Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

k9 (oregistrerad)

Hmm håller med dig om det. Skulle ju kunna förbjuda knark tycker jag.... fast kaffe skulle ju inte bligodkänt som "livsmedel" med tanke på hur reglera ser ut nu. Det är för onödigt och för beroendeframkallande.

Men jag ÄLSKAR mitt kaffe. Eftersom jag har min sömnstörning så borde jag få kaffe på recept tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm håller med dig om det. Skulle ju kunna förbjuda knark tycker jag.... fast kaffe skulle ju inte bligodkänt som "livsmedel" med tanke på hur reglera ser ut nu. Det är för onödigt och för beroendeframkallande.

Men jag ÄLSKAR mitt kaffe. Eftersom jag har min sömnstörning så borde jag få kaffe på recept tycker jag.

Här får du ett recept på kaffe:

1 kaffe.

1 kopp.

instruktioner:

- Häll kaffet i koppen

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Näe! Ska kriga lite COD nu... men bara så att jag blir så arg att jag orkar skriva ett brev till Inkompetents-verket (försäkringskassan).. laters m8s

Link to comment
Dela på andra sajter

Overkill, du e dökär i henne, va?!

Hmm. För det första, känner hon igen dig vid det här laget?

Kan pm-a om du inte vill skriva här.

Som fan! Nä men det är väl mest på skoj men hon är ju asfin så hade ju inte sagt nej. Tveksamt om hon känner igen mig, lär ju gå in rätt många människor där eftersom hon jobbar i butik. Men om jag tar upp talib kweli någon gång så lär jag ju påminna henne och sen efter det så kommer hon aldrig glömma! Det är i alla fall min plan. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är jobbigt att skriva isär ord som kan skrivas ihop för då är jag orolig för att folk ska tro att jag är en särskrivare. Som typ "väl utbildad" som även kan skrivas "välutbildad" (men med olika betoning och rytm). Tyckte "väl utbildad" passade bättre förut men tycker det är jobbigt att skriva isär det ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad jobbigt det där såg ut..

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

A

EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA

E

AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE

Flåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur väl utbildad nationalekonom är du, debatt? Har du examen eller har du läst lite strökurser i ämnet bara?

A+B+C+D plus erbjudande om forskare på Försäkringskassan (av alla ställen) trots att jag inte har formell forskarutbildning.

Fick också chansen att bli forskarassistent på universitetet.

Ville inte flytta till Sthlm, inte just då i livet iaf, resp för låg lön för slavgöra.

Men jag har fina uppslag till ett par böcker i ämnet jag har påbörjat.

Har inte helt slagit bort tanken om att dra igenom de sista åren till doktor i ämnet ifråga.

(Sadam - har du spypåsen framme?)

🙂

Men man ska tänka på att grenen nationalekonomi ger de sämst betalda jobben inom ekonomiutbildningen, jämfört med marknadsföring och management, men även jfr med de som satsar på redovisning faktiskt. Krävs egentligen doktorsexamen för att man ska "komma nånvart".

Inte utan man är splittrad.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur väl utbildad nationalekonom är du, debatt? Har du examen eller har du läst lite strökurser i ämnet bara?

Jag har Civilekonomexamen i grunden. Plus två Masters i ekonomi därutöver. Plus någon enstaka kurs i ekonomisk historia för att kunna få ut Premiestipendium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är jobbigt att skriva isär ord som kan skrivas ihop för då är jag orolig för att folk ska tro att jag är en särskrivare. Som typ "väl utbildad" som även kan skrivas "välutbildad" (men med olika betoning och rytm). Tyckte "väl utbildad" passade bättre förut men tycker det är jobbigt att skriva isär det ändå.

Ja, folk kan få för sig att man är engelsk.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

A+B+C+D plus erbjudande om forskare på Försäkringskassan (av alla ställen) trots att jag inte har formell forkarutbildning.

Fick också chansen att bli forskarassistent på universitetet.

Ville inte flytta till Sthlm, inte just då i livet iaf, resp för låg lön för slavgöra.

Men jag har fina uppslag till ett par böcker i ämnet jag har påbörjat.

Har inte helt slagit bort tanken om att dra igenom de sista åren till doktor i ämnet ifråga.

(Sadam - har du spypåsen framme?)

🙂

Men man ska tänka på att grenen nationalekonomi ger de sämst betalda jobben inom ekonomiutbildningen, jämfört med marknadsföring och management, men även jfr med de som satsar på redovisning faktiskt. Krävs egentligen doktorsexamen för att man ska "komma nånvart".

Inte utan man är splittrad.

Låter kul! Lycka till med dina idéer. jag skulle vilja doktorera i statskunskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Civilekonomexamen i grunden. Plus två Masters i ekonomi därutöver. Plus någon enstaka kurs i ekonomisk historia för att kunna få ut Premiestipendium.

För det behöver man inte va oförskämd. Så varför jobbar du du inte som en sån då?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det behöver man inte va oförskämd. Så varför jobbar du du inte som en sån då?

Jag är inte oförskämd. När var jag det?

Jo, jag jobbar som ekonom.

Men inte nationalekonom.

Fast återigen, alternativkostnaden känns för hög.

Författande är mitt kall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...