Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Var jättetrevligt me besöket av min tjejkompis. 😮 Hon har en pojkvän men det tycker jag e gött. Då kan man lära känna en tjej utan att det blir stelt som det lätt blir annars. Jag hade bakat Citronkaka och lärde henne Jason Mraz låt Im yours på Ukulele. 😄

Blir stelt?

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat (redigerat)
Blir stelt?

Jamen liksom blir ju lätt jobbigt om det e nån som e singel och man träffas och för ett samtal, eller iaf ofta. Om det är någon som har en partner så blir det mer avslappnat på nått sätt, inte samma spänning mellan, svårt att förklara. Men kanske bara jag.

Redigerat av Memphis
Postat

Sedan är det väl den spänningen och pirriga känslan som behövs ifall man verkligen dejtar någon men om man bara vill ha en tjejkompis så blir det lättare om hon inte e singel.

Postat
Testade nyss att spela in en ny låt jag gjort på ackegura.. va tycker ni?.. 😮😄

Jag tyckte inte om de första 10 sekunderna. De var alldeles för tysta! 😄

Strax före 1:30, vad händer där för fulljud?

Tycker du ska fimpa från 2:14-2:18, det passar inte in riktigt.

Tycker den är lite svår att få grepp om, kanske för många olika toner, olika tänkbara

teman...

borde kanske göra den 1 minut längre och låta något i den agera som ett slags tema?

Ska det vara text på?

Ljudet är helt ok, kondensatormik fungerar ju finfint på gitarr.

Du har dessutom lyckats få jämn nivå på gitarren -

och detta helt utan kompressor vad jag förstår.

Are you impressed? I'm impressed.

Mycket bra är att du i vissa lägen plockar ackorden men samtidigt spelar basstämman

på en sträng. En mycket fin teknik det där.

På det hela taget alltså: debatt e imponerad!!

☺️

Postat
Jo! Vi ska göra en ominspelning på en redan släppt låt i ny tappning och så spela in en till låt som inte är helt skriven än. Sen blir det skivsläpp och releaseparty och hela baletten.

Ojdå! Vad kul! Ser jag fram emot 😮

Postat
Sedan är det väl den spänningen och pirriga känslan som behövs ifall man verkligen dejtar någon men om man bara vill ha en tjejkompis så blir det lättare om hon inte e singel.

Alla... dvs. alla... tjejer säger att de inte bara kan vara kompis med mig, sambo, gifta, singlar eller särbos spelar ingen roll.

😮

Postat
Jamen liksom blir ju lätt jobbigt om det e nån som e singel och man träffas och för ett samtal, eller iaf ofta. Om det är någon som har en partner så blir det mer avslappnat på nått sätt, inte samma spänning mellan, svårt att förklara. Men kanske bara jag.

Jaha. Var det så du menade.

Postat
Alla... dvs. alla... tjejer säger att de inte bara kan vara kompis med mig, sambo, gifta, singlar eller särbos spelar ingen roll.

😮

Du kanske skulle ha ett harem.

Postat (redigerat)

Tack för fin och kontruktiv kommentar!

Jag tyckte inte om de första 10 sekunderna. De var alldeles för tysta! 😉
Guhu: 😄 Får väl fylla ut dom sekundrarna då. ☺️
Strax före 1:30, vad händer där för fulljud?
Nä, e ju bara ett litet hastigt gitarrdrag mot strängen när jag byter ackord. Går väl att försöka undvika när man gör den seriösa inspelningen.
Tycker du ska fimpa från 2:14-2:18, det passar inte in riktigt.
haha, okej, då vet jag.. xD
Tycker den är lite svår att få grepp om, kanske för många olika toner, olika tänkbara

teman...

borde kanske göra den 1 minut längre och låta något i den agera som ett slags tema?

Ja, det e en del tonartsbyten, dels för att göra den mer spännande och fler harmonier men det e svårt att veta när det blir för mycket.

Ska det vara text på??

Japp, tänkte det.

Mycket bra är att du i vissa lägen plockar ackorden men samtidigt spelar basstämman

på en sträng. En mycket fin teknik det där.

På det hela taget alltså: debatt e imponerad!!

😄

Tack debatt. 😊

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.