Dingbats Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 10-öringar brukade jag samla i rör.. minns inte riktigt hur mycket det blev i varje rör dock, men det bör ju varit typ 5kr eller så. sen undrar om det fanns 25-öringar då någon gång också, för jag har ett svagt minne av dem... däremot minns jag inte 5-öringar. 5 och 25 försvann när du var sex år, så. Jag hörde på ett annat ställe att i slutet av tioöringens livstid så ställde butikerna fram burkar med tioöringar som folk kunde ta ur för att betala jämnt. Stämmer det?
Pazo Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Ja. Nått fel med det? Är du rasist? xD Nä men låter så cp att du versta svennen bara hängde med invandrare 😄 Hur liten varu då och varför kom det sig? 🙁
Overkill Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Nä men låter så cp att du versta svennen bara hängde med invandrare 😄Hur liten varu då och varför kom det sig? 🙁 Några gick i min klass, några gick på samma fritids som mig, några spelade jag fotboll med och några bodde nära mig.
Neosus Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Jag har mer minne av dom gamla hundra-lapparna och tiokronors sedlar
Overkill Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Bild nummer två. Grönsaker, gräs och blommor på de övriga.
Dingbats Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Bild nummer två. Grönsaker, gräs och blommor på de övriga. Tänk igen. och minns jag också. Slutade göras 81, men nu ser jag WTF! Giltig tom 98! 😱
SadamJR Postat 6 januari 2010 Trådstartare Postat 6 januari 2010 Här är en sida med bilder på svenska mynt: http://worldcoingallery.com/countries/Sweden.php
Dingbats Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 gillade jag. Också ogiltig 1998. Det var massa sedlar som blev ogiltiga 1998... och jag missade det 😱
Fidden Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 (redigerat) Riksbankens föreskrifter 2009:1 anger bland annat följande:1 § Riksbanken löser in skadade och förstörda äkta sedlar under förutsättning att Riksbanken bedömer att det inte finns anledning att anta att a) sedeln härrör från brottsligt förvärv, eller 😎 att inlösenförfarandet kan dölja att någon har berikat sig genom brottslig gärning. Riksbanken löser in sedlarna 1. med hela beloppet om en intakt yta motsvarande minst två tredjedelar av hela sedeln återstår, eller 2. med halva beloppet om en intakt yta motsvarande mindre än två tredjedelar men mer än en tredjedel av hela sedeln återstår. Dagens tips. Klipp en hundralapp så att du får en bit som är 1/3 stor och en som är 2/3. Lös in bitarna på bank. Du får 150:-. Redigerat 6 januari 2010 av Fidden
SadamJR Postat 6 januari 2010 Trådstartare Postat 6 januari 2010 Och här är en till, lite tydligare, med bilder av alla mynt efter 1932: http://www.worldcoins.org/gallery/country....mp;countryId=32
Dingbats Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Dagens tips. Klipp en hundralapp så att du får en bit som är 1/3 stor och en som är 2/3. Lös in bitarna på bank. Du får 150:-. Såvida det inte finns anledning att anta att man försöker berika sig genom brottslig gärning.
Dingbats Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Och här är en till, lite tydligare, med bilder av alla mynt efter 1932: http://www.worldcoins.org/gallery/country....mp;countryId=32 Jag har de flesta tror jag, utom några ettöringar. Den gamla femman är kul när man stöter på.
Fidden Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Såvida det inte finns anledning att anta att man försöker berika sig genom brottslig gärning. 😱 ja jo, det kan ju förvisso te sig aningen misstänkt. var det en korrekt mening?
Dingbats Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Vilken ska bort?? Ingen som klarat? Lax, papp, hund och lakan; hunden ska bort för det är den enda som inte är slang för tusenlapp.
Memphis Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Ingen som klarat? Lax, papp, hund och lakan; hunden ska bort för det är den enda som inte är slang för tusenlapp. Fyndigt. 😱
Recommended Posts