Fidden Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 jag trodde han mixade kikärtor, men jag falafel... eller fatta fel menar jag.
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 UTS UTS UTS UTS Nu är det obligatorisk lyssning på den här: http://www.youtube.com/watch?v=5YgaVnTspOM
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 jag trodde han mixade kikärtor, men jag falafel... eller fatta fel menar jag. du fick alafel.
Memphis Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 (redigerat) Har hittat en ny favoritartist, förrutom Pomplemoose då. Patrick Watson.. sjukt soft. 🙂http://open.spotify.com/track/2PNYjVpTk4QHPC0yXONhV6 Redigerat 22 mars 2010 av Memphis
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 fidden, det kan väl inte vara så krångligt att göra egna falafelbollar? mosa lite kikärtor, hacka löken fint och krydda lite typ. xD
Fidden Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 jag har gjort det, det var lite bökigt mest för att jag inte har en mixer utan bara en kass blender.
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 jag vet inte vad som är mixer och vad som är blender, men vi har något i alla fall. det var ju faktiskt väldigt gott och göra egna brukar ju vara billigare.
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 kul konversation förut förresten xd pazo: vi har ju typ levt som vegetarianer ganska länge nu jag: har vi? pazo: ja om man tar bort kyckling då jag: pålägget då? pazo: ja men det är ju pålägg xD
Fidden Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 jag vet inte vad som är mixer och vad som är blender, men vi har något i alla fall. det var ju faktiskt väldigt gott och göra egna brukar ju vara billigare. Det är faktiskt tveksamt om det blir billigare, billigast blir det nog att köpa färdig som man blandar med vatten och steker. jag friterade mina, och då går det åt en hel del frityrolja som man kanske inte får tillfälle att använda igen. bättre isåfall att laga denhär lasagnen, den är kungligt god!
Fidden Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 ang. mixer och blender... jag vet inte hur det är egentligen, men som jag ser det så är den höga prylen på denna bilden en blender och den låga en mixer.
Dingbats Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 bry sig hur det smakar, det ska ju ändå blandas i magen
Dingbats Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 ang. mixer och blender... jag vet inte hur det är egentligen, men som jag ser det så är den höga prylen på denna bilden en blender och den låga en mixer. Som jag ser det är båda mixrar, men möjligen att nån av dem skulle kunna vara en matberedare.
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Det är faktiskt tveksamt om det blir billigare, billigast blir det nog att köpa färdig som man blandar med vatten och steker. jag friterade mina, och då går det åt en hel del frityrolja som man kanske inte får tillfälle att använda igen. bättre isåfall att laga denhär lasagnen, den är kungligt god! Vi köpte sånt där paket från Hälsans kök med falafelbollar, tror nog inte det är det billigaste faktiskt. Fritera vet jag väl inte, kan man inte bara rulla några bollar och steka dom? 😛
Dingbats Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Apropå matberedare. I The Sims, iaf i ettan men vem fan har spelat de andra, var man typ tvungen att ha en matberedare, annars dog simmarna.
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 bokmärkte receptet, vi har fortfarande ett oöppnat paket med lasagneplattor (som vi köpte 2 december). åt kesolasagne hemma ibland förr, också god: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15078
Overkill Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Det är fint när man får en egen fanclub på facebook.
Recommended Posts