Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Jag kan förstå om du inte gillar judeskämt och du får naturligtvis ha den uppfattningen om den typen av skämt och vet jag att du inte uppskattar dem så ska jag inte dra några fler. Men tror ändå man mår bra av att släppa lite på sina principer och toleransnivåer på forum som det här där mycket sägs ofta och fort utan någon riktig eftertanke för det mesta.
Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 För det första så gör jag som jag vill. För det andra, vad menar du med klarar av? Lämna behöver du väl inte göra men det är svårt att vara principfast och få allt på sitt sätt på internet.
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Lämna behöver du väl inte göra men det är svårt att vara principfast och få allt på sitt sätt på internet. Tack. Kommer inte att lämna. Tror att några tycker som jag. Judeskämt och negerskämt är inte kul. Om man tycker det är jobbigt när någon säger ifrån, kanske man borde lämna själv.
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Tack. Kommer inte att lämna. Tror att några tycker som jag. Judeskämt och negerskämt är inte kul. Om man tycker det är jobbigt när någon säger ifrån, kanske man borde lämna själv. Säga ifrån får du visst göra. All respekt för det.. Men det är irriterande då du inte kan vara mer rakt på sak.
Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Tack. Kommer inte att lämna. Tror att några tycker som jag. Judeskämt och negerskämt är inte kul. Om man tycker det är jobbigt när någon säger ifrån, kanske man borde lämna själv. Jag tycker inte det är jobbigt att du säger ifrån, tvärtom är det ju bra att du gör det så att man är medveten om andras gränser. Men det är bättre att säga det då rakt ut att jag inte gillar den typen av skämt, snarare än att posta antydningar. Och vissa grejer måste di att acceptera att folk inte anpassar sig efter din önskan, och då tänker jag på anonymitetsgrejen.
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Vem tycker det är jobbigt ifall du säger ifrån? Du verkar tycka det. Drama osv.
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Du verkar tycka det. Drama osv. Hur kan du fortfarande missförstå mig? Jag har ju för fan förklarat? Hallå, bor det någon där?
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Förstår inte riktigt. Tycker att jag är rakt på sak. Exemplifiera gärna hur jag inte är det.
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Hur kan du fortfarande missförstå mig? Jag har ju för fan förklarat?Hallå, bor det någon där? Nej, du har inte förklarat. Du staplar invektiv.
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Förstår inte riktigt. Tycker att jag är rakt på sak. Exemplifiera gärna hur jag inte är det. Man kan vara rakt på sak genom att säga just "Jag uppskattar inte judeskämt." Det lär ju stå rätt klart för alla att du inte uppskattar dem vid det här laget. Jättebra, markera om du är missnöjd över något! (Jag är helt seriös, det är jättebra!) Sen kan man gå vidare, istället för att jaga (i det här fallet) Overkill i flera timmar och pika. "Kommer det fler judeskämt?" "Är judeskämt kul?" Släpp det och gå vidare. Jag drar alltså inget likhetstecken mellan drama och att markera missnöje. Drama är onödig skit som inte behöver vara med. Men man kan (och bör) fortfarande markera ifall man ogillar något. Är det mer tydligt nu? Redigerat 5 mars 2010 av Pico
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Jag tycker inte det är jobbigt att du säger ifrån, tvärtom är det ju bra att du gör det så att man är medveten om andras gränser. Men det är bättre att säga det då rakt ut att jag inte gillar den typen av skämt, snarare än att posta antydningar. Och vissa grejer måste di att acceptera att folk inte anpassar sig efter din önskan, och då tänker jag på anonymitetsgrejen. Och när skulle jag ha sagt ifrån om skämten tidigare än jag gjorde? Anonymitetsgrejen är en bagatell.
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 jag har inte fikat på länge.. dax att göra det nu känner jag 🙂
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Man kan vara rakt på sak genom att säga just "Jag uppskattar inte judeskämt."Det lär ju stå rätt klart för alla att du inte uppskattar dem vid det här laget. Jättebra, markera om du är missnöjd över något! (Jag är helt seriös, det är jättebra!) Sen kan man gå vidare, istället för att jaga (i det här fallet) Overkill i flera timmar och pika. "Kommer det fler judeskämt?" "Är judeskämt kul?" Släpp det och gå vidare. Jag drar alltså inget likhetstecken mellan drama och att markera missnöje. Drama är onödig skit som inte behöver vara med. Men man kan (och bör) fortfarande markera ifall man ogillar något. Är det mer tydligt nu? Tror inte att jag har gjort detta. Om jag har gjort det, exemplifiera gärna.
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Är judeskämt kul? Mmm. Inte sant? Blir det fler judeskämt? Så här tex? Eller varför inte Anne Frank-referensen? Redigerat 5 mars 2010 av Pico
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Ok. Läser tillbaka och har väl sagt något av detta. Står för varje ord.
Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Haha, kollar Iron Man nu och visste så klart de första fem minutrarna vem som var filmens riktige bad guy. 🙂
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Haha, kollar Iron Man nu och visste så klart de första fem minutrarna vem som var filmens riktige bad guy. 🙂 Hette han Forge? 😄
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Good for you Killis. 😄 HÄÄJ! 😄 Nämen VAFAN Jag satt just och funderade vars du tatt vägen 🙂
Memphis Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Nämen VAFAN Jag satt just och funderade vars du tatt vägen 😄 😆🙂 Grahn då.. 😄
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Nämen VAFAN Jag satt just och funderade vars du tatt vägen 🙂 Lägg ned Grahn, vi säger inte tatt här... 😄😄
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Skrattar man inte är det väl inget skämt och då finns dom väl inte ens, inte som skämt i alla fall. Utan bara som ren idioti.
Memphis Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Ska gå över te polare och se film och dricka massa bira nu. Herrå! 🙂
Recommended Posts