Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
10-öringar brukade jag samla i rör.. minns inte riktigt hur mycket det blev i varje rör dock, men det bör ju varit typ 5kr eller så.

sen undrar om det fanns 25-öringar då någon gång också, för jag har ett svagt minne av dem... däremot minns jag inte 5-öringar.

5 och 25 försvann när du var sex år, så.

Jag hörde på ett annat ställe att i slutet av tioöringens livstid så ställde butikerna fram burkar med tioöringar som folk kunde ta ur för att betala jämnt. Stämmer det?

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Nä men låter så cp att du versta svennen bara hängde med invandrare 😄

Hur liten varu då och varför kom det sig? 🙁

Några gick i min klass, några gick på samma fritids som mig, några spelade jag fotboll med och några bodde nära mig.

Postat
Bild nummer två. Grönsaker, gräs och blommor på de övriga.

Tänk igen.

5_1954_fram.jpg och 5_1965_fram.jpg minns jag också.

Slutade göras 81, men nu ser jag WTF! Giltig tom 98! 😱

Postat (redigerat)
Riksbankens föreskrifter 2009:1 anger bland annat följande:

1 § Riksbanken löser in skadade och förstörda äkta sedlar under förutsättning att Riksbanken bedömer att det inte finns anledning att anta att

a) sedeln härrör från brottsligt förvärv, eller

😎 att inlösenförfarandet kan dölja att någon har berikat sig genom brottslig gärning.

Riksbanken löser in sedlarna

1. med hela beloppet om en intakt yta motsvarande minst två tredjedelar av hela sedeln återstår, eller

2. med halva beloppet om en intakt yta motsvarande mindre än två tredjedelar men mer än en tredjedel av hela sedeln återstår.

Dagens tips. Klipp en hundralapp så att du får en bit som är 1/3 stor och en som är 2/3. Lös in bitarna på bank. Du får 150:-.

Redigerat av Fidden
Postat
Dagens tips. Klipp en hundralapp så att du får en bit som är 1/3 stor och en som är 2/3. Lös in bitarna på bank. Du får 150:-.

Såvida det inte finns anledning att anta att man försöker berika sig genom brottslig gärning.

Postat
Såvida det inte finns anledning att anta att man försöker berika sig genom brottslig gärning.

😱

ja jo, det kan ju förvisso te sig aningen misstänkt.

var det en korrekt mening?

Postat
04-30-2008.NF_30salmon2.1.GSV2CVUNB.1.jpg

wellpapp.jpg

defu_hund_01.jpg

333-Bed-Sheet.jpg

Vilken ska bort??

Ingen som klarat? Lax, papp, hund och lakan; hunden ska bort för det är den enda som inte är slang för tusenlapp.

Postat
Ingen som klarat? Lax, papp, hund och lakan; hunden ska bort för det är den enda som inte är slang för tusenlapp.

Fyndigt. 😱

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.