Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Kolla! Det är jag! 😄 Mempahn ville se den! 😄 http://www.youtube.com/watch?v=aWHH5Q9fS2w YÄ!!! 😄 Pazos nya kub. 🙂 Grymt. ☺️
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Fyyyyfan va alla runtom snackar OS nu.. fattar nada dessutom Jag och du Pazo, mot världen.. 🙂 ☺️
Fidden Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 i am not worriedi am not overly concerned Snygg-Anna 🙂
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 (redigerat) Söka jobb handlar 50% om att ha kontakter. Via någon man känner eller bara att man tex praktiserat någonstans innan. 40% handlar om erfarenheten man har av tidigare jobb. Resterande 30% handlar om hur utbildad man är. 120% ren sanning. 🙂 Redigerat 23 februari 2010 av Memphis
Dingbats Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Tricket är att skapa ett CV som är intressant att läsa och sedan modifiera det lite för varje jobb man söker... Förutom kontaktuppgifter har jag nu det här: Jag heter Edvin Lindström och är 20 år i maj. Jag älskar att hjälpa folk. När jag står i tunnelbanan och tänker på ingenting blir jag glad när någon knackar mig på axeln och frågar om vägen. Och att jobba med att hjälpa folk är underbart. Jag brukar inte dricka alkohol och därför är jag ett bra föredöme och passar bra in med Systembolagets uppdrag att hålla drickandet på en ansvarsfull nivå. Jag har tidigare jobbat ett par somrar inom kommunen med trädgårdsskötsel och liknande. Ingen imponerande merit, det måste jag vara öppen med. Men det är inställningen som räknas! Och jag tror att ni behöver någon som har inställningen att service är roligt. Och som är intresserad av att lära sig saker och gör det fort. Där är jag den bästa man kan hitta. Jag gick ut med en ofantlig mängd höga betyg i gymnasiet, och det berodde på engagemang och disciplin. Man ska aldrig underskatta disciplin. Jag tror att ni vill ha en sådan person. Och här är jag. Att man skulle feta en massa ord läste jag i Metro, själv tycker jag det ser lite töntigt ut.
Dingbats Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Söka jobb handlar 50% om att ha kontakter. Via någon man känner eller bara att man tex praktiserat någonstans innan. 40% handlar om erfarenheten man har av tidigare jobb. Resterande 30% handlar om hur utbildad man är. 120% ren sanning. 🙂 Vart i ekvationen kommer uppnosighet och humor in?
Dingbats Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Sen ska man ju hitta en bild som inte antyder att man är utvecklingsstörd också.
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 (redigerat) Förutom kontaktuppgifter har jag nu det här: [/font] Att man skulle feta en massa ord läste jag i Metro, själv tycker jag det ser lite töntigt ut. Jag heter Edvin Lindström och är 20 år i maj. Jag älskar att hjälpa folk. När jag står i tunnelbanan och tänker på ingenting blir jag glad när någon knackar mig på axeln och frågar om vägen. Och att jobba med att hjälpa folk är underbart. Jag brukar inte dricka alkohol och därför är jag ett bra föredöme och passar bra in med Systembolagets uppdrag att hålla drickandet på en ansvarsfull nivå. Jag har tidigare jobbat ett par somrar inom kommunen med trädgårdsskötsel och liknande. Ingen imponerande merit, det måste jag vara öppen med. Men det är inställningen som räknas! Och jag tror att ni behöver någon som har inställningen att service är roligt. Och som är intresserad av att lära sig saker och gör det fort. Där är jag den bästa man kan hitta. Jag gick ut med en ofantlig mängd höga betyg i gymnasiet, och det berodde på engagemang och disciplin. Man ska aldrig underskatta disciplin. Jag tror att ni vill ha en sådan person. Och här är jag. Jag skulle inte köra på fetstil på vissa ord, tycker det är jättefånigt. Sedan skulle jag gärna ge några tips om skrivandet. Du börjar alldeles för många meningar med "jag", (6st) samt upprepar det väldigt många gånger i meningarna (14ggr), visserligen handlar det om dig men man måste försöka variera språket. Sedan uttrycket "Jag gick ut med en ofantlig mängd höga betyg och det berodde på engagemang och disciplin. " lät inte alls bra, utan skulle kunna uttryckt sig likt: "Med stort evengemang klarade jag mina gymnasiestudier med mycket goda resultat lärde mig därigenom att bli disciplinerad i mina arbetsuppgifter." Edit, bra positivitet och självförtroende i texten annars! Redigerat 23 februari 2010 av Memphis
Dingbats Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Jag skulle inte köra på fetstil på vissa ord, tycker det är jättefånigt. Jag med, men jag inser ju att det drar ögonen åt sig lättare. Du börjar alldeles för många meningar med "jag", (6st) samt upprepar det väldigt många gånger i meningarna (14ggr), visserligen handlar det om dig men man måste försöka variera språket. Du har en poäng, men jag har svårt att se hur man ska få bort dem utan gäääääsptråkiga passiviseringar och opersonligt babbel. Sedan uttrycket "Jag gick ut med en ofantlig mängd höga betyg och det berodde på engagemang och disciplin. " lät inte alls bra, utan skulle kunna uttryckt sig likt: "Med stort evengemang klarade jag mina gymnasiestudier med mycket goda resultat lärde mig därigenom att bli disciplinerad i mina arbetsuppgifter." Jag kan ju sätta mig in i en arbetsgivares situation. Han/hon får, säg, 300 ansökningar. Den där formuleringen finns i 148 av dem. Det blir bara "nästa!" utan att ens uppfatta vad det betyder. Klockan är kvart i fem, det här är den sextiofjärde ansökan att läsa igenom för dagen; man orkar inte ens ta in det. Och eftersom jag inte har nån erfarenhet eller egentligen nån vettig anledning alls till att jag ska ha det där jobbet måste jag sätta hoppet till att jag kan sticka ut ur mängden på nåt sätt.
Dingbats Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Men jag har ju fan ingen bild på mig själv där jag inte ser ut som ett jävla fån.
Overkill Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Pazo, nu e det du som gömmer dig från msn!! Det är för att han är hos clara! Eller just nu är han här och hämtar kläder.
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 (redigerat) Mja, mjo, förstår vad du menar Dingis, visst blir det personligare men jag tycker samtidigt att ett bra språk ger det lite mer "proffsiga" uttrycket än "billig" svenska. Svårt det där. Den här skrev jag igår. Ansökan till: Extra personal med lagererfarenhet Proffice Sverige AB "Är en relativt ung förmåga med mycket vilja. Studerar till Maskiningenjör, är snart 21 år och bor i sköna Göteborg. Är nu ute efter detltidsjobb, feriejobb för att lättare finansiera mina studier. Har redan hunnit med mycket på en mängd olika företag där jag till största del arbetat som truckförare, lagerarbetare och montör. Mina insatser har uppskattats, jag har lärt mig mycket och har knytit många kontakter med människor inom industrin. Anses enligt många som en schysst och ambitiös kille. I mitt CV följer uppslag med tidigare arbeten, utbildningar samt pågående sådan. mvh" Redigerat 23 februari 2010 av Memphis
Dingbats Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Mja, mjo, förstår vad du menar Dingis, visst blir det personligare men jag tycker samtidigt att ett bra språk ger det lite mer "proffsiga" uttrycket än "billig" svenska. Svårt det där. Den här skrev jag igår. Ansökan till: Extra personal med lagererfarenhet Proffice Sverige AB "Är en relativt ung förmåga med mycket vilja. Studerar till Maskiningenjör, är snart 21 år och bor i sköna Göteborg. Är nu ute efter detltidsjobb, feriejobb för att lättare finansiera mina studier. Har redan hunnit med mycket på en mängd olika företag där jag till största del arbetat som truckförare, lagerarbetare och montör. Mina insatser har uppskattats, jag har lärt mig mycket och har knytit många kontakter med människor inom industrin. Anses enligt många som en schysst och ambitiös kille. I mitt CV följer uppslag med tidigare arbeten, utbildningar samt pågående sådan. mvh" Jo, det lät ju jättebra det där. Men det går inte framstå som proffsig om man inte har nånting att komma med. Byt ut dina meriter där mot "jag har krattat löv och plockat sopor i kommunen två somrar i gymnasiet" och vips så låter det bara patetiskt. Jag måste satsa på attityd. Seriöst så är det här typ den bästa bilden jag kan hitta, funkar den? Den känns liiiite väl om man säger.
Fidden Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Söka jobb handlar 50% om att ha kontakter. Via någon man känner eller bara att man tex praktiserat någonstans innan. 40% handlar om erfarenheten man har av tidigare jobb. Resterande 30% handlar om hur utbildad man är. 120% ren sanning. 🙂 coolt, jag brädade 200 pers trots att jag bara körde på 30% ☺️
Overkill Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 höhö. jag var precis inne på pazos internetbank och förde över lite pengar 🙂
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 (redigerat) Är väl inget fel på bilden? Tycker du utstrålar den person du beskrivit. Dock var ljusreflexen i glaset lite irriterande. 🙂 Jag tycker visst man kan framstå som proffsig även om man inte har så mycket att komma med, det är där språket kommer in i bilden tycker jag, och attityden behåller man. Så istället för att skriva "krattat löv/plockat sopor" så skriver man "Arbetat som trädgårdsskötare/vaktmästare för Kommunen med varierande uppgifter". Redigerat 23 februari 2010 av Memphis
Pico Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Fuckin' magsår det här med damernas skidskytte. 🙂
Fidden Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Grymt ståskytte av nilsson, men sen verkar hon ligga ner och sova i spåret.
Pico Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Grymt ståskytte av nilsson, men sen verkar hon ligga ner och sova i spåret. mm, överraskade... och hon gjorde det när jag gick på dass, så nu är jag ju tvungen att sitta på dass resten av tävlingen. 🙂
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Så himla fet. 🙂 http://open.spotify.com/track/3HS6qQSSED5O424vnV9zlq
Memphis Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time It's Tricky...Tr-tr-tr-tricky (Tricky) Trrrrrrrrrrricky !!!!!!
Fidden Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 mm, överraskade... och hon gjorde det när jag gick på dass, så nu är jag ju tvungen att sitta på dass resten av tävlingen. 🙂 det är jävligt jobbigt att sitta och trycka när det inte finns något att trycka ut.
Pico Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 det är jävligt jobbigt att sitta och trycka när det inte finns något att trycka ut. 🙂
Recommended Posts