Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Ja, det var inte mycket. Alltså, 180 miljarder är väl en slant, men 150 tusen är ju struntsummor.

Om det är enkronor är faktiskt 180 miljarder hela 180 miljarder slantar. Om man ska göra EN slant som är värd så mycket, får det nog bli ett såntdär gigantiskt mynt som de hade på medeltiden och som de fick skjuta fram på skottkära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, tror det var det. Dom höll på att skjuta ihjäl kvinnor och barn som gick förbi med ett raketgevär, tänkt att användas mot stridsvagnar som åkte förbi alldeles för snabbt. Som backup hade dom vägbomber, men då hade dom blandat ihop detonatorerna. Dom försökte spränga bomb a med fjärrdetonator b och vice versa. En storartad studie i ofrivilligi komik, om det inte vore så allvarligt.

Jo det var precis det klippet jag tänkte på!

Slog mig sen också hur kvinnorna bara fortsatte lunka på i vanlig takt trots att poliserna sköt rätt ut i dimman. Antar de är härdade, eller kanske uppgivna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni att det någon gång hänt att en anställd placerat en undulat istället för en undulator (en slags magnet där strålningen produceras) i en av acceleratorns raksträckor?

högst troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just på att en freudian slip är antingen eller. Vore ett bra bandnamn. Är det upptaget?

Jag tror inte att Freudian Slip är upptaget.

Men kolla via något som heter Bandname.com.

F.ö. är en Freudian Slip väl när man säger något som intolkas till något annat, oftast sexuellt, eftersom Freud var nymfoman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni att det någon gång hänt att en anställd placerat en undulat istället för en undulator (en slags magnet där strålningen produceras) i en av acceleratorns raksträckor?

Det kanske var därför dom fick hålla upp i ett år. Men min fråga är, tror vi på dom eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att Freudian Slip är upptaget.

Men kolla via något som heter Bandname.com.

F.ö. är en Freudian Slip väl när man säger något som intolkas till något annat, oftast sexuellt, eftersom Freud var nymfoman.

Freud var väl inte nymfoman? Vad grundar du det på? Men i övrigt är väl freudian slip ett jävligt bra bandnamn, eller? Pax.

Link to comment
Dela på andra sajter

Freudian Slip (Freudiansk felsägning) kan vara t.ex. om någon undrar; "har du pratat med Jönsson ännu, Lindkvist?" och samtidigt som denne någon frågar det bakom ryggen på en så lägger man av en ljudlös fis. Man kanske då svarar "Nej, men jag ska prutta med honom sedan."

En Freudiansk analys av denna situation kan då innebära att man tolkar in att Lindkvist har homosexuella böjelser.

När den egentliga tolkningen borde vara att Lindkvist bara blev överrumplad och mer förvirrad än vanligt.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Freudian Slip (Freudiansk felsägning) kan vara t.ex. om någon undrar; "har du pratat med Jönsson ännu, Lindkvist?" och samtidigt som denne någon frågar det bakom ryggen på en så lägger man av en ljudlös fis. Man kanske då svarar "Nej, men jag ska prutta med honom sedan."

En Freudiansk analys av denna situation kan då innebära att man tolkar in att Lindkvist har homosexuella böjelser.

När den egentliga tolkningen borde vara att Lindkvist bara blev överrumplad och mer förvirrad än vanligt.

😕🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden går även under användarnamnet "nattvaktaren".

Ge dej inte in på såna resonemang. Det sluta bara med att du tror att alla som skriver är samma person som debattera med sej själv + du. Det är vad jag tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Freudian Slip (Freudiansk felsägning) kan vara t.ex. om någon undrar; "har du pratat med Jönsson ännu, Lindkvist?" och samtidigt som denne någon frågar det bakom ryggen på en så lägger man av en ljudlös fis. Man kanske då svarar "Nej, men jag ska prutta med honom sedan."

En Freudiansk analys av denna situation kan då innebära att man tolkar in att Lindkvist har homosexuella böjelser.

När den egentliga tolkningen borde vara att Lindkvist bara blev överrumplad och mer förvirrad än vanligt.

OK. Så du är jungian. Arketyperna och allt det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är enkronor är faktiskt 180 miljarder hela 180 miljarder slantar. Om man ska göra EN slant som är värd så mycket, får det nog bli ett såntdär gigantiskt mynt som de hade på medeltiden och som de fick skjuta fram på skottkära.

Det var inte på medeltiden. I tyskland hade dom sedlar som dom fick ta på skottkärror. Det var inte heller på medeltiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan härvid delge herrskapet en sann berättelse ur min vardag vad anbelangar freudianska felsägningar:

En gång undrade en arbetskollega om jag hittat en pryl i en låda.

Då fick jag av någon anledning för mig att använda ordet finna.

Men just när jag hade påbörjat ordet finna i den meningen, så ville jag

plötsligt använda ordet hitta istället som jag kände mig mer bekväm med,

så jag ändrade mig till...:

Nej, men jag ska fitta den lådan sen!

😕

pinsamt

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...