Fidden Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Jag tycker det är roligt att alla norrlänningar var typ " 😏 " åt alla tak som gav vika i södra sverige och typ "jaha, int kan de bygg nå hus där ner i fjollträsk med omnejd, idiotr hel buntn", sen rasar taket på Coop Arena i Luleå xD
Pico Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Jag tycker det är roligt att alla norrlänningar var typ " 😏 " åt alla tak som gav vika i södra sverige och typ "jaha, int kan de bygg nå hus där ner i fjollträsk med omnejd, idiotr hel buntn", sen rasar taket på Coop Arena i Luleå xD 😄 Jag tycker det verkar ha varit rätt mycket bilolyckor här i trakterna också på senaste tiden. Lite kul när jag skrattade åt skånesituationen tidigare här i vinter.
Gote Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Jo, vi är nog ganska lika egentligen. 😄 Smålänningar däremot... 😏
Fidden Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Var läser du om Coop Arena förresten? 😏 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hock...ticle6717302.ab
Pico Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hock...ticle6717302.ab Tack! Vi har en hall här i Umeå där taket knäcktes lite också i vinter. Inte så att det rasade in men ändå. Jag förstår inte riktigt hur det kan komma sig. Snålhet --> idioti. Det kan ju inte komma som en överraskning det där med snön.
Gote Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Tack! Vi har en hall här i Umeå där taket knäcktes lite också i vinter. Inte så att det rasade in men ändå. Jag förstår inte riktigt hur det kan komma sig. Snålhet --> idioti. Det kan ju inte komma som en överraskning det där med snön. Enligt en tillförlitlig källa (internet) så beror det på att det är byggarna själva som ansvarar för kontroller och inspektion. Och sånt kostar ju pengar...
Pico Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Enligt en tillförlitlig källa (internet) så beror det på att det är byggarna själva som ansvarar för kontroller och inspektion. Och sånt kostar ju pengar... Jävla tur att ett takkollaps inte kostar pengar då. 😄 Fallet här i Umeå skulle kosta kring en miljon att åtgärda, och då var det för lite för att det skulle löna sig att betala självrisk och få det på försäkringen. Fast det är klart, om ett av kanske 20 tak rasar så kanske det är billigare den vägen än att skotta av alla. 😏
Gote Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Jävla tur att ett takkollaps inte kostar pengar då. 😄 Fallet här i Umeå skulle kosta kring en miljon att åtgärda, och då var det för lite för att det skulle löna sig att betala självrisk och få det på försäkringen. Fast det är klart, om ett av kanske 20 tak rasar så kanske det är billigare den vägen än att skotta av alla. 😏 Precis, rasar det så får byggarna betalt för att bygga upp det igen. Så vad är deras motivation att bygga så det håller? 😄
Pico Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Kom inte här och kom... 😏 Då drar jag väl där och drar... 😄
Recommended Posts