Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Ja. Minns du den öringen?

Jag minns tom öringarna. 1 öringen, 5-öringen, 10kronors sedeln osv.

Det var verkligen på tiden att vi nu avskaffar 50-öringen.

Postat
Öring

Ö-ring? Du menar en korallatoll?

ISS008-E-18284Sydney.jpg

Postat (redigerat)

menade förresten 10-öring, inte 1-öring. Fast det har visserligen också funnits men var ännu längre tillbaka.

Redigerat av Memphis
Postat
Jag minns tom öringarna. 1 öringen, 5-öringen, 10kronors sedeln osv.

Det var verkligen på tiden att vi nu avskaffar 50-öringen.

Är det från dina tidsresor eller? Ettöringen avskaffades 1972, femöringen 1985 och tiokronorssedeln slutade ges ut 1991 (men var giltig till 1998).

Postat
Jag minns 10-kronorssedeln! En gång när jag och Ahmed skulle åka buss betalade han med en 😄

Jag blir avundsjuk 🙁 Att jag inte tog chansen att använda den när jag var typ sju.

Jag har funderat på att betala nånting med tvåkronor, men å andra sidan är det lite synd att göra sig av med de få man har.

Postat
Du var två år när tioöringen avskaffades och inte född när femöringen (och tjugofemöringen) avskaffades.

Jag började skolan när jag var två. 🙁

Nä, vi hade sånna kvar hemma när jag växte upp, observera att jag bara sade att jag kom ihåg dem, inte att jag handlat me dom. 😄

Postat (redigerat)

det var precis vad din mamma sade imorse när vi vaknade. 😄

Redigerat av Memphis
Postat
Jag började skolan när jag var två. 😄

Nä, vi hade sånna kvar hemma när jag växte upp, observera att jag bara sade att jag kom ihåg dem, inte att jag handlat me dom. 🙁

Ja meh. 😄 Du kommer ju inte ihåg dem från när de var i bruk. Jag kommer också ihåg dem isåfall, jag minns också tjugofemöringen från 1903 som ligger i min byrå.

Postat (redigerat)

Men Saddam och debatt borde "komma ihåg dom".

och Slejjis.

Redigerat av Memphis
Postat

10-öringar brukade jag samla i rör.. minns inte riktigt hur mycket det blev i varje rör dock, men det bör ju varit typ 5kr eller så.

sen undrar om det fanns 25-öringar då någon gång också, för jag har ett svagt minne av dem... däremot minns jag inte 5-öringar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.