Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Haha vafan, smålands nation i lund har valt att inte skriva på ett avtal där man måste vara med i kåren för att få gå med i nationen. Anledningen:

Det föreliggande avtalet är inte ett steg framåt utan snarare tvärtom. Det gör ingenting för att på ett progressivt sätt föra studentlivet i Lund in i framtiden utan verkar enbart för att reproducera förlegade, sexistiska och heteronormativa strukturer. Det förstärker bara bilden av Lunds studentliv som en dekadent och borgerlig sfär där studenterna åtskiljs från övriga lundabor.

Jag har verkligen svårt att förstå hur sexistiska och heteronormativa strukturer kommer in i bilden. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha vafan, smålands nation i lund har valt att inte skriva på ett avtal där man måste vara med i kåren för att få gå med i nationen. Anledningen:

Det föreliggande avtalet är inte ett steg framåt utan snarare tvärtom. Det gör ingenting för att på ett progressivt sätt föra studentlivet i Lund in i framtiden utan verkar enbart för att reproducera förlegade, sexistiska och heteronormativa strukturer. Det förstärker bara bilden av Lunds studentliv som en dekadent och borgerlig sfär där studenterna åtskiljs från övriga lundabor.

Jag har verkligen svårt att förstå hur sexistiska och heteronormativa strukturer kommer in i bilden. 😮

Men HALLÅ! Prickarna ligger galet fel nu ser jag... skare va så? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha vafan, smålands nation i lund har valt att inte skriva på ett avtal där man måste vara med i kåren för att få gå med i nationen. Anledningen:

Det föreliggande avtalet är inte ett steg framåt utan snarare tvärtom. Det gör ingenting för att på ett progressivt sätt föra studentlivet i Lund in i framtiden utan verkar enbart för att reproducera förlegade, sexistiska och heteronormativa strukturer. Det förstärker bara bilden av Lunds studentliv som en dekadent och borgerlig sfär där studenterna åtskiljs från övriga lundabor.

Jag har verkligen svårt att förstå hur sexistiska och heteronormativa strukturer kommer in i bilden. 😳

MEN HELA JÄVLA SKITEN ÄR JU DET HÄR JÄVLA PATRIARKATETS FEL

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en kul gästföreläsare häromdagen som hade hållt på i några år med en studie. Det han hade kommit fram till var att om man lagt upp sitt CV på Arbetsförmedlingens databas (där företag kan söka) och man blir kontaktad av företag så har man större chans att få jobb än om man inte blir kontaktad. 😳 No shit, Sherlock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså fattar inte. Tänkte hyra en film på Voddler, och så står det att man ska registrera sig på deras hemsida och ange betalningssätt under Payment i menyn. Men det finns ju inte nånstans! 😳

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Asså fattar inte. Tänkte hyra en film på Voddler, och så står det att man ska registrera sig på deras hemsida och ange betalningssätt under Payment i menyn. Men det finns ju inte nånstans! 😳

Jo, du får klicka på filmen först i själva programmet. Sen kommer du hit:

2lx7d3k.png

Payment är längst till höger om loggan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, grejen var visst att jag inte hade lyckats logga in. För först när jag försökte så stod det att inte min email fanns med i deras register.. och så kunde jag logga in via facebook tydligen men då fanns inte payment så det var nog något annat.

Men nu funkade inloggningen helt plötsligt! 😳

The Gamer nu. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså e-kort e ju så sjuukt smidigt! 😳 Kort-programmet startar automatiskt när det e betalningsdags, man loggar in med ett lösenord och genererar ett unikt kortnummer som med en knapptryckning fylls i på hemsidan.

Klart! 😆 Behöver inte ta fram mitt kort och fabbla me siffror eller gå in på internetbanken. I Lööve it.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...