debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Är det någon här som vet vilka ufon jag pratar om? Jag köpte en hel ask på 100 stycken idag. Ja, jag skrev det, jag vet det...
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Skrattar man inte är det väl inget skämt och då finns dom väl inte ens, inte som skämt i alla fall.Utan bara som ren idioti. Hur kom du fram till det?
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Är det någon här som vet vilka ufon jag pratar om? Jag köpte en hel ask på 100 stycken idag. Ja, jag skrev det, jag vet det... Känner inte till dem.
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Vad är det för judeskämt alla pratar om? vet inte riktigt, men jag är rökt.
slejnard Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Om Piteälven var gjord av brännvin så skulle man kunna kombinera nytta och nöje oftare. Hålla sig ren och vara full samtidigt 🙂
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Om Piteälven var gjord av brännvin så skulle man kunna kombinera nytta och nöje oftare. Hålla sig ren och vara full samtidigt 🙂 A bränn/win situation.
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Det är ett företag som heter Frisia som tillverkar dessa superlätta godis-tefat med sötsurt pulver i. Det står att Frisia funnits sedan år 1899!! Men knappast tefaten.. eller?? Vore lite roligt nästan om en godistillverkare gjort ett tefatgodis så länge. Föreställer mig att ufon inte observerats före 1950, men jag kan vara ute om motionscykla...
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Det är ett företag som heter Frisia som tillverkar dessa superlätta godis-tefat med sötsurt pulver i. Det står att Frisia funnits sedan år 1899!! Men knappast tefaten.. eller?? Vore lite roligt nästan om en godistillverkare gjort ett tefatgodis så länge. Föreställer mig att ufon inte observerats före 1950, men jag kan vara ute om motionscykla... Joooo, nu vet jag! Lite frigolitkänsla över "skalet".
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hur kom du fram till det? Min definition på ett skämt är nämligen att det är roligt, annars är det inget skämt.
slejnard Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 ...gott med en kopp fika 🙂 Hå! Åt en sen middag idag: sockerärter, lövbiff, pommes, eget vitlökssmör, champinjonkräm (egen) och påskmust! Ben å Jerry till efterrätt 😄
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Joooo, nu vet jag! Lite frigolitkänsla över "skalet". Du Pico... är vandrarhemmet i Umeå bra? Det där STF... eller finns det flera?
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hå!Åt en sen middag idag: sockerärter, lövbiff, pommes, eget vitlökssmör, champinjonkräm (egen) och påskmust! Ben å Jerry till efterrätt 🙂 MÄH fy va gott 😄
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hå!Åt en sen middag idag: sockerärter, lövbiff, pommes, eget vitlökssmör, champinjonkräm (egen) och påskmust! Ben å Jerry till efterrätt 🙂 Hej, du religiöse människa. Påskmust... åhh... har den kommit i butikerna nu!! Skiljer den sig från julmusten egentligen smakmässigt, eller är det bara ett namnbyte?
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Du Pico... är vandrarhemmet i Umeå bra? Det där STF... eller finns det flera? Du det brann i något vandrarhem här i höstas har jag för mig. Vet inte direkt mer än så, då jag bor här har jag sällan behov av att ta in på vandrarhem. 🙂
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Min definition på ett skämt är nämligen att det är roligt, annars är det inget skämt. Då är vi två.
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Nu blir alla anonyma utom de två gitarristerna... eller en och en halv, för Slej är nog mer van...
Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Vad är det för judeskämt alla pratar om? När vi skämtade om hail tidigare idag (minns inte vilka fler skämts som sades) så sa jag att när judarna kom till auschwitz så sa tyskarna "haillå" till dom.
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Du det brann i något vandrarhem här i höstas har jag för mig. Vet inte direkt mer än så, då jag bor här harjag sällan behov av att ta in på vandrarhem. 😄 Det var inte i det gamla fängelset va?! Det finns ju ett sånt som kostar 380 kr natten eller nåt. Kollade in det först, men nää... jag vill inte bo inspärrad. STF vandrarhem ligger nära begivenheterna för en kommande Litteraturfestival. Det är därför jag frågar. Tidigare har en prisutdelning skett i Gamliaområdet nånstans och en gång var det på Folkets hus. Aldrig vart i Umeå, men har lite koll på kartbilden i hjärnan, tror jag. Nu skulle Littfest äga rum nånstans vid Skolgatan nära vandrarhemmet, tror jag.
slejnard Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hej, du religiöse människa. Påskmust... åhh... har den kommit i butikerna nu!! Skiljer den sig från julmusten egentligen smakmässigt, eller är det bara ett namnbyte? Aningens mer eftersmak av målade ägg. 😄 Religiös 😄
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Fortfarande lika kul. Men nu står du i alla fall för det.
Fidden Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 vet inte riktigt, men jag är rökt. men det måste väl funnits nån anledning till att du körde alla pikar tidigare?
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Pico... jag snackar lite hypotetiskt nu. Umeå ska ju bli kulturhuvudstad för Europa 2014 och då gäller det att vara med påfestligheterna och festivaler och sånt, om man vill synas.
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Det var inte i det gamla fängelset va?! Det finns ju ett sånt som kostar 380 kr natten eller nåt.Kollade in det först, men nää... jag vill inte bo inspärrad. STF vandrarhem ligger nära begivenheterna för en kommande Litteraturfestival. Det är därför jag frågar. Tidigare har en prisutdelning skett i Gamliaområdet nånstans och en gång var det på Folkets hus. Aldrig vart i Umeå, men har lite koll på kartbilden i hjärnan, tror jag. Nu skulle Littfest äga rum nånstans vid Skolgatan nära vandrarhemmet, tror jag. Vandrarhemmet jag tänker på ligger längst E4:an, mitt i stan. Skolgatan är en tvärgata mot E4:an sett, och rätt nära STFs vandrarhem. Men då vet jag ju inte vilket nummer på Skolgatan det gäller heller. STFs vandrarhem var dessutom det som brann, men det står inget om det på deras hemsida. Har de inte hunnit fixa till allt innan 2014 så jobbar de så dåligt att det är bra gjort. Redigerat 5 mars 2010 av Pico
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Aningens mer eftersmak av målade ägg. 😄 Religiös 😄 Ja, det är ovanligt med människor nuförtiden som inte helt utestänger möjligheten att Gud kan existera. För mig räcker det gott för definitionen. Emellertid anser jag att man kan rita om kartorna och staplarna, åtminstone Sveriges, vad gäller religionstillhörighet... kristendom, buddism, islam etc. Största stapeln bör ju vara ateismen.
Fidden Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 När vi skämtade om hail tidigare idag (minns inte vilka fler skämts som sades) så sa jag att när judarna kom till auschwitz så sa tyskarna "haillå" till dom. Jaha... Men hallå, vad är det att hetsa upp sig över? SIEG FAIL!
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 men det måste väl funnits nån anledning till att du körde alla pikar tidigare? Ja. Om du preciserar "alla pikar" så preciserar jag mina inlägg. Är man konstig om man inte gillar antisemitiska inlägg?
Recommended Posts