Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

F*n, då kan du inte träna trumset. Har ni installerat nåt i lyan, du o Killis?

Ni hade ingen käck klädkammare t.ex.?

Nyss la jag av en mandel, så stark att jag inte kan vara med mig själv...

fy för Havrekex med choklaa.

Postat
Eller då det inte är på skivor man tjänar pengarna idag (tyvärr), utan på framträdanden och annat, så kan man då utrustningen relativt sett är proffsigare och mer åtkomlig idag producera skivorna helt själv - och faktiskt raka hem hela vinsten själv. Skivbolagen (liksom Bokförlag) tar mycket av vinsten och man får det som blir över, om det blir nåt. Är inte skivutgivningen å sin sida tänkt att vara den primära inkomstkällan av ens musik så kan man ju höra med bolag innan. Men då får man vara beredd att turnera. Så tänker jag.

Men sedan är jag ovillig att släppa ifrån mig mitt och låta andra bestämma över det också...

Har dock insett att mast(e)ringsföretag kan få en inspelning att "lyfta".

Mitt råd till SaddamJr blir:

Spela in och låt inspelningsprocessen bli en del av den kreativa processen.

Vill du ha samarbete så sök över Nätet, t.ex. på detta forum.

Gör färdiga mixar av låtarna och lämna till mastringsföretag i slutändan.

Du blir förvånad.

😑

Tack, men hela grejen är ju att man ska ha låtar att spela in. När det gäller musik är det inget problem, däremot när det gäller texter. För mej är en låt text+musik. Men visst, du och jag kanske kunde kunde samarbeta. Har du några texter som ligger?

Postat
F*n, då kan du inte träna trumset. Har ni installerat nåt i lyan, du o Killis?

Ni hade ingen käck klädkammare t.ex.?

Nyss la jag av en mandel, så stark att jag inte kan vara med mig själv...

fy för Havrekex med choklaa.

Mina trummor står i replokal! man kan ju inte ha trummor i en lägenhet 😑

Dock har jag ju min "studio" i mitt rum xD bara elektroniska stuff å nåra gitarrer

Postat
Tack, men hela grejen är ju att man ska ha låtar att spela in. När det gäller musik är det inget problem, däremot när det gäller texter. För mej är en låt text+musik. Men visst, du och jag kanske kunde kunde samarbeta. Har du några texter som ligger?

Låtarna kanske kommer när du sitter där i inspelningsögonblicket? Slår an några ackord, blåser, hamrar eller vad det nu än är. Sedan klipp o klistra etc. Så jobbar brorsan.

Jag å min sida jobbar så som du vill göra tydligen. 1) Skriv låten och 2) Spela in den. Men man måste inte göra så, nu med datorernas hjälp.

Jag har inga texter "liggande". Vad ska den handla om?

Postat
Vadå tankar? Jag har ingen aning om hur gå tillväga så berätta gärna.

Jag vet inte exakt hur man skulle göra, men i princip att man kör ett skript som sida efter sida laddar ner hela den renderade sidan. Blir en himla massa bara, och det blir nog strul med att man måste vara inloggad för att kunna göra det, och skriptet kanske inte är inloggat osv hej och hå. Det går iaf, men det tär som fan på bandbredden.

Postat
Kevin Ayers

Gorky's Zygotic Mynci har en låt som heter Kevin Ayers. Jag har en skiva med honom men tycker det är lite för 70-talsrock. Gorky's är en poppigare variant.

Postat

Utan vatten är det svårt att laga mat. Ska ta mig ut och handla - blir färdigrätter för ugnen och en del smådrickor, läsk för en gång skull, det har jag inte druckit på 1.5 år.

Hoppas de lagar rören imorgon.

Postat
Gorky's Zygotic Mynci har en låt som heter Kevin Ayers. Jag har en skiva med honom men tycker det är lite för 70-talsrock. Gorky's är en poppigare variant.

Han är psykedelia.

😑

Postat
Låtarna kanske kommer när du sitter där i inspelningsögonblicket? Slår an några ackord, blåser, hamrar eller vad det nu än är. Sedan klipp o klistra etc. Så jobbar brorsan.

Jag å min sida jobbar så som du vill göra tydligen. 1) Skriv låten och 2) Spela in den. Men man måste inte göra så, nu med datorernas hjälp.

Jag har inga texter "liggande". Vad ska den handla om?

Det där med glädjetårar kom du ihåg. Det var bara ett skämt, men det kunde va en bra textidé för ett dansband. Kan du komma igång med en textidé så släng iväg några rader, försöker hänga på. Den kan handla om vad som helst.

Postat
Jag vet inte exakt hur man skulle göra, men i princip att man kör ett skript som sida efter sida laddar ner hela den renderade sidan. Blir en himla massa bara, och det blir nog strul med att man måste vara inloggad för att kunna göra det, och skriptet kanske inte är inloggat osv hej och hå. Det går iaf, men det tär som fan på bandbredden.

Borde man inte kunna ta sökresultatet (om man nu bara vill ha sina egna)? Man har ju skrivit några inlägg så det lär ju ta tid.

Postat

Här är ännu en sån där drapa, många av mina tidiga favoriter, dessa artister bör ni känna till;

The Beatles

Creedence Clearwater Revival

The Kinks

The Doors

Gram Parsons

Carol King

David Bowie

Joni Mitchell

Jackson Browne

10 cc

Neil Young

Randy Newman

Tom Waits

Stevie Wonder

Fleetwod Mac

Lindsey Buckingham

Eagles

Steely Dan

Doobie Brothers

Graham Parker

Elvis Costello

Joe Jackson

John Hiatt

The Only Ones

Talking Heads

Echo & The Bunnymen

Hanson deWolfe United

Aztec Camera

Kid Creole & The Coconuts

Microdisney

Preefab Sprout

Danny Wilson

Postat
Här är ännu en sån där drapa, många av mina tidiga favoriter, dessa artister bör ni känna till;

The Beatles

Creedence Clearwater Revival

The Kinks

The Doors

Gram Parsons

Carol King

David Bowie

Joni Mitchell

Jackson Browne

10 cc

Neil Young

Randy Newman

Tom Waits

Stevie Wonder

Fleetwod Mac

Lindsey Buckingham

Eagles

Steely Dan

Doobie Brothers

Graham Parker

Elvis Costello

Joe Jackson

John Hiatt

The Only Ones

Talking Heads

Echo & The Bunnymen

Hanson deWolfe United

Aztec Camera

Kid Creole & The Coconuts

Microdisney

Preefab Sprout

Danny Wilson

Kände igen 14 namn

Postat

Kände väl till de flesta namnen, dock inte Microdisney.

Att jag glömde skriva ned Neil Young och the Doors själv är ju patetiskt...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.