Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hej alla barnen jag heter Korvar och bor i Falun Falukorvar
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Ingenting ja e oskyldig 😛 Om du är ensam ute i skogen, och ramlar. Hör du det då? 😄
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 vet ni vad man sa till judarna när dom anlände till auschwitz? haillå. Right.
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Sadam, istället för att dra igång massa satans drama kan du väl bara säga rakt ut att du inte uppskattar judeskämt? Redigerat 5 mars 2010 av Pico
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) 😄 Edit: Dubbelninja Redigerat 5 mars 2010 av Neosus
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Sadam, istället för att dra igång massa satans drama kan du väl bara säga rakt ut att du inte uppskattar judeskämt? Varför då?
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 (redigerat) Varför då? Därför att då skippar vi all drama. Tyckte jag nämnde det. Redigerat 5 mars 2010 av Pico
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Därför att då skippar vi all drama. Tyckte jag nämnde det. Du står för en del drama själv. Ska man inte stå för vad man tycker?
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Usch va trött man blir Jo men du vet, det är ju snart midnatt ju. 😄
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Jag tror att Sadam är en bråkstake. Är det så? Om det innebär att jag inte uppskattar rasistiska skämt är det säkert så.
Pico Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Du står för en del drama själv. Ska man inte stå för vad man tycker? Min poäng är att du stryker omkring och fäller små kommentarer hela tiden. Säg för fan rakt ut att du ogillar den typen av skämt. Vi får tycka olika, och om något är käpprätt åt helskotta kan vi även säga det. Men säg det rakt ut istället för att hålla på som en 12-åring som ger gliringar om saken i fråga under 4 timmar.
debatt Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Jag köpte en hel burk med Flying Saucers ídag - såna där lätta färgglada tefat med pulver i, godiset alltså. Det var 100 st i den... Nu ska jag kolla slutfasen av Kommissarie Frost. Kanske bästa deckaren från UK just nu.
Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Right. Ah, just det. Det är väl snarare en ordvits än ett judeskämt, eller kanske en kombination. Vanliga judeskämt är ju annorlunda (t.ex om askkoppar), medan fokus i det här skämtet låg i omskrivningen av ett ord som det redan hade skämtats om.
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Ah, just det. Det är väl snarare en ordvits än ett judeskämt, eller kanske en kombination. Vanliga judeskämt är ju annorlunda (t.ex om askkoppar), medan fokus i det här skämtet låg i omskrivningen av ett ord som det redan hade skämtats om. Förstår inte riktigt vad du menar, men hur som helst, var det där med ok?
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Om det innebär att jag inte uppskattar rasistiska skämt är det säkert så. Om du tror att vi är rasister så tror du fel
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Om du tror att vi är rasister så tror du fel Vilka vi? För vem talar du? Har inte anklagat dej för något, tror jag.
Overkill Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Förstår inte riktigt vad du menar, men hur som helst, var det där med ok? Det jag menar är att: a) jag är inte antisemit, tycker naturligtvis förintelsen var hemsk 😄 jag tycker man får skämta om saker och ting relativt fritt, speciellt 70 år gamla händelser c) skämtet jag drog var mer en ordvits än ett rasistiskt skämt
Neosus Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Varför hänger du här överhuvudtaget, Sadam? Om du inte klarar av all denna tokerier som vi håller på med?
SadamJR Postat 5 mars 2010 Trådstartare Postat 5 mars 2010 Varför hänger du här överhuvudtaget, Sadam? Om du inte klarar av all denna tokerier som vi håller på med? För det första så gör jag som jag vill. För det andra, vad menar du med klarar av?
Recommended Posts