Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Jag har hört att du har en midikeyboard.

Låter den så högt alltså? Jag kör ju bara med ett par sunkiga datorhögtalare. 😳

Postat
Låter den så högt alltså? Jag kör ju bara med ett par sunkiga datorhögtalare. 😳

Väldigt pinsamt, men kunde ändå inte motstå frestelsen. Behöver Fiddens stöd-fniss en sån här gång. 🙂

Postat

Min ena brorsa sa att han inte förstod sig på Beck-filmerna alls. Han sa att han inte hade skrattat på ett enda ställe när han hade sett dem. Han tyckte han hade läst att det var komedier och gick in med föresatsen att så var fallet. Likadant med en på jobbet som inte förstod sig på skräckfilmer, han undrade var man skulle skratta nånstans.

Folk... säger jag bara!

😠

Postat (redigerat)

Funderar på att se nån konsert med Norah Jones också under min rundresa i Europa i sommar - om den blir av. Vore skönt att veta snart redan om man får skattepengar?!

Thetford

Berlin

London

so far... tror jag

Norah Jones spelar bl.a. i Vigo Spanien, tidsmässigt mellan Thetford och Berlin. Hmm...

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Hej debatt! Om man säger att efterfrågan ökar, menar man då att efterfrågekurvan förflyttas uppåt eller menar man att man förflyttar sig på den redan existerande kurvan?

Redigerat av Overkill
Postat

En tröja.

Nej men "efterfrågan ökar" betyder att kurvan flyttas, medan "en ökning av kvantiteten som efterfrågas" betyder att man bara rör sig på kurvan som man redan har.

Postat

Ja, efterfrågan ökar vid varje givet pris - efterfrågekurvan skiftar läge.

En ökning av kvantiteten som efterfrågas vid en prisförändring (skrivs som delta P) ses som en rörelse längs efterfrågekurvan.

Vid P på y-axeln och Q på x-axeln.

Ceteris paribus i övrigt.

Postat

Har tvättat idag i tvättstugan förresten och som vanligt ockuperade någon min tvättid med kläder. Denna gång dock inte i maskinerna, men väl i torkrummet som var knökfullt. Det får vara fullt bara t.o.m. en timme efter min påbörjade tvättid. Så jag slängde ut dessa kläder. När jag nu gick ned för att hämta mina kläder så hade dock personen som skulle hämtat sina grejer kl 13 senast fortfarande kl 17 inte hämtat dem.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.