Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

min mamma jobbade på kvantum när hon var typ i min ålder och "känner" en där sen dess som hon brukar heja på och så. så hon frågade hon då som fortfarande jobbar på kvantum för några månader sedan om sommarjobb och då sa hon att jag skulle skicka min ansökan till henne, så det har jag gjort. frågan är hur fan man klämmer in att min mamma är just min mamma i konversationen? hatar äckelnepotism men man är väl så illa tvungen. min första idé var att säga något i stil med "jag är inte säker på om jag skickade till rätt person men jag fick ditt namn av min mamma som jag tror pratade med dig om just sommarjobb?" – "jaså, vem är din mamma?" – "min mamma" – "jaha hon, ja men så bra då får du jobbet du kan börja 7 juni hejdå"

eller så kör man liksom "hej jag heter sebastian andersson och jag skickade in en sommarjobbsansökan i början av förra veckan och tänkte höra om det är något ni har läst och vad ni tror om det" – "okej, men då ska du nog prata med kalle som är personalansvarig" – "jaha okej, jag var inte säker på om jag skickade till rätt person men jag fick ditt namn av min mamma som jag tror pratade med dig om just sommarjobb?" – "jaså, vem är din mamma?" – "min mamma" – "jaha hon, ja men så bra då får du jobbet du kan börja 7 juni hejdå"

känns som om jag kommer få det iaf! xD det dumma med att köra en lång monolog är ju att det är dumt om hon sitter i typ kassan och inte kan prata för tillfället. så har man wastat värsta linen.

"

Postat

sökte sommarjobb på tolv ställen, hade som målsättning att ringa alla i måndags. jag har hittills pratat med två (som varit ansvariga) och med en som sa att den jag skulle prata med inte var inne. vet inte vad man är rädd för egentligen men jag klarar bara inte av det.

Postat
sökte sommarjobb på tolv ställen, hade som målsättning att ringa alla i måndags. jag har hittills pratat med två (som varit ansvariga) och med en som sa att den jag skulle prata med inte var inne. vet inte vad man är rädd för egentligen men jag klarar bara inte av det.

Jag har inga som helst problem att sätta mig in i din situation. Den enda lösningen är egentligen bara att göra det.

Vad är syftet med telefonsamtalet, vad är det tänkt att det skall ge och är det värt ansträngningen?

Vilka kan konsekvenserna bli ifall man inte ringer, och är det något man är beredd att leva med i så fall?

Sen får man helt enkelt välja utifrån det, och sen finna sig i valet när det väl är för sent för annat.

Postat
Hur avgör ni om ni ska använda uttrycket "det vet jag inte" eller "det har jag glömt"? 😕

Lätt. Det betyder två helt olika saker.

😏

Postat

Jo. Jag är ju helt inställd på att ringa och förstår ju att det är mycket bättre att göra det, men det är ju så fruktansvärt jobbigt. 😕 jaja.

Postat
Jo. Jag är ju helt inställd på att ringa och förstår ju att det är mycket bättre att göra det, men det är ju så fruktansvärt jobbigt. 😕 jaja.

Exponeringsträning. Finns det inga 20 random personer du kan ringa till? Att ringa sen lär ju gå mycket enklare. 😏

Postat
Visste inte ifall det var en referens till hon den där Ebba som har något tv-program kring prinsessans bröllop eller nå sånt.

Men jag fick det inte att gå ihop riktigt. TV + Gote? Prinsessa + Gote? Ebba + Gote? Gote + Gote?

Edit: Korta svaret är då "Nej, inte übersnabb idag!"

Märklig grej igår med det programmet! Det första jag ser när jag slår på det programmet är en kompis!! Vad f*n gjorde han i studion?

Postat
Märklig grej igår med det programmet! Det första jag ser när jag slår på det programmet är en kompis!! Vad f*n gjorde han i studion?

Vad gjorde han i dig? 😕

Postat
Exponeringsträning. Finns det inga 20 random personer du kan ringa till? Att ringa sen lär ju gå mycket enklare. 😕

Sveriges befolkning – kompisar/bekanta/släkt > 20

xD

Postat
Vad gjorde han i dig? 😛

Han var i tv-rutan! Det första jag ser en sekund efter jag trycker på ettan på fjärren. Såg du honom? Ett stort djävla hövve!!

Postat
Han var i tv-rutan! Det första jag ser en sekund efter jag trycker på ettan på fjärren. Såg du honom? Ett stort djävla hövve!!

Jo jag förstår att han var i tv-rutan... 😛

Nepp, såg inte programmet. Bara zappade igenom och såg att det var debatt.

Postat
Jo jag förstår att han var i tv-rutan... 😛

Nepp, såg inte programmet. Bara zappade igenom och såg att det var debatt.

Var det så det hette!!?? DÅ ..... fattar jag.

Han satt bredvid Ebba.

Postat

Eller om det var snett ovanför? Kommer hastigt inte ihåg. Grejen var att jag var precis tvungen att gå ut o handla innan de stängde(mat till jobbet idag), så när jag kom tillbaka sedan var det slut...

Postat (redigerat)

Är han smålik Ebbe Carlsson? 😛

Edit: Den smalare varianten av Ebbe, vilket tyvärr betyder aids-sjuk. Menar inte att den karl som sitter bredvid Ebba ser aids-sjuk ut dock.

Redigerat av Pico
Postat

Det slog mig precis att nu är en väldigt ostrategisk tid att ringa på. Klockan fem en fredageftermiddag är ju typ den stressigaste delen av en vecka. 😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.