Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat (redigerat)

okej. Lät helt okej. 😉

Jag fick dock en idé till hur man ganska lätt kan bygga en trumpad typ gratis.

Tänk dig att man spänner upp två myggnät av metall med ca 2 millimeters mellanrum. Sedan tar man en gammal midikeyboard som man skruvar isär och löder på kablar från tangentkontaktplattorna hos en tangent till var sitt nät, på detta vis så går signalen istället via näten, så midisignalen går fram när de uppspända näten kommer i kontakt, alltså när man slår på det översta nätet (skinnet). Man har en trumpad!

SMART VA??

Redigerat av Memphis
Postat
E4:an stängs av under förmiddagen

SÄVAR E4:an i höjd med Gryssjön, Sävar, stängs av cirka 09.45.

Orsaken är att en renhjord ska gå över vägen.

😉

Postat
😉 Hej loop! Du är ju duktig på reason och synthar, hur gör jag för att få fram knorren? Sågtand, men sen? Jag har försökt pilla lite men vet inte riktigt hur jag ska åstadkomma en fin liten knorrig synth.
Postat
okej. Lät helt okej. 😉

Jag fick dock en idé till hur man ganska lätt kan bygga en trumpad typ gratis.

Tänk dig att man spänner upp två myggnät av metall med ca 2 millimeters mellanrum. Sedan tar man en gammal midikeyboard som man skruvar isär och löder på kablar från tangentkontaktplattorna hos en tangent till var sitt nät, på detta vis så går signalen istället via näten, så midisignalen går fram när de uppspända näten kommer i kontakt, alltså när man slår på det översta nätet (skinnet). Man har en trumpad!

SMART VA??

Prova!

Postat

kul hockeymatch... eller det kanske är för att man känner igen så många lirare xD

till och med jagr är ju med liksom.

Postat
kul hockeymatch... eller det kanske är för att man känner igen så många lirare xD

till och med jagr är ju med liksom.

😄

Han gjorde väl landslagsdebut 422 år sedan eller något liknande.

Postat

Fajn, jag överdrev väl något... 360 år sedan kanske... Jag har ju trots allt druckit en folköl, blir lite fel då. 😄

Postat
😄

Han gjorde väl landslagsdebut 422 år sedan eller något liknande.

Jag tror det, har precis för mig att han gjorde debut ungefär samtidigt som engelska flottan lyckades stoppa spanska armadan i Engelska kanalen.

Postat
Jag tror det, har precis för mig att han gjorde debut ungefär samtidigt som engelska flottan lyckades stoppa spanska armadan i Engelska kanalen.

en spansk armada vill man aldrig ha i kanalen.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.