Pico Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Men för i helvete... *sigh* Har en dator i sovrummet, preppad för OS på TV. Funkat klockrent i några dagar så när som på att det blir lite delay med ljudet när man kollar TV en längre tid. Så nu då öppnade jag upp burken, stoppade i dubbelt med ram-minne och bytte även ut 15-tummaren mot en 17". Större bild och förhoppningsvis mindre delay var tanken. Skall boota upp datorn osså får jag ntfs-fel. Så nu måste jag bort med skärm, öppna upp för att kunna koppla in en CD-spelare, sen köra repair alt. ominstallation för att vara på banan igen. Jag orkar bara inte. 😄 I-land? xD XP-skivan vill inte funka längre. *sigh*
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 jag tror jag blivit med lägenhet förresten. Första jag kollade på var rätt grym, fönster åt tre olika håll, skitnära till grymt motionsspår, stor, ganska fräsch. Andra jag kollade på var ännu grymmare, fräsch som fan, värden hade varit där och målat och lagat, ingen insyn, billig hyra, lagom stor. Tredje jag kollade var fett jävla grym. Nyrenoverad, en såndär fläshig spishäll, assnygga tapeter... men den låg på bottenvåning och i fel vädersträck, vilket gjorde att den inte kändes rätt. Jag valde lägenhet nr två 😄
Pico Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 jag tror jag blivit med lägenhet förresten. Första jag kollade på var rätt grym, fönster åt tre olika håll, skitnära till grymt motionsspår, stor, ganska fräsch. Andra jag kollade på var ännu grymmare, fräsch som fan, värden hade varit där och målat och lagat, ingen insyn, billig hyra, lagom stor. Tredje jag kollade var fett jävla grym. Nyrenoverad, en såndär fläshig spishäll, assnygga tapeter... men den låg på bottenvåning och i fel vädersträck, vilket gjorde att den inte kändes rätt. Jag valde lägenhet nr två 😄 Wooohooo! 😄
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Sen ringde jag till den aktuella hyresvärden och sa att jag var intresserad. Jag var då på stationen och mitt tåg gick om 25 minuter. "VÄNTA, JAG KOMMER *klick*" sen kom han och så skrev jag på ett papper. Känns som jag blivit lurad xD
Overkill Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Årets bästa skiva hittills. Ja den är bra. I Feel Better är en låt jag tycker står ut på den. Jag trodde inte du gillade hot chip, kul om du ändrat dig.
Overkill Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Sen ringde jag till den aktuella hyresvärden och sa att jag var intresserad. Jag var då på stationen och mitt tåg gick om 25 minuter. "VÄNTA, JAG KOMMER *klick*" sen kom han och så skrev jag på ett papper. Känns som jag blivit lurad xD 😄
Dingbats Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Ja den är bra. I Feel Better är en låt jag tycker står ut på den. Jag trodde inte du gillade hot chip, kul om du ändrat dig. I Feel Better är typ sämst... Thieves in the Night, One Life Stand och Slush tycker jag är bäst. Jo jag gillar Hot Chip, eller jag har bara hört den här och The Warning.
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 jag är faktiskt lite besviken på den... fast å andra sidan har jag varit lite besviken på allt jag hört av dem sedan "and i was a boy from school".
Overkill Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 I feel better är ju asläcker! Thieves in the Night är lite jobbig för då tänker jag bara på en black star-låt som heter likadant xD Fast den är bra
Overkill Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 No Fit State är dock min favoritlåt med hot chip 😄
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 imorgon ska jag sova som om det inte fanns någon morgondag. eller vänta nu, hur blev det där? Jo, det blev nog sant.
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Welcome to North Dickota, the No Fitt State gött att du är inte är fast i virginia längre.
Pico Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Nu blire tammefan en brewski. OS-Uppvärmning kl. 18 på svtplay. Märklig plats för en studio btw, Kalla såg ju galet förvirrad ut när hon var tvungen att gå igenom någons lägenhet för att ta sig till taket där SVT har sin Whistler-studio.
Dingbats Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 No Fit State är dock min favoritlåt med hot chip 😄 Jo, den och And I Was a Boy from School och Over and Over osv är ju skitbra, men den här skivan känns ändå mer som att varje låt är en solid bra låt, inte bara en catchig grej. Det känns som att om Hot Chip var större så skulle den här skivan kunna ha en Wikipedia-artikel om varje låt, det skulle inte The Warning.
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 det är ju möjligt att jag helt enkelt måste lyssna lite mer på den...
Overkill Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Jag skulle nog vilja gå på Way Out West. Om man kanske skulle vara funktionär 😄
Fidden Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 fick just för mig att jag missat min station, att jag råkade vara påväg till göteborg. Det hade varit jobbigt. då hade jag missat all OS ikväll.
Recommended Posts