debatt Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Tror ni att det någon gång hänt att en anställd placerat en undulat istället för en undulator (en slags magnet där strålningen produceras) i en av acceleratorns raksträckor?
Fidden Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Ja, det var inte mycket. Alltså, 180 miljarder är väl en slant, men 150 tusen är ju struntsummor. Om det är enkronor är faktiskt 180 miljarder hela 180 miljarder slantar. Om man ska göra EN slant som är värd så mycket, får det nog bli ett såntdär gigantiskt mynt som de hade på medeltiden och som de fick skjuta fram på skottkära.
SadamJR Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 svårighetsgrad 2,8. man kan göra den i pikerad stil, då blir det 3,1. Kom just på att en freudian slip är antingen eller. Vore ett bra bandnamn. Är det upptaget?
Pico Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Jo, tror det var det. Dom höll på att skjuta ihjäl kvinnor och barn som gick förbi med ett raketgevär, tänkt att användas mot stridsvagnar som åkte förbi alldeles för snabbt. Som backup hade dom vägbomber, men då hade dom blandat ihop detonatorerna. Dom försökte spränga bomb a med fjärrdetonator b och vice versa. En storartad studie i ofrivilligi komik, om det inte vore så allvarligt. Jo det var precis det klippet jag tänkte på! Slog mig sen också hur kvinnorna bara fortsatte lunka på i vanlig takt trots att poliserna sköt rätt ut i dimman. Antar de är härdade, eller kanske uppgivna.
Fidden Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Tror ni att det någon gång hänt att en anställd placerat en undulat istället för en undulator (en slags magnet där strålningen produceras) i en av acceleratorns raksträckor? högst troligt.
debatt Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Kom just på att en freudian slip är antingen eller. Vore ett bra bandnamn. Är det upptaget? Jag tror inte att Freudian Slip är upptaget. Men kolla via något som heter Bandname.com. F.ö. är en Freudian Slip väl när man säger något som intolkas till något annat, oftast sexuellt, eftersom Freud var nymfoman.
Fidden Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Har för mej att du har använt nåt annat alias förut. Jaha, men då har vi nog ungefär lika dåligt minne du och jag.
SadamJR Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 Tror ni att det någon gång hänt att en anställd placerat en undulat istället för en undulator (en slags magnet där strålningen produceras) i en av acceleratorns raksträckor? Det kanske var därför dom fick hålla upp i ett år. Men min fråga är, tror vi på dom eller inte?
Overkill Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Fidden går även under användarnamnet "nattvaktaren".
Dingbats Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Tala in ditt fullständiga telefonnummer efton tonen, så ringer vi upp dig så snart vi kan.
Fidden Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Fidden går även under användarnamnet "nattvaktaren". nej, du har fel. däremot är jag glaskatten OCH gilbert.
SadamJR Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 Jag tror inte att Freudian Slip är upptaget.Men kolla via något som heter Bandname.com. F.ö. är en Freudian Slip väl när man säger något som intolkas till något annat, oftast sexuellt, eftersom Freud var nymfoman. Freud var väl inte nymfoman? Vad grundar du det på? Men i övrigt är väl freudian slip ett jävligt bra bandnamn, eller? Pax.
debatt Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 (redigerat) Freudian Slip (Freudiansk felsägning) kan vara t.ex. om någon undrar; "har du pratat med Jönsson ännu, Lindkvist?" och samtidigt som denne någon frågar det bakom ryggen på en så lägger man av en ljudlös fis. Man kanske då svarar "Nej, men jag ska prutta med honom sedan." En Freudiansk analys av denna situation kan då innebära att man tolkar in att Lindkvist har homosexuella böjelser. När den egentliga tolkningen borde vara att Lindkvist bara blev överrumplad och mer förvirrad än vanligt. Redigerat 15 mars 2010 av debatt
Overkill Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 nej, du har fel. däremot är jag glaskatten OCH gilbert. så klart 😕
Overkill Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Freudian Slip (Freudiansk felsägning) kan vara t.ex. om någon undrar; "har du pratat med Jönsson ännu, Lindkvist?" och samtidigt som denne någon frågar det bakom ryggen på en så lägger man av en ljudlös fis. Man kanske då svarar "Nej, men jag ska prutta med honom sedan." En Freudiansk analys av denna situation kan då innebära att man tolkar in att Lindkvist har homosexuella böjelser. När den egentliga tolkningen borde vara att Lindkvist bara blev överrumplad och mer förvirrad än vanligt. 😕🙂
SadamJR Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 Fidden går även under användarnamnet "nattvaktaren". Ge dej inte in på såna resonemang. Det sluta bara med att du tror att alla som skriver är samma person som debattera med sej själv + du. Det är vad jag tror.
debatt Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Freud var väl inte nymfoman? Vad grundar du det på? Men i övrigt är väl freudian slip ett jävligt bra bandnamn, eller? Pax. Jo. Hans fixering och en lärorik diskussion i skolan. Ja. Vassego.
SadamJR Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 Freudian Slip (Freudiansk felsägning) kan vara t.ex. om någon undrar; "har du pratat med Jönsson ännu, Lindkvist?" och samtidigt som denne någon frågar det bakom ryggen på en så lägger man av en ljudlös fis. Man kanske då svarar "Nej, men jag ska prutta med honom sedan." En Freudiansk analys av denna situation kan då innebära att man tolkar in att Lindkvist har homosexuella böjelser. När den egentliga tolkningen borde vara att Lindkvist bara blev överrumplad och mer förvirrad än vanligt. OK. Så du är jungian. Arketyperna och allt det där.
Fidden Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 asdfjklö asdfjklö asdfjklö asdfjköl SHIT! jag skrev fel.
SadamJR Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 Om det är enkronor är faktiskt 180 miljarder hela 180 miljarder slantar. Om man ska göra EN slant som är värd så mycket, får det nog bli ett såntdär gigantiskt mynt som de hade på medeltiden och som de fick skjuta fram på skottkära. Det var inte på medeltiden. I tyskland hade dom sedlar som dom fick ta på skottkärror. Det var inte heller på medeltiden.
Fidden Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 På denna sidan är det bara overkill och pico som har små.
debatt Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Jag kan härvid delge herrskapet en sann berättelse ur min vardag vad anbelangar freudianska felsägningar: En gång undrade en arbetskollega om jag hittat en pryl i en låda. Då fick jag av någon anledning för mig att använda ordet finna. Men just när jag hade påbörjat ordet finna i den meningen, så ville jag plötsligt använda ordet hitta istället som jag kände mig mer bekväm med, så jag ändrade mig till...: Nej, men jag ska fitta den lådan sen! 😕 pinsamt
Gote Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 asdfjklöasdfjklö asdfjklö asdfjköl SHIT! jag skrev fel. Nädå. Öl är aldrig fel. xD
debatt Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Det var inte på medeltiden. I tyskland hade dom sedlar som dom fick ta på skottkärror. Det var inte heller på medeltiden. De gigantiska mynten, var det på 1350-talet?
Recommended Posts