog ju längre tid innan de enades och blev centralstyrda, så man kanske måste gå tillbaka till medeltiden för att samma sak ska gälla Sverige, men ändå. Annars är väl Tyskland ett bra exempel på typ samma sak som Italien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tog ju längre tid innan de enades och blev centralstyrda, så man kanske måste gå tillbaka till medeltiden för att samma sak ska gälla Sverige, men ändå. Annars är väl Tyskland ett bra exempel på typ samma sak som Italien.

Jaså? Ungefär samma tid också eller? Kanske lite tidigare, annars hade de väl inte hunnit med första världskriget...

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis som var tvungen att hålla ett tal på finska använde sej av det där.

Vet du om det gick tillfredsställande i alla fall?

Det finns en funktion där har jag sett där man kan skriva in eget förslag på översättning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tog ju längre tid innan de enades och blev centralstyrda, så man kanske måste gå tillbaka till medeltiden för att samma sak ska gälla Sverige, men ändå. Annars är väl Tyskland ett bra exempel på typ samma sak som Italien.

Italien enat och centralstyrt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det gick tillfredsställande i alla fall?

Det finns en funktion där har jag sett där man kan skriva in eget förslag på översättning.

Han tyckte det gick bra. Nu var det iofs ingen där som kunde finska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...