Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Blocka appen då!

Bara att klicka på krysset bredvid notifikationen och sedan välja att blockera den. Jag har blockat all sån skit 😄

Gjorde det i samma veva som jag klagade. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är grönsaker kolydrater?

😄

Ja, de är krypande, dvs. de upptas långsamt och verkar i kroppen under längre tid, vilket gynnar blodsockernivåerna.

Skiljer sig alltså åt från mjölk, banan, godis, vitt ris, ljust bröd etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Procentuellt sett är den största andelen i mjölk just kolhydrater.

Jag är lite tveksam till att man ska äta fett för att bränna fett, att öka fettandelen.

Prova att sätta dig vid ett stort fat valspäck och tryck i dig det två gånger om dagen i två veckor

så får du se vad som händer...

Du kanske går ned i fettprocent.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Procentuellt sett är den största andelen i mjölk just kolhydrater.

Jag är lite tveksam till att man ska äta fett för att bränna fett, att öka fettandelen.

Prova att sätta dig vid ett stort fat valspäck och tryck i dig det två gånger om dagen i två veckor

så får du se vad som händer...

Du kanske går ned i fettprocent.

om man käkar mer energi än man gör åt, går man givetvis upp i vikt. det är inte meningen att man ska trycka i sig fett 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag är iofs också skeptisk till det där med att man bränner mer eget fett om man lägger tyngdvikten på fett istället för kolhydrater. Tror det mer handlar om att fett ger en bättre mättnadskänsla, medan kolhydrater tvärt om ofta gör att man blir sugen på mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Määääh.. Då måste jag ju dra ner på mjölken alltså 😄

Aja... Käka bara kyckling å linser framöver 😄

Men du... det vettigaste är att du äter allsidigt.

Skippa alla snabba kolhydrater utom banan då och då.

Dra ned på de medelsnabba kolhydraterna också.

Ät långsamma kolhydrater.

Dra ned på fettet.

Det senaste jag läst i en rapport var att mättat fett var bättre för hjärtat än omättat och att stress var det bästa för hjärtat.

Ja jävlar...

😄

Undrar hur jag ska fästa chinsstången bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
men jag är iofs också skeptisk till det där med att man bränner mer eget fett om man lägger tyngdvikten på fett istället för kolhydrater. Tror det mer handlar om att fett ger en bättre mättnadskänsla, medan kolhydrater tvärt om ofta gör att man blir sugen på mer.

Ja, mängden energi man har som input och output är väl styrande.

Råkade på en kille som sa att människan egentligen inte behöver så mycket kolhydrater och han åt bara två mål mat om dagen, kl 8 och kl 18.

Men jag tror det var av ekonomiska skäl. Jag tror fortfarande på ett jämnt tillskott av näringsämnen, för att hålla blodsockernivån på en jämn nivå.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...