Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Det borde ha nåt med magnetism att göra efter som ström och magnetism är två sidor av samma mynt har jag hört. Men jag är íngen fysiker. Har jag rätt eller fel?

Nja nej jo nja... Man kan alstra den ena med den andra

Postat
Jag ska korrekturläsa noveller.

Jag ska skriva ny novell.

Jag ska installera Cubase, Wavelab Lite & Clean från Steinberg och med dongel.

Jag ska peta med layouter för olika cd-s.

Jag ska hämta tvätten.

Jag ska laga mat.

Jag ska skita.

Jag ska göra i ordning i köket så de lätt kommer till för reparation imorgon eller när det nu blir...

Men först ska jag lyssna på olika ljudklipp på elgitarrer.

Tycker det är stor skillnad faktiskt, men det tyckte jag inte förut.

Man får ett tränat öra.

Jag tycker Camilla Läckbergs deckare på teve är svårbegripliga.

Hur kunde t.ex. den feta kvinnan låta mamman köra ihjäl sig i bilen

och sedan levde den ihjälkörda mamman flera decennier senare.

Du kommer med en massa hintar om manus och cdskivor och konserter mm. När man frågar får man inga svar. Frågar ändå, har du nåt på gång? Finns det någon möjlighet att ta del av allt detta?

Postat
MEN FAN!

När man inte citerar, blir man nästan alltid ninjad.

När man citerar, visar det sig nästan alltid att man inte behövde göra det, eftersom ingen varit framme med ninjasvärdet.

Vet inte riktigt vad ninjad betyder. Vad betyder det? Är det nåt bra?

Postat
Vet inte riktigt vad ninjad betyder. Vad betyder det? Är det nåt bra?

när man svarar på något och vill att det ska komma direkt efter, men så hinner någon skriva något emellan, och så blir innebörden lite fel, då har man blivit ninjad.

Exempel:

Pelle:

Ååååh, jag vill baka kladdkaka

Kalle:

Haha, brorsan har typ kollat på massa porr på denna datorn, kul historik!

Hjalle: (svar egentligen ämnat till pelle)

Jag tänkte göra det nu, hoppas den blir riktigt kladdig och go.

I exemplet ovan blev hjalle ninjad av kalle.

Postat
när man svarar på något och vill att det ska komma direkt efter, men så hinner någon skriva något emellan, och så blir innebörden lite fel, då har man blivit ninjad.

Exempel:

Pelle:

Kalle:

Big time ninja! 😆

Postat
Memphis, loopen och debatt (eller är ni fler göteborgare?)

Missa inte detta

Vafan. 😆 Ofta att nästan 1700pers kommer leka kurrigömma på Ikea, jag tippar på att typ 5 pers dyker upp. 😆

Postat

Exempel:

Pelle:

Kalle:

Jaha. Antar att det inte är bra. Så varför är jag mest indie? Blev verkligen genuint nyfiken för en stund.

Postat
Vafan. 😆 Ofta att nästan 1700pers kommer leka kurrigömma på Ikea, jag tippar på att typ 5 pers dyker upp. 😆

Det var ett liknande event i karlstad för ett tag sedan. Det var tydligen ganska många som var där och lekte, en inte ont anande kund fick panik och sprang därifrån xD

Postat
Jaha. Antar att det inte är bra. Så varför är jag mest indie? Blev verkligen genuint nyfiken för en stund.

jag vet inte riktigt, får bara känslan av att den som gör minst anspråk på att vara indie oftast är mest indie.

Postat
jag vet inte riktigt, får bara känslan av att den som gör minst anspråk på att vara indie oftast är mest indie.

Eller så betyder det bara att man inte är insatt i hela den världen.

Och även om det inte är särskilt indie att bara lyssna på Grizzly Bear och Animal Collective och tycka man är skitcool så betyder det ju inte att det är mer indie att lyssna på Lady Gaga och Metallica och vara överlägsen för att man inte bryr sig om vad som är coolt och inte.

Postat
Eller så betyder det bara att man inte är insatt i hela den världen.

Och även om det inte är särskilt indie att bara lyssna på Grizzly Bear och Animal Collective och tycka man är skitcool så betyder det ju inte att det är mer indie att lyssna på Lady Gaga och Metallica och vara överlägsen för att man inte bryr sig om vad som är coolt och inte.

jo, så är det 😆

Postat

bara så att inte dingbats blir arg på mig:

jag lyssnar inte på killers... trots att jag tycker att de kan vara helt ok ibland. de är helt enkelt för mainstream. när jag är på fest eller ute på pub eller så och det börjar spela "human" eller nåt, då är jag typ "NEEEEEEJ inte denna jävla låten", samtidigt som jag sjunger med lite i tanken xD

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.