debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 😄 Alltså, det går inte ens att beskriva lättnaden jag känner nu! 😮😄 :D Får man skriva kram, trots att man är kille? 😆 Annars skriver jag dagsedel.
Pico Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 "Plåstret" heter "Allevyn, Gentle Border" enligt förpackningen. 10x10 cm. Det är som en stor kudde i mitten, som tydligen ska absorbera blod och samtidigt låta såret andas. Gore-tex, now for wounds!
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 "Plåstret" heter "Allevyn, Gentle Border" enligt förpackningen. 10x10 cm. Det är som en stor kudde i mitten, som tydligen ska absorbera blod och samtidigt låta såret andas. "Allevyn, Gentle Border" Låter som en perfekt titel på en Countryrocklåt! 😆
Gote Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Alleyn Gentle border - Polyuretanförband med häftmassa av silikon. Kan sitta upp till 7 dagar. Djävla fräckt "plåster"... 😆
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Hade det itne fortfarande vart lite ömt, så hade jag tagit några danssteg. 😆 Dom har satt in ett stort rör rätt in där bölden var tidigare, för att kroppen lättare ska kunna leda ut blod och var. Ja, det kommer fortsätta blöda några dagar till. Men det kommer inte göra ont. Ovanpå själva röret har jag ett stort fucking plåster. Eller inte plåster, det ser ut som ett men är mycket tjockare och större, vet inte vad det heter. en inbäddad kompress
Neosus Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Djävla fräckt "plåster"... 😄 Häftigt med andra ord.. 😑
Micke H Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Det som kändes var att bölden tryckte på nerverna helt enkelt. Sedan när man skär så går ju en del nerver åt då också, vilket känns.Antar att du menar att det utfördes helt obedövat. Själv tar jag aldrig något smärtdämpande, inte ens mot diskbråck och har inte ens vetat att min handled var bruten, mina fingrar av etc. Det har bara synts på röntgen. Så frågan blir: Vilket är värst? Att vara smärtkänslig eller okänslig för smärta? Jag fick smärtstillande. En spruta rätt in i bölden, som ändå inte hjälpte särskilt mycket, vilket dom varnade mig för. Djävla fräckt "plåster"... 😄 Där har vi det!
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 nu har jag browsershoppat lite, funderar på att skaffa macbook pro och motu ultralite sen när jag får inkomst 😄
Micke H Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Grattis micke... tror jag 😄 Oh ja, grattis är rätta ordet, tack! 😑
Pico Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 LOL, men va fan? Till och med en Blocket-keps dissar mig! xD
Micke H Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 nu har jag browsershoppat lite, funderar på att skaffa macbook pro och motu ultralite sen när jag får inkomst 😑 Mac! 😄
Gote Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Gore-tex, now for wounds! Det heter inte Gore-tex, det heter Gote-rex...
Gote Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 LOL, men va fan? Till och med en Blocket-keps dissar mig! xD 😑 Fågeljägare? 😄
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 nu har jag browsershoppat lite, funderar på att skaffa macbook pro och motu ultralite sen när jag får inkomst 😄 Det är fina grejer! Vad jag förstår så har du inte varit aktiv vad anbelangar inspelningar pga utrustningsbrist.
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Det heter inte Gore-tex, det heter Gote-rex... MEN ORKA! 😄
Pico Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Det heter inte Gore-tex, det heter Gote-rex... Nu minns jag den här;
Gote Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 MEN ORKA! 😄 Du är bara sotis för att du inte har mina galna ordvitsskills! xD
Neosus Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Det heter inte Gore-tex, det heter Gote-rex... HAH
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Det är fina grejer! Vad jag förstår så har du inte varit aktiv vad anbelangar inspelningar pga utrustningsbrist. Ja, eller snarare platsbrist. har inte haft utrymme att smäcka upp studiodatorn, som för övrigt börjar få ganska många år på nacken också.
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Eftersom man hör och ser sämre när man blir äldre, undrar om perceptionen för smärta avtar också?? Borde vara så. *funderar*
Gote Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Nu minns jag den här; WTF?! Du kommer knappt ihåg vad du heter, men en sju år gammal bild har du knivskarpt inpräntad i medvetandet! 😄
Fidden Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Du är bara sotis för att du inte har mina galna ordvitsskills! xD ja, så är det ju naturligtvis 😄
debatt Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Ja, eller snarare platsbrist. har inte haft utrymme att smäcka upp studiodatorn, som för övrigt börjar få ganska många år på nacken också. Jag minns att den låg i en låda. Jag har en gammal stor dator som jag plockat helt isär i lösa delar och ska sälja. Hoppas nån ute i vida världen sitter med en Pentium som han vill förbättra. Ebay.
Pico Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 WTF?! Du kommer knappt ihåg vad du heter, men en sju år gammal bild har du knivskarpt inpräntad i medvetandet! 😄 Mäh! xD
Pico Postat 12 februari 2010 Postat 12 februari 2010 Men seriöst... nu glömde jag bort vad jag skulle göra. 😄
Recommended Posts