Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Just ja! du hade din 3x45 spelaning idag eller? Hur gick det?

ja det gick bra. brukar aldrig köra så länge som ensamtrubadur så det blev lite ansträngt mot slutet. märkte att jag hade "fel" tonart på en del låtar så det ska jag fasen kolla upp, blir grym skillnad att hitta rätt tonart även om jag är medioker sångare. när man övar hemma blir det inte att kräma på samma sätt så en del blev för låga. publiken var då nöjd å de dansade tom 😐 . vägrar köra nånting förinspelat men det funkade visst ändå att dansa till fast fick arrangera om så det blev nån slags rhytm i guran.

personliga top 2 i kväll som jag aldrig uppträtt med förr:

Aime

Hallelujah

Postat
Grymt Slejjis! 😠

Hallelujah funkar alltid. 😐

japp! egentligen utanför min förmåga men jag spände capot på 5e bandet, funkade bra och låten är ju så j-a grym 😑

kan förbanne mig knappt några texter utantill dock. tur att gitarren sitter i sömnen. eller mjaa...ja ganska 😛

Postat

Ok, jag slapp varning.

Spelning verkar kul...

Jag såg en spelning på teve med Rolandz - fy fan vad dåliga de var, eller rättare sagt, bandet var väl inte sämre än något annat sådant band egentligen, men sångaren var ju helkass. Roland Jäverby eller vad han hette... Påminde lite om komikern Robert Gustavsson faktiskt!

Det skulle framstå som om folk köpte deras cds och affischer, men det måste ha varit ett skämt.

Tycker inte om när musik görs roligt, eller oseriöst. Blir bara förlöjligande då.

Postat
Tycker inte om när musik görs roligt, eller oseriöst. Blir bara förlöjligande då.

Fast det beror lite på. Har under många år tyckt att jag är rätt sunkig och därmed velat spexa till musiken (sången, låtarna). Det kanske är en del i utvecklingen och skulle kanske lagt av helt med musiken annars. Men när nån då plötsligt tycker att det låter bra så får man mod att fortsätta. Inte vet jag. Robert Gustafsson tex är ju en riktigt jäkla bra sångare och även Maria Möller fastän de även är komiker. Det finns en massa fler exempel.

(Ja ibland använder jag stor bokstav och punkt. Speciellt vid filosofiska funderingar mitt i natten.)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.