Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är kul hur man ser tydliga trender i alla fan pages på facebook. För ett tag sedan var det "kan den här bajskorven få mer fans än fidden" och nu är det massa grejer som man måste klicka become a fan för att se.

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Idén med en EP/skiva som man raderar är lite kul faktiskt. Bara grejen att ha det på kassett är coolt! Vore kul att göra.

Ja faktiskt. Fast om det ska vara nån vidare poäng ska man väl ha gjort sig nån form av namn först iaf.

Jag måste fan få tummen ur röven och få ut min jävla skiva. På onsdag kan jag mejla varenda jävla nätbolag på hela jorden.

Postat

Ja eller det kommer ju inte bli ett bolagsbolagsbolag, inget fysiskt släpp mer än om nån mejlar och säger att den vill ha en CD-R eller nåt, men nätbolag är ju soft. Så slipper man promota det själv så himla mycket.

Postat
Det hade varit kul att göra en riktig lo-fi-skiva. Typ spela in med något dåligt och sen bara ge ut kassetter.

Ja det vore skitkul! Men grejen är att inte en jävel kommer bry sig om man inte först spelar in och släpper nåt som är seriöst bra.

Postat
Ja det vore skitkul! Men grejen är att inte en jävel kommer bry sig om man inte först spelar in och släpper nåt som är seriöst bra.

Nä, men då kommer det bli en riktigt fin klenod när man släppt något bra. Och sen lär det väl vara kul att göra med bara.

Postat
Ja då lär man ju få massa "gratisfans" bara genom att man är släppt på bolaget.

Ja precis, så det gäller ju att fixa ett bolag som har lite folk som följer dem också. Typ aaahh om de inte var så kinkiga med att man ska spela live.

Postat (redigerat)
Nä, men då kommer det bli en riktigt fin klenod när man släppt något bra. Och sen lär det väl vara kul att göra med bara.

Ja det är klart att det är kul, musik är alltid kul, men det är mycket roligare om nån faktiskt lyssnar också. EDIT: Men ja.

Redigerat av Dingbats
Postat
Jag funderar på nånslags shortscale bas för ja har så korta armar 😛

Kort i Rocken oxå... 😱

Köp en Mustangbas från Fender!!

10 papp lite drygt i butik i Sverige.

Men jag köpte min från England (i vanlig ordning). 4800 SEK har jag för mig.

Man är ju alltid lite orolig att exet man får ska vara skadat eller nåt annat,

men det var det snyggaste exemplar jag sett av den faktiskt. Till och med

halsen var antik liksom, typ honungsfärg i träet... som om den åldrats naturligt.

Alla i butikerna har haft fulljus "modern" lönnfärg på halsen.

Det är ju liksom en reissue av Mustang från 60-talet, så man vill ju att den

SKA se vintage ut, även om den är nyproducerad. Fast den är väldigt

Limited Edition, så det gäller att passa på.

Rattarna svarar enormt väl på olika inställningar -den kan gå från Gibsons

EB- eller Firebirddova bas till mer plunkigt snärtigt diskantbasljud, nästan som

gitarr. Jag brukar ratta exakt i mitten av dessa ytterligheter. Lätt att komma

ihåg också, för då ska strecket vara precis rakt nedåt.

Vintage White med bärnstensfärgat plektrumskydd.

Brusar absolut ingenting!

Sparar till väskan som kostar 2500 SEK... 😏

Postat

Ett av mina största musikaliska problem är att jag inte kan skriva texter. Dels för att det är svårt och dels för att det känns lite meningslöst. Men musik blir ofta bättre med sång.

Postat

Nä men jag kan hålla med. Har iofs inte jättelätt att skriva låtar till att börja med, men definitivt inte texter. Inte för att jag försökt överdrivet mycket men blir bara klyschigt.

Postat
Ja, jag med, jag blir alltid jättetrevlig i telefon med släktingar.

Jag har nästan aldrig pratat i telefon med en släkting.

Postat

Mitt blir antingen superkrystat och klyschigt eller jättekonstigt och bara dåligt. Vissa kan göra sånt och få det att låta bra men det är svårt som fan. Jävligt synd.

Postat
men FFS! Först går nedladdningen till 99,4%, sen hoppar den ner till 97%. Och nu gjorde den likadant igen 😏

Men oavsett lär du ju kunna se på den i VLC eller nåt och det enda som blir lite fel är i eftertexten nånstans.

Postat
fast det beror ju på hur han laddar ner den och om den är packad i nåt sepe-format.

Folk som gör en rar och stoppar i en torrent ska dö och hamna allra djupast ner i helvetet.

Jag läste en anekdot med nån som tankade en film. I torrenten var en rar-fil på 700 meg. Han packade upp, och fram kommer en sån där rar som är splittad i 49 delar. Packa upp alla DEM och där ligger filmen, en 700 megs divx-komprimerad avi. Nån ska DÖ.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.