Overkill Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Jag vill se hockeyn imorgon men orka gå upp då 🙂
Overkill Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Va? Sverige - Finland börjar 6 imorgon bitti 🥰
Pico Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Inget kaffe på hela dagen.... rejäl huvudvärk nu. 🥰
Memphis Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Fäd? 🥰 Msn? 😄 Mäh! 😄 Skrev ju FÄDI FÄRDIG xD alltså var klar me att lära mig den.
Pazo Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Inget kaffe på hela dagen.... rejäl huvudvärk nu. 🥰 Skyll dig själv 😄
Overkill Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Kanada – USA, Ryssland – Tjeckien och Sverige – Finland idag. 🥰
Pico Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 (redigerat) Ryss - Tjeck kommer jag kolla in, men blir nog mer fokus på damernas masstart när det väl drar igång. Kanada - USA skulle vara sketakul att se också, men satan vilken tid dårå. Får ställa förton alarm för att ta mig upp till Sverige-matchen imorgon. Herrarnas masstart sänds på en bra tid. 🥰 Redigerat 21 februari 2010 av Pico
Pico Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Nu skall jag gå o handla kaffe.. och kanske något smaskens, vi får se. 🥰
Pazo Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Jag hade massa chips och godis. Gav tom de mesta av chipsen till killis. Och har massa godis här i soffan nu som jag intre orkar äta på
Fidden Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 hehe, äntligen en grupp som jag har längtat efter.
Pazo Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 hehe, äntligen en grupp som jag har längtat efter. I knööw 🥰
Memphis Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 hehe, äntligen en grupp som jag har längtat efter. men lol . 🥰
SadamJR Postat 21 februari 2010 Trådstartare Postat 21 februari 2010 Memphis, du kan sluta läsa här. Mitt inlägg handlar om skidor xD Jag funderar på hur det bästa svenska stafettlaget ska se ut. Vi har följande nissar att välja på: Rickardsson, klassisk stil Olsson, klassisk och fristil Södergren, klassisk och fristil Jönsson, fristil(?) Hellner, fristil Jag räknar bort Jönsson direkt, eftersom han är sprintåkare och halkar efter direkt om det blir hårdåkning från början. Rickardsson ska ju köra en klassisk sträcka och hellner ska köra en fristilssträcka, så långt är det givet. Sedan är frågan bara vad Olsson och Södergren ska köra. Södergren är bättre på fristil än klassiskt, men visade på jaktstarten att han hänger med även i klassiskt. Olsson är bättre på klassiskt än fristil, MEN är för tillfället troligen bättre än södergren på fristil. Den som är överlägset bäst i klassisk stil i världen just nu är Lukas Bauer. Han har inga lagkamrater som kan backa upp honom på allvar, så tjeckien kan vi nog räkna bort. Finnar och norrmän brukar också vara bra på klassiskt, men de är ur form. Ryssarna är de enda som möjligen skulle kunna bryta sig loss och stanna före hela vägen. Jag tror dock att de två första sträckorna kommer bli en transportsträcka, och att det är på de två sista (fristil) som det avgörs. Därför vill jag ha Olsson på näst sista sträckan och Hellner på sista, för att toppa laget inför loppets avslutning. Om detta scenariot stämmer, får vi se upp med Frankrike, som har ruskigt bra skejtare i sitt lag. Lyckas Norge hålla sig kvar till sista sträckan, blir även de riktigt farliga med en revanchsugen Northug som spurtman. Laget enligt mig: Rickardsson, Södergren, Olsson, Hellner. I den startordningen. Värsta konkurrenter: Ryssland och Frankrike. Norge som outsider. Svagheter: Södergren Styrkor: Ett lag där södergren är svagheten, det är ett jävligt starkt lag! Skrällvarning: Tjeckien och kanada. Floppvarning: Tyskland. Nja, tror ändå att styrkeförhållande i klassisk/fristil mellan Södergren och Olsson talar för Södergren på tredje sträckan. Kan heller inte se honom som det svagaste kortet efter den senaste insatsen. Hade han inte fallit i inledningen och sedan konsekvent kört för Olsson när han kom upp i topp hade han säkerligen fått en betydligt bättre placering än den tionde, kanske rentav en medalj. Nej, jag vill istället varna för ett scenario du förbiser. Rickardsson; är han fågel eller fisk. Han hade i och för sig sina problem i dubbeljakten med en förstörd stav, men inte så stora som Södergren. Är det inte så att han har tappat formen? Finns det inte en överhängande risk, om han kör startsträckan, att han kroknar efter halva sträckan, och att han kommer till växling en minut efter de bästa lagen?
Pico Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Ryss - Tjeck kommer jag kolla in, men blir nog mer fokus på damernas masstart när det väl drar igång. Kanada - USA skulle vara sketakul att se också, men satan vilken tid dårå. Får ställa förton alarm för att ta mig upp till Sverige-matchen imorgon. Herrarnas masstart sänds på en bra tid. 🥰 Masstart ffs, inte jakt!
Recommended Posts