Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Okej, vad är liksom övre och undre gräns om man ser på andra då?

Om jag var DJ skulle jag köra i 170.

Ingen aning. En del remixer ligger på typ 115 så dom är ju menade för långsammare set. Kör du hiphop får du ju ligga under 100.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur bra är timestretchningsalgoritmen i en CDJ då? Man kan väl inte stretcha en låt som egentligen går i 110 upp till 130 liksom?

Drar man ända upp låter det inte konstigt men låter ju annorlunda. Men man kan dra ganska långt för att det bara ska gå snabbare utan att man tänker på det liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Högra pekfinger var det visst. xD Som när vi var i stockholm och pazo säger att vi ska åt ena hållet men pekar åt andra och sen "vänta nu, vilket är vilket?" xD

😆😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag är hemma och är förkyld så hinner jag ju rocka på lite fast jag spelar jäkligt otajt fattar inte att man kan va så otajt ibland men det bjuder jag på... 😆

pianoboogie.mp3

Fan va svängigt Grahnis! 😮 Du e grym på piano ju. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ÖH NEJ

Det är det inte. Pitchshifter ffs

En pitchshifter är ju en grej som ändrar tonhöjden. Gör den där det? Det är ju liksom det som pitch betyder. Sen att vissa pitchshifters också ändrar tempo är ju en annan sak. Men en timestretchare är det ju också, eftersom den ändrar tempot.

Link to comment
Dela på andra sajter

En pitchshifter är ju en grej som ändrar tonhöjden. Gör den där det? Det är ju liksom det som pitch betyder. Sen att vissa pitchshifters också ändrar tempo är ju en annan sak. Men en timestretchare är det ju också, eftersom den ändrar tempot.

Denhär stretchar ingen tid. Den ökar helt enkelt hastigheten på skivan typ. Du vet som om de vore en vinyl

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...