debatt Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Nu blev jag ninjad va? Av Pico om inte annat. Tack Fidden för redogörelsen förresten. Att bli ninjad tror jag är mitt varumärke. Ibland ninjar jag mig själv.
Dingbats Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Genomled 70talet som när det gäller svensk musik var fullständigt vidrigt. Alla, som inte var marxist-leninist-stalinist-maoister, var tvugna att låtsas att "träd,gräs och stenar" var det bästa som fanns och att abba var den kommersiella djävulens avkomma. De som hade partibok i rätt parti tyckte naturligtvis detta, även om de 20 år senare hade sadlat om och blivit byråchefer och tyckte att madonna och kylie var det bästa som fanns. Jag är glad att jag slapp det. Oavsett vad man tycker om dagens musik har det iaf aldrig varit såhär lätt att lyssna på musik och få en bred smak förr. Såvitt jag kan se. Hansondewolfeunited som dök upp i punkens kölvatten med en bakgrund i proggen är det enda svenska band jag egentligen tyckt om. Det finns inget annat band som låter som dom, och låtarna är mycket bra. Bara detta att de försökte spela in musiken så att den lät så bra som möjligt var oerhört provocerande för många. Min enda erfarenhet av dem var när jag hittade en skiva med dem bland min pappas gamla vinyler och fick ett gott skratt åt "Iskalla killen". En del är riktigt bra, även om den inte är ett dugg nyskapande. Antar att det tåget har gått. Kommer inte längre här just nu. Nu är du väl ändå orättvis.
SadamJR Postat 7 januari 2010 Trådstartare Postat 7 januari 2010 Känner igen alla de grupper som nämndes där. Även om jag lyssnade och handlade HELT andra... Vilka?
Pazo Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Vore nästan lite kul med gruppchat med längstafolk xD
debatt Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Utbudet av musik är ännu större idag. Sedan beror det på vad man menar med nyskapande. Jag tycker nutiden är bra. Det sämsta med riktigt gamla inspelningar, från 50-talet eller kanske ännu tidigare och även en hel del från 60-talet, det är att det inspelningstekniskt sattes gränser. Många skriver på forumet av wow har du hört en riktig rörmik från 53? eller nåt... men vadå, ännu har ingen presenterat en inspelning med "denna mik" som jag är nöjd med. Är inte alls säker på att det lät bättre förr - som en del vill låta göra gällande. (p.s. Detta sista har inget med SadamJrs inlägg att göra, jag spann vidare bara).
Fidden Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 black francis kliar sig på magen. blir lite awkward. http://www.youtube.com/watch?v=ONfsd9dlFFs...feature=related
Pico Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Vore nästan lite kul med gruppsex med längstafolk xD Den där måste du ju ha väntat dig?
SadamJR Postat 7 januari 2010 Trådstartare Postat 7 januari 2010 Jag är glad att jag slapp det. Oavsett vad man tycker om dagens musik har det iaf aldrig varit såhär lätt att lyssna på musik och få en bred smak förr. Såvitt jag kan se. Min enda erfarenhet av dem var när jag hittade en skiva med dem bland min pappas gamla vinyler och fick ett gott skratt åt "Iskalla killen". Nu är du väl ändå orättvis. Kanske skulla bränna en kopia av hdwu greatest hits och skicka den till dej, om det inte är meningslöst. Skratta åt iskalla killen. Vilket nidingsdåd. De gjorde bättre låtar sen, , men ik var som frisk luft när den kom.
Neosus Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 (redigerat) Hugaligen... 😄 Edit: Ninjad? 😛 Redigerat 7 januari 2010 av Neosus
Pazo Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 black francis kliar sig på magen. blir lite awkward.http://www.youtube.com/watch?v=ONfsd9dlFFs...feature=related Han kliar sig inte. han spelar ju luftgura! Äre en assunkig tjej på bas?
Dingbats Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Han kliar sig inte. han spelar ju luftgura! Äre en assunkig tjej på bas? Hon var ju hawt då ju! Sen har hon blivit tjock och ser ut som en dagisfröken.
Memphis Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 (redigerat) Edit, Här Debatt blev jag tex brutalt ninjad bakifrån. Redigerat 7 januari 2010 av Memphis
Pazo Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Hon var ju hawt då ju! Sen har hon blivit tjock och ser ut som en dagisfröken. wooot... där var hon ju het!
Pazo Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Iv'e got the girls in the truck 'bout six chicks deep xD
Dingbats Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Tänk för i världen när det inte fanns internet... då var man tvungen att ha fysiska kompisar att umgås med för att inte bli deprimerad!
Pazo Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Tänk för i världen när det inte fanns internet... då var man tvungen att ha fysiska kompisar att umgås med för att inte bli deprimerad! Fan va drygt
debatt Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Vilka? Atomic Swing Bachman-Turner Overdrive Beatles Black Sabbath Blondie Blue Oyster Cult Brave Belt Brownsville Station Lindsey Buckingham C.C.S Charalatans Christie City boy George Clinton Riccardo Cocciante Cream Credence Clearwater Revival Depeche Mode Eagles Ekseption Fleet Foxes Gap Band Geordie Jen Gloeckner Grand Master Flash & the Furious Five Jeff Healey Louise Hoffsten John Lee Hooker Engelbert Humperdinck Julio Iglesias Isley Brothers Jam Jean-Michel Jarré Jeremy Irons and the Ratgang Malibus Jermaine Jackson Tom Jones BB King Kraftwerk Manfred Mann Mireille Mathieu Andrea McEwan Katie Melua Nazareth Edith Piaf Los Paraguayos Perez Prado Queen Redbone Satie Seasick Steve Slade Soundtrack of our lives Supertramp Sweet Edwin Starr Tubes Velvet Underground Kat Vipers Vivaldi ZZ Top öööhhh.... satte in några moderna bland dem.... och öööhhh.... kan säkert räkna upp 200 till.... öööhh.... minst... öööhhh....
Memphis Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 That´s a lot of bands dude! 😊 Kände bara igen 10 st. 😛
Recommended Posts