Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Ja, jag märkte att det som stod där inte alls stämde med kurvorna. Sjukt, för det verkade som om det var aktuellt.

GBP är riktigt lågt i förhållande till SEK nu. Kanske skulle köpa nåt instrument om man kunde...

Du menar att du kunde hålla inne med översättningen ett tag?

Frågan är hur länge det är bra att vänta.

Och om du tjänar nåt särskilt på det.

Det kanske inte är värt det.

Nej, översätter gör jag hela tiden såklart. Men jag har fått 2000 DKK i förskott som jag behåller i DKK tills vidare. Men man vill ju inte att de ska tappa i värde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sökte runt lite efter videobloggtjänster men hittade typ inget. Kanske skapa ett Youtubekonto?

Jo, men hur gör jag på ett Internetcafé i typ Vigo eller Luxembourg för att få upp det på You Tube? Det fanns ett Internetcafé här för nåt år sedan, men där fick man inte göra uppladdningar och sånt utan bara surfa och använda Word ungefär...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men hur gör jag på ett Internetcafé i typ Vigo eller Luxembourg för att få upp det på You Tube? Det fanns ett Internetcafé här för nåt år sedan, men där fick man inte göra uppladdningar och sånt utan bara surfa och använda Word ungefär...

Det vet jag inte faktiskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, översätter gör jag hela tiden såklart. Men jag har fått 2000 DKK i förskott som jag behåller i DKK tills vidare. Men man vill ju inte att de ska tappa i värde.

Jag tror tvärtom. DKK följer ju Eurons utveckling och trender vänder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, översätter gör jag hela tiden såklart. Men jag har fått 2000 DKK i förskott som jag behåller i DKK tills vidare. Men man vill ju inte att de ska tappa i värde.

Hur har du lärt dej danska, detta omöjliga språk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har du lärt dej danska, detta omöjliga språk?

Jag har inte lärt mig det, men man förstår det ju liksom. Tillräckligt för att klara 95% utan ordbok, och 4% med ordbok. Den sista procenten får man skarva lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl finnas några wifi-zoner på köpcentrum och caféer och sånt eller? Det gör det ju överallt i Sverige.

Ja jo säkert, men jag vill ju inte ha med mig min laptop.

Och inte heller använda mobilen för Internet.

Idag fick jag min mobilräkning och det stod en post "Andra tjänster 42 kr".

Undrade länge vad det var för något.

Men då kom jag på att jag råkat starta Internet i 2 sekunder av misstag en gång...

Här hemma alltså, innan jag ställde in väckningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte lärt mig det, men man förstår det ju liksom. Tillräckligt för att klara 95% utan ordbok, och 4% med ordbok. Den sista procenten får man skarva lite.

Men är det enbart från danska du översätter, eller "behärskar" du flera språk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...