Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
ööh.. trodde ni skulle köra på ändå fattade jag det som.. 😄 men har iallfall tentavecka nu så hinner ändå inte greja förrän efter helgen isåfall.

Amen najs, det skulle ju ändå bli forumets längsta projekt, så!

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

Slog upp i mitt lexikon och nuanced fanns ju så det funkar ju bra. Än en gång visar tyda.se hur dålig den är ("gradated" var dess förslag).

Postat
Finns det nån här som säger "dess" och "vars" i dagligt tal? Utom debatt.

Det är väl inte konstigt att säga det? Vad skulle man annars säga?

Postat

"Dens" och omformuleringar? "Dess" och "vars" låter som en bok i mina öron, inget jag nånsin skulle säga naturligt. Jag kanske skriver "jag känner en vars far är militär" men säger alltid "jag känner en som har en pappa som är militär" eller så.

Postat

Jag tror faktiskt jag säger "Dens" 😄

Vars använder man ju inte efterso man inte bygger meningar på det viset 😄

Postat
"Dens" och omformuleringar? "Dess" och "vars" låter som en bok i mina öron, inget jag nånsin skulle säga naturligt. Jag kanske skriver "jag känner en vars far är militär" men säger alltid "jag känner en som har en pappa som är militär" eller så.

Ja det är väl kanske sant. Säger nog ändå dess och vars ibland, men inte jätteofta.

En i min förrförra klass sa "doms" och inte "deras".

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.