k9 (oregistrerad) Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Hmm håller med dig om det. Skulle ju kunna förbjuda knark tycker jag.... fast kaffe skulle ju inte bligodkänt som "livsmedel" med tanke på hur reglera ser ut nu. Det är för onödigt och för beroendeframkallande. Men jag ÄLSKAR mitt kaffe. Eftersom jag har min sömnstörning så borde jag få kaffe på recept tycker jag.
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Hmm håller med dig om det. Skulle ju kunna förbjuda knark tycker jag.... fast kaffe skulle ju inte bligodkänt som "livsmedel" med tanke på hur reglera ser ut nu. Det är för onödigt och för beroendeframkallande. Men jag ÄLSKAR mitt kaffe. Eftersom jag har min sömnstörning så borde jag få kaffe på recept tycker jag. Här får du ett recept på kaffe: 1 kaffe. 1 kopp. instruktioner: - Häll kaffet i koppen
k9 (oregistrerad) Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Näe! Ska kriga lite COD nu... men bara så att jag blir så arg att jag orkar skriva ett brev till Inkompetents-verket (försäkringskassan).. laters m8s
k9 (oregistrerad) Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 lite varmnt vatten till det receptet så är det nästan så som jag gör det ... får testa din variant nästa gång...
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 jag tror vi tar 50k i helgen. Ursut, svartenbrant och jag.
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 lite varmnt vatten till det receptet så är det nästan så som jag gör det ... får testa din variant nästa gång... känns som ett onödigt spädningssteg 🙂
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Nej men seriöst, så sjukt fin är hon 🙂 Fast jag sa inget om talib, vet inte riktigt hur man ska klämma in det direkt i konversationen. Köpte i alla fall en ny fin tygkasse!
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Jag vill limma tshirtstoretjejen 🙂 prova det där köttlimmet som de snackade om i media häromdagen.
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 men hur gör man liksom... dessutom är hon väl typ pazo-gammal
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Vill egentligen in bråka med dej, men nä. "Det ekonomiska livet, det enda sanna livet." känt citat
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Vi ska skriva PM om något ämne inom marknadsinterventioner och marknadsmisslyckanden.
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Overkill, du e dökär i henne, va?! Hmm. För det första, känner hon igen dig vid det här laget? Kan pm-a om du inte vill skriva här.
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Vilken lycka!🙂 Bostadsmarknaden Haha, ja det har vi tänkt lite på faktiskt. Och sen även med saab och sas så är det ju relevant.
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Overkill, du e dökär i henne, va?! Hmm. För det första, känner hon igen dig vid det här laget? Kan pm-a om du inte vill skriva här. Som fan! Nä men det är väl mest på skoj men hon är ju asfin så hade ju inte sagt nej. Tveksamt om hon känner igen mig, lär ju gå in rätt många människor där eftersom hon jobbar i butik. Men om jag tar upp talib kweli någon gång så lär jag ju påminna henne och sen efter det så kommer hon aldrig glömma! Det är i alla fall min plan. 🙂
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Hur väl utbildad nationalekonom är du, debatt? Har du examen eller har du läst lite strökurser i ämnet bara?
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Jag tycker det är jobbigt att skriva isär ord som kan skrivas ihop för då är jag orolig för att folk ska tro att jag är en särskrivare. Som typ "väl utbildad" som även kan skrivas "välutbildad" (men med olika betoning och rytm). Tyckte "väl utbildad" passade bättre förut men tycker det är jobbigt att skriva isär det ändå.
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Jag ska upp 10 för ska träffa jonathan på ekonomikum för att plugga vid 11.
SadamJR Postat 12 februari 2010 Trådstartare Postat 12 februari 2010 fan vad jobbigt det där såg ut.. AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE A EAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEA E AEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAEAE Flåt?
SadamJR Postat 12 februari 2010 Trådstartare Postat 12 februari 2010 Ursut, svartenbrant och jag. Var försiktig med döttrarna.
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 (redigerat) Hur väl utbildad nationalekonom är du, debatt? Har du examen eller har du läst lite strökurser i ämnet bara? A+B+C+D plus erbjudande om forskare på Försäkringskassan (av alla ställen) trots att jag inte har formell forskarutbildning. Fick också chansen att bli forskarassistent på universitetet. Ville inte flytta till Sthlm, inte just då i livet iaf, resp för låg lön för slavgöra. Men jag har fina uppslag till ett par böcker i ämnet jag har påbörjat. Har inte helt slagit bort tanken om att dra igenom de sista åren till doktor i ämnet ifråga. (Sadam - har du spypåsen framme?) 🙂 Men man ska tänka på att grenen nationalekonomi ger de sämst betalda jobben inom ekonomiutbildningen, jämfört med marknadsföring och management, men även jfr med de som satsar på redovisning faktiskt. Krävs egentligen doktorsexamen för att man ska "komma nånvart". Inte utan man är splittrad. Redigerat 12 februari 2010 av debatt
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Hur väl utbildad nationalekonom är du, debatt? Har du examen eller har du läst lite strökurser i ämnet bara? Jag har Civilekonomexamen i grunden. Plus två Masters i ekonomi därutöver. Plus någon enstaka kurs i ekonomisk historia för att kunna få ut Premiestipendium.
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Jag tycker det är jobbigt att skriva isär ord som kan skrivas ihop för då är jag orolig för att folk ska tro att jag är en särskrivare. Som typ "väl utbildad" som även kan skrivas "välutbildad" (men med olika betoning och rytm). Tyckte "väl utbildad" passade bättre förut men tycker det är jobbigt att skriva isär det ändå. Ja, folk kan få för sig att man är engelsk. 🙂
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Jag ska upp 10 för ska träffa jonathan på ekonomikum för att plugga vid 11. Ekonomikum 🙂 får lite ståfräs när jag tänker på det
Overkill Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 A+B+C+D plus erbjudande om forskare på Försäkringskassan (av alla ställen) trots att jag inte har formell forkarutbildning.Fick också chansen att bli forskarassistent på universitetet. Ville inte flytta till Sthlm, inte just då i livet iaf, resp för låg lön för slavgöra. Men jag har fina uppslag till ett par böcker i ämnet jag har påbörjat. Har inte helt slagit bort tanken om att dra igenom de sista åren till doktor i ämnet ifråga. (Sadam - har du spypåsen framme?) 🙂 Men man ska tänka på att grenen nationalekonomi ger de sämst betalda jobben inom ekonomiutbildningen, jämfört med marknadsföring och management, men även jfr med de som satsar på redovisning faktiskt. Krävs egentligen doktorsexamen för att man ska "komma nånvart". Inte utan man är splittrad. Låter kul! Lycka till med dina idéer. jag skulle vilja doktorera i statskunskap.
SadamJR Postat 12 februari 2010 Trådstartare Postat 12 februari 2010 Jag har Civilekonomexamen i grunden. Plus två Masters i ekonomi därutöver. Plus någon enstaka kurs i ekonomisk historia för att kunna få ut Premiestipendium. För det behöver man inte va oförskämd. Så varför jobbar du du inte som en sån då?
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Haha, ja det har vi tänkt lite på faktiskt. Och sen även med saab och sas så är det ju relevant. Ja, man kan visa hur marknadsingripanden påverkar.
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 För det behöver man inte va oförskämd. Så varför jobbar du du inte som en sån då? Jag är inte oförskämd. När var jag det? Jo, jag jobbar som ekonom. Men inte nationalekonom. Fast återigen, alternativkostnaden känns för hög. Författande är mitt kall.
Recommended Posts