Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Låter kul! Lycka till med dina idéer. jag skulle vilja doktorera i statskunskap.

Statsvetenskap, statskunskap eller ibland politologi eller politik med förvaltning, är det vetenskapliga studiet av teoretisk och praktisk politik och beskrivandet av politiska system. Politik gäller alla frågor som har med samhällets organisation och styrelse att göra. Dels studeras politikens grundläggande spelregler i form av författningsfrågor och strukturella förhållanden, dels vilka politiska åtgärder som kan vidtas, och vilka konsekvenser dessa får. En central aspekt inom statsvetenskapen är makt, förmågan hos en grupp eller individ att styra eller påverka andra grupper, individer och samhällets utformning.

//källa Wikipedia//

Stämmer det? Kan man lite på källan?

😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Statsvetenskap, statskunskap eller ibland politologi eller politik med förvaltning, är det vetenskapliga studiet av teoretisk och praktisk politik och beskrivandet av politiska system. Politik gäller alla frågor som har med samhällets organisation och styrelse att göra. Dels studeras politikens grundläggande spelregler i form av författningsfrågor och strukturella förhållanden, dels vilka politiska åtgärder som kan vidtas, och vilka konsekvenser dessa får. En central aspekt inom statsvetenskapen är makt, förmågan hos en grupp eller individ att styra eller påverka andra grupper, individer och samhällets utformning.

//källa Wikipedia//

Stämmer det? Kan man lite på källan?

😐

Ja, det stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte oförskämd. När var jag det?

Jo, jag jobbar som ekonom.

Men inte nationalekonom.

Fast återigen, alternativkostnaden känns för hög.

Författande är mitt kall.

Nä, debatt, men du har sagt flera gånger att din inkomst inte är god. Tycker alltid att det är kul att diskutera med dej, oftast vanligtvis hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är över! Det är FUCKING över!

Igår kväll blev smärtorna för stora, så jag åkte in till akuten. Där tog dom en kniv och sprättade upp bölden, och pressade sen ut allt blod och var ut den. 😐😄😮

Nej, det gjorde inte så ont som det låter. DET GJORDE ONDARE! Seriöst, jag har aldrig skrikit hos doktorn tidigare, men nu skrek jag mig hes. HELVETE, vad ont det gjorde!

Men nu är det över! Det gör inte ont längre! 😄 Bara en lätt ömnad efter behandlingen, men det är INGENTING mot hur det var tidigare! 😄

😄 :D 😄

sorrow and pain...verkar som att det lättat för dig! jak klad hest leser vitare kapp!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, debatt, men du har sagt flera gånger att din inkomst inte är god. Tycker alltid att det är kul att diskutera med dej, oftast vanligtvis hursomhelst.

Jaaaa... 😐

men det stämmer ju det också.

Jag jobbar så himla få timmar nämligen.

Känns liksom bara i hjärtat som jag ska ta den där känslan på allvar som jag burit med mig i livet genom framgång och motgång och

alltså åtminstone få mina alster publicerade. Är helt övertygad om att om jag hade satsat på ett hårt jobb inom min utbildning med

dryg 40-timmarsvecka (förmodligen mer eftersom jag är sådan av naturen, att satsar jag så satsar jag), så hade jag inte presterat

lika bra med skrivandet.

Detta året blir viktigt för mig.

Men jag har fått besked nu om att förlagen är överhopade och tar låång tid på sig för bedömningar.

Men jag ska få tummen ur och fortsätta på bok 2 nu istället för att bara vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men känns det inte som om nationalekonomi är en "vetenskap" för "vetenskapare" som föredrar att pinka kollektivt i kors, särskilt med vetenskapsmän i stil med med milton friedman och hans chicagoskola?

Går man på en och annan disputation så ser man ju detta live. Det är en upplevelse! 😐

För visst kan jag hålla med om att det är ett fikonspråk och ju högre upp man kommer ju värre blir det.

Men så är det ju med det mesta.

Och det finns ju värre ämnen än nationalekonomi.

Filosofi t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad jobbigt det där såg ut..

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

yrsel

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå? Är du norrlänning?

Nä inte ett dugg faktiskt, förutom följande anknytning:

* brorsan driver hotell i norrland

* jag känner en snygging från norrland

* jag har gjort lumpen i norrland

* jag lärde känna en annan tjej från Norrland som bara pratade med 10-or

* jag gillar en del av lugnet där

annars är det mest mygg som helikoptrar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Civilekonomexamen i grunden. Plus två Masters i ekonomi därutöver. Plus någon enstaka kurs i ekonomisk historia för att kunna få ut Premiestipendium.

Ovanligt att du svarar på nåns fråga. Jag har två:

1. När får jag läsa nån bok du skrivit? I så fall vilken?

2. När får jag höra din musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är jobbigt att skriva isär ord som kan skrivas ihop för då är jag orolig för att folk ska tro att jag är en särskrivare. Som typ "väl utbildad" som även kan skrivas "välutbildad" (men med olika betoning och rytm). Tyckte "väl utbildad" passade bättre förut men tycker det är jobbigt att skriva isär det ändå.

nördigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaa... 😄

men det stämmer ju det också.

Jag jobbar så himla få timmar nämligen.

Känns liksom bara i hjärtat som jag ska ta den där känslan på allvar som jag burit med mig i livet genom framgång och motgång och

alltså åtminstone få mina alster publicerade. Är helt övertygad om att om jag hade satsat på ett hårt jobb inom min utbildning med

dryg 40-timmarsvecka (förmodligen mer eftersom jag är sådan av naturen, att satsar jag så satsar jag), så hade jag inte presterat

lika bra med skrivandet.

Detta året blir viktigt för mig.

Men jag har fått besked nu om att förlagen är överhopade och tar låång tid på sig för bedömningar.

Men jag ska få tummen ur och fortsätta på bok 2 nu istället för att bara vänta.

Är du en"KÄNDIS"? 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte ett dugg faktiskt, förutom följande anknytning:

* brorsan driver hotell i norrland

* jag känner en snygging från norrland

* jag har gjort lumpen i norrland

* jag lärde känna en annan tjej från Norrland som bara pratade med 10-or

* jag gillar en del av lugnet där

annars är det mest mygg som helikoptrar

Hilding?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanligt att du svarar på nåns fråga. Jag har två:

1. När får jag läsa nån bok du skrivit? I så fall vilken?

2. När får jag höra din musik?

1. Vet inte. Vet inte. Men troligen detta året och då troligen en novellsamling som faktiskt inte ens fick ett arbetsnamn.

Så ärligt talat vet jag inte titeln ännu.

Kan bli april i vår också. Då en enstaka novell i en tävling. Det beror på bedömningen.

2. Vet inte. Men högst troligen/definitivt före sommaren! För då tar ju cd nummer 2 vid.

Jag tycker jag svarar på mest frågor av alla f.ö.

Mina inlägg händer det att man scrollar man förbi fortare än någonsin.

Även om undantag förekommer.

😐

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Vet inte. Vet inte. Men troligen detta året och då troligen en novellsamling som faktiskt inte ens fick ett arbetsnamn.

Så ärligt talat vet jag inte titeln ännu.

Kan bli april i vår också. Då en enstaka novell i en tävling. Det beror på bedömningen.

2. Vet inte. Men högst troligen/definitivt före sommaren! För då tar ju cd nummer 2 vid.

Jag tycker jag svarar på mest frågor av alla f.ö.

Mina inlägg händer det att man scrollar man förbi fortare än någonsin.

Även om undantag förekommer.

😐

gillar dig även om du är obskyr 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...