Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu blev jag ninjad va? Av Pico om inte annat.

Tack Fidden för redogörelsen förresten.

Att bli ninjad tror jag är mitt varumärke.

Ibland ninjar jag mig själv.

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Genomled 70talet som när det gäller svensk musik var fullständigt vidrigt. Alla, som inte var marxist-leninist-stalinist-maoister, var tvugna att låtsas att "träd,gräs och stenar" var det bästa som fanns och att abba var den kommersiella djävulens avkomma. De som hade partibok i rätt parti tyckte naturligtvis detta, även om de 20 år senare hade sadlat om och blivit byråchefer och tyckte att madonna och kylie var det bästa som fanns.

Jag är glad att jag slapp det. Oavsett vad man tycker om dagens musik har det iaf aldrig varit såhär lätt att lyssna på musik och få en bred smak förr. Såvitt jag kan se.

Hansondewolfeunited som dök upp i punkens kölvatten med en bakgrund i proggen är det enda svenska band jag egentligen tyckt om. Det finns inget annat band som låter som dom, och låtarna är mycket bra. Bara detta att de försökte spela in musiken så att den lät så bra som möjligt var oerhört provocerande för många.

Min enda erfarenhet av dem var när jag hittade en skiva med dem bland min pappas gamla vinyler och fick ett gott skratt åt "Iskalla killen".

En del är riktigt bra, även om den inte är ett dugg nyskapande. Antar att det tåget har gått. Kommer inte längre här just nu.

Nu är du väl ändå orättvis.

Postat

Utbudet av musik är ännu större idag. Sedan beror det på vad man menar med nyskapande.

Jag tycker nutiden är bra.

Det sämsta med riktigt gamla inspelningar, från 50-talet eller kanske ännu tidigare och även en hel del från 60-talet, det är att det inspelningstekniskt sattes gränser. Många skriver på forumet av wow har du hört en riktig rörmik från 53? eller nåt... men vadå, ännu har ingen presenterat en inspelning med "denna mik" som jag är nöjd med. Är inte alls säker på att det lät bättre förr - som en del vill låta göra gällande. (p.s. Detta sista har inget med SadamJrs inlägg att göra, jag spann vidare bara).

Postat
Jag är glad att jag slapp det. Oavsett vad man tycker om dagens musik har det iaf aldrig varit såhär lätt att lyssna på musik och få en bred smak förr. Såvitt jag kan se.

Min enda erfarenhet av dem var när jag hittade en skiva med dem bland min pappas gamla vinyler och fick ett gott skratt åt "Iskalla killen".

Nu är du väl ändå orättvis.

Kanske skulla bränna en kopia av hdwu greatest hits och skicka den till dej, om det inte är meningslöst. Skratta åt iskalla killen. Vilket nidingsdåd. De gjorde bättre låtar sen, , men ik var som frisk luft när den kom.

Postat
Han kliar sig inte. han spelar ju luftgura!

Äre en assunkig tjej på bas?

Hon var ju hawt då ju!

tumblr_ktninlxqMa1qzdfwko1_400.jpg

Sen har hon blivit tjock och ser ut som en dagisfröken.

Postat (redigerat)

shrek.jpg

Edit, Här Debatt blev jag tex brutalt ninjad bakifrån.

Redigerat av Memphis
Postat

Tänk för i världen när det inte fanns internet... då var man tvungen att ha fysiska kompisar att umgås med för att inte bli deprimerad!

Postat
Vilka?

Atomic Swing

Bachman-Turner Overdrive

Beatles

Black Sabbath

Blondie

Blue Oyster Cult

Brave Belt

Brownsville Station

Lindsey Buckingham

C.C.S

Charalatans

Christie

City boy

George Clinton

Riccardo Cocciante

Cream

Credence Clearwater Revival

Depeche Mode

Eagles

Ekseption

Fleet Foxes

Gap Band

Geordie

Jen Gloeckner

Grand Master Flash & the Furious Five

Jeff Healey

Louise Hoffsten

John Lee Hooker

Engelbert Humperdinck

Julio Iglesias

Isley Brothers

Jam

Jean-Michel Jarré

Jeremy Irons and the Ratgang Malibus

Jermaine Jackson

Tom Jones

BB King

Kraftwerk

Manfred Mann

Mireille Mathieu

Andrea McEwan

Katie Melua

Nazareth

Edith Piaf

Los Paraguayos

Perez Prado

Queen

Redbone

Satie

Seasick Steve

Slade

Soundtrack of our lives

Supertramp

Sweet

Edwin Starr

Tubes

Velvet Underground

Kat Vipers

Vivaldi

ZZ Top

öööhhh.... satte in några moderna bland dem.... och öööhhh.... kan säkert räkna upp 200 till.... öööhh.... minst... öööhhh....

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.