Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Kan man inte lämna in hårddisken nånstans? Det lär ju gå att återskapa.

ska prova att stoppa in i ett hårddiskkabinett som jag har ligger nånstans någon dag. i övrigt är det ju liksom ingen panik, har inte hållit på med de prylarna på 10 månader och jag har inte direkt saknat dem. Det roliga är att skapa nytt, även om det kan vara egoboostande att gå igenom sina gamla prylar ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa inget sommarjobb då. Det är ju inget självändamål att jobba.

Nja, det är väl egentligen mer att skulle jag få så ja men vad bra då och skulle jag inte få så ja men vad bra då. Spelar inte så stor roll, jag har så jag klarar mig men extra pengar är ju kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är väl egentligen mer att skulle jag få så ja men vad bra då och skulle jag inte få så ja men vad bra då. Spelar inte så stor roll, jag har så jag klarar mig men extra pengar är ju kul.

Äh, du kan då lite av mig.

SKOJA BARA 😄

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bärbara är ju mest bara jobbigt. Skönare att ha en riktig mus och ett ordentligt tangentbord.

Finns inget som hindrar dig från att ha det? Den bärbara setupen är en bärbar, till vilken man kopplar in en extern skärm, en mus och ett tangentbord. Så har man med sig allt när man ska någon annanstans, samtidigt som det blir som en stationär hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget som hindrar dig från att ha det? Den bärbara setupen är en bärbar, till vilken man kopplar in en extern skärm, en mus och ett tangentbord. Så har man med sig allt när man ska någon annanstans, samtidigt som det blir som en stationär hemma.

Jo isåfall. Fast många gör ju inte så. Nackdelen är väl kanske att det blir mer pengar för samma prestanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att beatmatcha är ju inte direkt jättesvårt, beror ju iofs på låtarna men det går ganska fort. Det svåra tycker jag är låtval och övergångarna, när man ska byta basen och att tajma allt rätt så att "naturliga" byten hamnar på samma ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte det där med beatmatchning. Är det att man gör flytande övergångar mellan två låtar i samma tempo? Men alla låtar i ett set på flera timmar kan ju inte ha samma tempo.

Alltså på en CDJ så har du ett temporeglage, om den är inställd på 0.0 så går låten i sitt grundtempo. Så har du Låt A på ena spelaren och så är den inställd på +2.4 och så ska du spela Låt B som är en snabb jävel på den andra spelaren, då får du kanske sätta den på -3.2. Då går dom i samma tempo, så på lämpligt ställe i Låt A sätter du då på Låt B utan bas så låtarna spelar samtidigt. Sen efter någon uppbyggnad eller nedgång i Låt A så byter du basen, så då sänker du basen på Låt A och höjer den på Låt B. Efter det så spelar dom en liten stund och är du grym då så tar Låt A naturligt slut efter en uppbyggnad i Låt B (eller så stänger du bara av). Jo, helst ska det väl ha samma tempo. Om man inte drar ner tempot i slutet för att liksom "stoppa festen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför är det ju även skönare med låtar som börjar med bara trummor (så dom först fyller i låten man spelar "mest" om man säger) för att sedan steg för steg lägga in andra grejer. Kan bli snygga övergångar då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...