Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Hela grejen känns lite som om det är mer för dom som producerar snarare än dom som lyssnar.

Ja, då är det ju rätt trist. Det ska ju vara att många lyssnar. Där tror jag det är lite bättre i USA, där verkar studentradio vara en större grej.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Pyttsan! Det vore ju himmelriket.

Min version av helvetet är att det sitter röda geléartade smådjävlar på 10-12 cm med horn i pannan på ens kropp precis överallt och med vassa tänder tuggar i ens kött, organ, ögon etc etc, men man svimmar inte av smärtan, den nåden får man inte, utan man är hela tiden vid absolut medvetande och det finns absolut inget sätt att bli av med dem. Det finns en slags spärr som gör det omöjligt. Smådjävlarna spyr ständigt upp det som de tuggat i sig och då transformeras innehållet genast tillbaka igen till de ursprungliga formerna (ögon, hud, nerver, organ m.m.) och så håller det på i evigheters evighet...

😑

Samtidigt som man skapar triss?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på ett radioprogram på studentradion som heter I nörd och lust där dom bara sitter och är jättepretentiösa nördar, "för alla bibliofiler – vilket betyder bokälskare för alla som inte är lika nördiga som mig och vet det – bla bla" och så nån annan grej om att om man inte visste att nån games workshop-grej hade släppts så var man ingen "riktig nörd". Orka vara så jävla lame.

Lika nördiga som jag heter det väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en nedklankande kommentar IRL??

Okej, ett exempel då:

Jag brukar plugga me en polare som e grym i skolan allmänt och i början av utbildningen frågade han mig ibland frågor men jag kunde sällan svara eftersom jag inte lär mig så himla fort alltid. (vilket gjorde honom smått frustrerad eftersom han hela tiden måste ligga före.)

Och så satt vi och pluggade för ett tag sedan och så tänkte han högt och ställde en fråga, och som jag då visste svaret på och när jag svarar så slänger han ur sig: "-Åh! Du duger till nånting iallfall!"

Visst, det e väl "på skoj" men egentligen inte kul alls, utan nervärderande.

Visst är det kul att skojretas me polare men det finns en gräns då det inte är kul, och är man för snäll att säga emot så blir det lite drygt i längden. Jag får väl jobba på det.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan jag hålla med om. När man inte riktigt vet ifall det är skämt eller liksom på riktigt (eller man vet ju att det är skämt men han hade lika gärna kunnat sagt det seriöst liksom). När jag kallar pazo sopa eller hora är det ju inte för att han är det. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan jag hålla med om. När man inte riktigt vet ifall det är skämt eller liksom på riktigt (eller man vet ju att det är skämt men han hade lika gärna kunnat sagt det seriöst liksom). När jag kallar pazo sopa eller hora är det ju inte för att han är det. 😑

Vad är det du kan hålla med om? Hittade en gammal video till en 80talsfunklåt. Riktigt bra faktiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=ptpCQeIB4KM

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, ett exempel då:

Jag brukar plugga me en polare som e grym i skolan allmänt och i början av utbildningen frågade han mig ibland frågor men jag kunde sällan svara eftersom jag inte lär mig så himla fort alltid. (vilket gjorde honom smått frustrerad eftersom han hela tiden måste ligga före.)

Och så satt vi och pluggade för ett tag sedan och så tänkte han högt och ställde en fråga, och som jag då visste svaret på och när jag svarar så slänger han ur sig: "-Åh! Du duger till nånting iallfall!"

Visst, det e väl "på skoj" men egentligen inte kul alls, utan nervärderande.

Visst är det kul att skojretas me polare men det finns en gräns då det inte är kul, och är man för snäll att säga emot så blir det lite drygt i längden. Jag får väl jobba på det.

Eller oxå kan du slå honom på truten

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...