Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Planscher? En världskarta? Hela längsta utskriven i jäääääääätteliten stil som du tapetserar väggarna med?

planscher är rätt b... världskarta var lite roligt. kanske skulle gå till pingstkyrkans second-handbutik som ligger en liten bit bort. de kanske har nån jesus eller nån man kan hänga upp... igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

planscher är rätt b... världskarta var lite roligt. kanske skulle gå till pingstkyrkans second-handbutik som ligger en liten bit bort. de kanske har nån jesus eller nån man kan hänga upp... igen.

just to rub it in. planscher är väl helt ok om man hittar schyssta. dom med david beckham är ju lite lame. jag har en OC-poster, en death cab-poster och -vinyl samt en stor USA-karta (som egentligen är en vägkarta men så klippte jag bort den där hårda kanten som funkar som fodral) på väggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller iofs, rätt planscher skulle vara coolt. typ DKM och rhubarb och sånt.

eller en ninja. 🙂

Nej men man kan ju hålla sig undan klyschorna kanske (New York, sandstrand, etc) men lite roligare och udda är ju kul. Eller så är dom bara lame men ändå grymma (som OC ☺️).

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså, väggar... vad gör man med dem? Ska jag måla nåt på dem eller?

[/quote?

Är det länge sen det var tapetserat så kanske du har "fria händer" utan att det gör nåt med lite sabotage för den som ska fixa till efter dig?

Som gammal målare så skulle jag rekommendera till en lekman att rolla tapeterna med en matt och ljus färg, (glans 7 är samma som tapeter) utan att spackla skarvarna. Efter det så skulle jag hänga upp minst ett 20-tal KISS-posters med häftmassa bakom. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det länge sen det var tapetserat så kanske du har "fria händer" utan att det gör nåt med lite sabotage för den som ska fixa till efter dig?

Som gammal målare så skulle jag rekommendera till en lekman att rolla tapeterna med en matt och ljus färg, (glans 7 är samma som tapeter) utan att spackla skarvarna. Efter det så skulle jag hänga upp minst ett 20-tal KISS-posters med häftmassa bakom. 😑

Det var nog ganska länge sedan det tapetserades, däremot är det nog ganska nymålat med en matt och ljus färg 😄

Jag skulle dock vilja veta exakt vad det är för färg och matthet och sånt, så att jag kan laga det där hålet. Eller också spacklar jag igen det och gör nåt spexigt i någon annan färg där. Kanske en kuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

förresten, när jag målade väggarna hos mitt ex, så såg man tapetskarvarna väldigt tydligt efteråt... Varför gjorde man det? I detta rummet syns de inte alls.

Därför att de förmodligen är bortslipade och sedan spacklat. Som man ska göra.

Sedan har de väl grundat och slipat väl innan färdigfärgen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

förresten, när jag målade väggarna hos mitt ex, så såg man tapetskarvarna väldigt tydligt efteråt... Varför gjorde man det? I detta rummet syns de inte alls.

Därför att de förmodligen är bortslipade och sedan spacklat. Som man ska göra.

Sedan har de väl grundat och slipat väl innan färdigfärgen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...