Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Såg filmen dramathrillern Transiberia med Woody Harrelson och Ben Kingsley. Den var ok. Inte bra. Högst två händer filmer jag sett har varit bra.

Ett amerikanskt par (tågfantasten Woody och hans fotograftjej) åker transibiriska järnvägen och stöter på ett amerikansk-spanskt par på tåget.

Sedan tar Woody in på ett hotell (här brister handlingen i logik), medan spansk-amerikanen och fotograftjejen gör en utflykt där hon utsätts för sexuella närmanden,

vilket leder till att hon slår ihjäl spansk-amerikanen med en påk. Sedan kommer en "polis"(Ben Kingsley) och hans poliskollega på tåget och ska dela hytt med Woody och

fotograftjejen. "Polisen" fattar misstanke mot fotograftjejen. Hon hittar så småningom en massa dockor i sin ryggsäck - som tydligen spansk-amerikanen stoppat dit under det att fotograftjejen tagit en dusch i hotellet som fotograftjejen och spansk-amerikanen besökte tillfälligt, för att hon skulle få tvätta sig. Han stoppade in dem där då han märkte att sovjetisk polis genomsökte hotellet med dragna vapen och torterade folk där. Fotograftjejen försöker då och då göra sig av med ryggsäcken på tåget, men alla fönster är stängda och har frusit fast. Till sist så erkänner fotograftjejen för "polisen" Ben Kingsley och hans kollega att hon har knark i dockor i sin ryggsäck men säger att spansk-amerikanen lagt dit dem. "Polisen" verkar dock ännu mer intresserad av var spansk-amerikanen är. Något som hon inte förtäljer dock. Därför tar "polisen" och hans kollega med paret till en öde timmerstuga i Sibirien då tåget kört fast, för att visa dem att de tagit spansk-amerikanens tjej och lagt henne på ett bord för att karva i henne. Vilket "poliskollegan" gör. Poliskollegan föreslår sedan på ryska under en rökapaus och i låg samtalston att de kan skjuta honom (Woody) i huvet för att få fotograftjejen att prata. Men "Polisen" Ben Kingsley går bara med på att skjuta honom i knäet. Men under tiden så flyr paret därifrån genom en annan dörr och tillbaka till tåget och där slår Woody ned lokföraren till fotograftjejens stora förtjusning. Han fattar tag i spakarna och börjar köra tåget tack vare sitt tidigare jobb på ett tågmuseum där dock alla instruktioner var på amerikanska..., men loket stannar snart då det är något fel med bränslepumpen. "Polisen" och hans "Poliskollega" kommer upp på tåget till slut och efter ett tag ser man drygt 50 ryska poliser storma tåget. Då tar "Polisen" (Ben Kingsley) plötsligt och skjuter sin "poliskollega" och räddar det amerikanska paret genom att visa upp en polislegitimation och säga till de stormande trupperna att den han skjutit varit den som tagit tåget och ett amerikanskt par som gisslan. I slutet innan tåget går vidare känner sig fotograftjejen manad att tala om för spansk-amerikanens tjej som hamnat på sjukhus för vård av sina skärskår, att hon vet var spansk-amerikanen finns. Filmen slutar med att spansk-amerikanens tjej (hon som torterats) tar sig dit och finner honom begravd i snö. Hon tar och öppnar en stor rockficka som går runt ryggen. Där plockar hon ut tunna paket som hålls ihop och går runt ryggen och de är fyllda med en massa sedlar. End of story.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Grinade heter det väl? Eller, nej, vänta nu. Det betyder ju skrattade på skånska... 😳

Mina föräldrar sa bägge gråt... T.ex. "Hon gråt när hon berättade det."

Jag hade bara att vänja mig av med min uppfostran av det ordet, till grät.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många här säger bägge och hur många säger båda?

😳

Två i rad nu... debatt nämnde dammsugit/dammsugat, och så nämner du nu bägge/båda.

Båda gångerna (!) satt jag och funderade just ikring dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...