debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Undrar oxå vad det är du har översatt, och från vilket språk till vilket? Kan inte se att det framgår. Från danska till svenska antar vi?
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Ja, jag märkte att det som stod där inte alls stämde med kurvorna. Sjukt, för det verkade som om det var aktuellt. GBP är riktigt lågt i förhållande till SEK nu. Kanske skulle köpa nåt instrument om man kunde... Du menar att du kunde hålla inne med översättningen ett tag? Frågan är hur länge det är bra att vänta. Och om du tjänar nåt särskilt på det. Det kanske inte är värt det. Nej, översätter gör jag hela tiden såklart. Men jag har fått 2000 DKK i förskott som jag behåller i DKK tills vidare. Men man vill ju inte att de ska tappa i värde.
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 den ljusaste på ukken är där den mörkaste är på guitarillon. Ok. Klarspråk. Har jag rätt eller har jag fel?
debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 (redigerat) Jag sökte runt lite efter videobloggtjänster men hittade typ inget. Kanske skapa ett Youtubekonto? Jo, men hur gör jag på ett Internetcafé i typ Vigo eller Luxembourg för att få upp det på You Tube? Det fanns ett Internetcafé här för nåt år sedan, men där fick man inte göra uppladdningar och sånt utan bara surfa och använda Word ungefär... Redigerat 11 mars 2010 av debatt
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Jo, men hur gör jag på ett Internetcafé i typ Vigo eller Luxembourg för att få upp det på You Tube? Det fanns ett Internetcafé här för nåt år sedan, men där fick man inte göra uppladdningar och sånt utan bara surfa och använda Word ungefär... Det vet jag inte faktiskt...
debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Nej, översätter gör jag hela tiden såklart. Men jag har fått 2000 DKK i förskott som jag behåller i DKK tills vidare. Men man vill ju inte att de ska tappa i värde. Jag tror tvärtom. DKK följer ju Eurons utveckling och trender vänder.
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 äsch sadam tog det 😉 22500 Tack. Märkte det inte själv.
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Jag tror tvärtom. DKK följer ju Eurons utveckling och trender vänder. Jag håller mina danska tummar.
debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Det vet jag inte faktiskt... FA-AN!! För kånka med mig laptop och videokamera tänker jag inte göra. Tänkte bara resa med en dagturryggsäck. Extremt lätt packning. 😉
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Det måste väl finnas några wifi-zoner på köpcentrum och caféer och sånt eller? Det gör det ju överallt i Sverige.
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 Nej, översätter gör jag hela tiden såklart. Men jag har fått 2000 DKK i förskott som jag behåller i DKK tills vidare. Men man vill ju inte att de ska tappa i värde. Hur har du lärt dej danska, detta omöjliga språk?
debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Konstigt, nu känner jag en infektion annalka igen... Kan inte vara sant.
debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Hur har du lärt dej danska, detta omöjliga språk? Grejen är ju att han inte kan danska, men ska använda ett lånat uppslagsverk. 😉
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Hur har du lärt dej danska, detta omöjliga språk? Jag har inte lärt mig det, men man förstår det ju liksom. Tillräckligt för att klara 95% utan ordbok, och 4% med ordbok. Den sista procenten får man skarva lite.
debatt Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Det måste väl finnas några wifi-zoner på köpcentrum och caféer och sånt eller? Det gör det ju överallt i Sverige. Ja jo säkert, men jag vill ju inte ha med mig min laptop. Och inte heller använda mobilen för Internet. Idag fick jag min mobilräkning och det stod en post "Andra tjänster 42 kr". Undrade länge vad det var för något. Men då kom jag på att jag råkat starta Internet i 2 sekunder av misstag en gång... Här hemma alltså, innan jag ställde in väckningen.
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Ja jo säkert, men jag vill ju inte ha med mig min laptop.Och inte heller använda mobilen för Internet. Jahaja. Då blir det nog svårt.
slejnard Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Ok. Klarspråk. Har jag rätt eller har jag fel? Mnaaä du har fel. Kolla och jämför olika stränginstrument: http://www.get-tuned.com/instruments.php Det "går" ju iofs att stämma som en vanlig gitarr.
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 Jag har inte lärt mig det, men man förstår det ju liksom. Tillräckligt för att klara 95% utan ordbok, och 4% med ordbok. Den sista procenten får man skarva lite. Men är det enbart från danska du översätter, eller "behärskar" du flera språk?
Dingbats Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Men är det enbart från danska du översätter, eller "behärskar" du flera språk? Bara danska, eftersom sidan är på danska.
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 Mnaaä du har fel. Kolla och jämför olika stränginstrument:http://www.get-tuned.com/instruments.php Det "går" ju iofs att stämma som en vanlig gitarr. Ok. ska inte fortsätta att tjata, men stämmer inte nästan alla som en gitarr minus "bassträngarna"?
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 Får ladda upp skiten när jag kommer hem då... Annars kunde du ju lägga upp lite musik och texter redan nu, men det kommer du väl inte att göra?
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 Nej Men vad är det då för vits med en ukulele? Är det nåt annat instrument jag far efetr?
SadamJR Postat 11 mars 2010 Trådstartare Postat 11 mars 2010 Mandolin? Nä, men en ukulele ska ju va lättspelad. Tror nog att jag har rätt iallafall.
slejnard Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Natten Nalkas Natten nalkas tuppen gigantisk närmar sig det är dax att sova Natten // 😑
Recommended Posts