Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Jag ska läsa nationalekonomi och tyska. Det där är till sommaren, kan ju vara skönt med lite extra lätta och roliga poäng. helst skulle jag vilja läsa USA-kunskap men den finns bara på 100% och det går ju inte.

Då kommer du att passa i dom där glasögona, både a och b.

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
CSN-årsbesked idag.

Ska betala 10k under året. Inte så mycket, men det beror nog på att jag inte har någon inkomst.

Förra årets ränta är ca 7k.

Totalt kommer jag alltså betala av 3k från mitt lån på 280k.

Härligt.

Jag har sålt min själ.

Själar står inte högt i kurs. Har fått intrycket att marknaden är mättad.

Postat
Vare sig man vill det eller inte så är ju CP en del av mångas vokabulär, och även om det kommer från personer som har cp så tycker jag ändå nästan att det har blivit eller är på väg att bli ett eget och självständigt ord. Jag tror väl inte nattvaktaren menar det bokstavligen talat att ha cerebral pares utan han syftar nog på en definition som kommer från ett annat användande av ordet. Och det är väl tråkigt, men samtidigt är tror jag nog att det är så det är.

Imponerande. För att cp är en del av mångas vokabulär behöver det inte var en del av min, eller för den delen din.

Postat
Det har ingenting med empati att göra. CP betyder två olika saker: cerebral pares och sepe. Bara för att man är det ena är man inte det andra.

Det finns många typer av handikapp. Är man t ex tillräckligt handikappad när det gäller empati är man psykopat.

Postat
Nja, empatibrist är det väl inte direkt. En i min gymnasieklass har cp och jag förstod ju hennes problem och tyckte så klart synd om henne för det, men hon vr ju precis som vem som helst liksom förutom att hon gick lite annorlunda. Bara för att jag säger att datorn separ eller att den här uppgiften är cp så betyder ju inte det att jag tycker något speciellt om henne. Är ju dessutom liksom uppväxt med det uttrycket så vare sig man vill det eller inte så sitter det ju ganska djupt rotat ändå. Nu låter det kanske som att jag använder det hela tiden, men det gör jag inte utan säger det nån gång ibland bara.

Använde du uttrycket när din klasskamrat var där? Om inte, varför? Varför inte lägga ner det helt och hållet?

Postat
En bra grej att tänka när man känner sig ledsen och att livet är meningslöst är att, jaja, jag är ju ändå bara en hop atomer som inbillar sig att den har ett medvetande och att världen är meningsfull.

Du är inte en hop atomer. Strängteorin säjer att allting är energi, alltså strängar som vibrerar på ett visst sätt. Sättet de vibrerar på avgör vilka partiklar de blir. Atomer kommer mycket senare.

Postat
egentligen hade jag nog hellre velat bli språkvetare istället för statsvetare

Vill inte va elak, men tror du har valt rätt. Klart jag vill va elak.

Postat
nää, det är fusk. möjligen kan jag byta ut ett par bokstäver.

Fittendorf

Tittendorf

Pittendorf

Shitendorf

Kittendorf

Fiddendorf

Fettendorf

Pettendorf

Wettendorf

Waldorf, bösendorfer.

Postat
Idag fredag ska jag gå 800 meter minst för att slänga två påsar med tomma glasburkar på återvinningen. Slänga tre påsar skit i soprummet först. Jag ska ringa fastighetsförvaltningen också, så de skickar någon som får fart på vattnet i nedåtgående riktning i köket. Hände något otäckt förut. Det kom upp vatten underifrån i diskbänken, trots att jag inte spolade vatten.

Lämna förbrukade asgamla och delvis oanvända läkemedel på Apoteket gör jag imorgon lördag istället. Då ska jag också passa på och panta tomflaskor.

Om du har några roliga utgångna piller kan du skicka dom till mej.

Postat
Mina föräldrar har fan vaknat redan 😑

Hörs dom? Jag och min syster fick gå på söndagsskola en gång i världen, apropå ingenting.

Postat

intressant! 😄

-25 idag så det blir varmare. en lagom tilljobbetpromenad på 10 minuter väntar. sen tar det ca 10 minuter innan kaffet blir klart. ytterligare 10 minuter så är det förmodligen uppdrucket. effekten av promenaden och kaffet tar väl ca 10 minuter och förhoppningsvis slipper jag sitta 10 minuter på wc 😛 max 5!

Postat

Debatt, jag tror du tolkade mig fel. Jag menade att om jag får jobbet så ska jag PÅ EGET BEVÅG betala 5k i månaden. Bara för att bli av med skiten.

Postat
Ibland tror jag att du är oskuld.

Ingen vild gissning.

Du är inte en hop atomer. Strängteorin säjer att allting är energi, alltså strängar som vibrerar på ett visst sätt. Sättet de vibrerar på avgör vilka partiklar de blir. Atomer kommer mycket senare.

Isåfall är du ingen människa, för du består av celler.

Postat

Fan, drömt 2 nätter i rad hur jag blir jagad och jag springer in på en kyrkogård för sanctuary. Första gången var det en asiatisk privat-armé som jagade mig. Andra drömmen så var det vanliga, svenska jägare med jakthundar.

Postat

Första natten kom jag undan också, tog mig in i det, lyckligtvis, olåsta kapellet än fast det var mitt i natten, och kunde larma polisen.

I natt så kom jag inte undan... hundarna tappade spåret ett tag då jag pissade på en träpinne och kastade i en annan riktning. 😛

Men sen så råkade jag visa mig för hundföraren när jag tog skydd men höll utkik. Så bussade han hunden på mig.

Jag sprang igen och hade hunden i hasorna, men så ser jag att hans jaktkompis har sprungit vidare lite, så jag blir "anfallen" från sidan också.

När hundarna når fram till mig vaknar jag upp.

Postat

Jag drömde en hemsk dröm i natt. 😛 Började med att vi hade inflyttningsfest där jag fick veta att alla mina kompisar skulle flytta härifrån. Sen så blev det så varmt att jag öppnade fönstret, men när det var öppet så blev liksom fönstret skiiiitlångt så jag nådde det inte för att stänga det igen. Då blev Pazo lite tjurig så han tog tag i persiennsnöret och slängde sig ut genom fönstret som med en lian och lyckades då dra ner persiennerna som han snurrade in sig i och då hängde där resten av kvällen. Efter det hände något och sen helt plötsligt var jag på torget i Vänersborg där vi firade något. Sen började det gå rykten om att massa onda människor var på väg mot oss och att de höll på att sätta eld på saker och stuff (precis som i Harry Potter 4), sen när dom kom fram till oss så var det en hel armé full med dvärgar klädda i gula skinnkostymer som såg ut som ronald mcdonald fast med vikingahjälmar också. Så vi började springa bort från dom och då såg jag hur jennifer aniston satt gråtande på en sten som såg ut som en liten noshörning och precis när dom kom fram till henne så vaknade jag.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
intressant! 😄

-25 idag så det blir varmare. en lagom tilljobbetpromenad på 10 minuter väntar. sen tar det ca 10 minuter innan kaffet blir klart. ytterligare 10 minuter så är det förmodligen uppdrucket. effekten av promenaden och kaffet tar väl ca 10 minuter och förhoppningsvis slipper jag sitta 10 minuter på wc 😛 max 5!

Här är det också varmare... -26,5 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.