Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

------------- Låg boendekostnad! ---------------

Föreningsavgift på bara 400kr/mån (otroligt

billigt!)Hällstigen Sammfällighetsförening

bildades vid avstyckningarna av radhusen på

området. I vilket det ingår: parkeringar,

grönområden,körytor, belysning, bedband,

centralantennanläggningar, vatten och

avloppsledningar, dagvattensledningar, samt i

vissa fall tak.

Internett kostar 170kr/mån om önskeligt. (SNABB FIBERLINA!)

Postat
Hur bor du egentligen? 😎

I mitt fall finns det tak. Texten var från nån annons på blocket om bostäder i Vilhelmina.

Postat
Skriv i en texteditor, det lönar sig i längden.

Men då kan man inte skriva formler. Det är jävligt drygt att läsa fula formler i vanliga textredigerare.

Postat
Skriv i en texteditor, det lönar sig i längden.

Men då kan man inte skriva formler. Det är jävligt drygt att läsa fula formler i vanliga textredigerare.

Postat
Håller man tungan rätt i mun så. Jag tycker det är skönare att ha koll på vad som händer. Men aja.

Ha koll på vad som händer? Det är ju precis det man har. 😎

Postat
Till exempel: E=(1/slope)*(P/Q) är fult när det kan se ut såhär:

o5uw7n.png

Ja men det där skriver man ju då som (nu improviserar jag för jag kan inte allt utantill) nåt i stil med

\large \Epsilon = \frac{1}{\text{slope}}\times\frac{P}{Q}

Postat
Till exempel: E=(1/slope)*(P/Q) är fult när det kan se ut såhär:

o5uw7n.png

Tycker du verkligen det är finare? 😎

Postat
Ja men det där skriver man ju då som (nu improviserar jag för jag kan inte allt utantill) nåt i stil med

\large \Epsilon = \frac{1}{\text{slope}}\times\frac{P}{Q}

Ja, nästan rätt.

\begin{equation}

\mathcal{E}=\frac{1}{\text{slope}} \cdot \frac{P}{Q}

\tag{Priselasticitet, ekv. 2}

\end{equation}

Då har man ju full koll på vad man skriver och så får man det snyggt och mer överskådligt än om jag hade skrivit i Pages eller Open Office.

Postat
Ja, nästan rätt.

\begin{equation}

\mathcal{E}=\frac{1}{\text{slope}} \cdot \frac{P}{Q}

\tag{Priselasticitet, ekv. 2}

\end{equation}

Då har man ju full koll på vad man skriver och så får man det snyggt och mer överskådligt än om jag hade skrivit i Pages eller Open Office.

Ja precis.

Postat

Inser först nu att du troligen var ironisk.

Men full koll på vad man skriver har man ju då. Då kan man tweaka i detalj om nåt ser fel ut.

Snyggare än ordbehandlare blir det ju eftersom det är Latex. Och man sitter ju inte och skriver ett helt dokument utan att kompilera mellan såklart. Man kompilerar ju varje gång man har skrivit nåt man vill dubbelkolla så man ser att det blev rätt.

Postat
Inser först nu att du troligen var ironisk.

Men full koll på vad man skriver har man ju då. Då kan man tweaka i detalj om nåt ser fel ut.

Snyggare än ordbehandlare blir det ju eftersom det är Latex. Och man sitter ju inte och skriver ett helt dokument utan att kompilera mellan såklart. Man kompilerar ju varje gång man har skrivit nåt man vill dubbelkolla så man ser att det blev rätt.

När var jag ironisk? Jag har varit seriös hela tiden faktiskt.

Jag tror jag tappat bort mig lite. Du tycker det är skönare att ha koll på vad som händer och tycker därför ordbehandlare är bättre, men du tycker det är snyggare i Latex och tycker man kan tweaka varje detalj?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.