Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Apropå en helt annan sak...

Jag skulle lägga på ett brev på brevlådan idag för morsan, det var till en väninna i värmland och hon hade skrivit avsändare baktill på brevet. Jag förstår egentligen inte varför, för väninnan har ju inte flyttat och det vet hon - så brevbäraren behöver ju inte sända tillbaka brevet om han inte hittar väninnan. Men jag råkade TAPPA bort brevet under eftermiddagen tyvärr... 😆

Frågan:

Hur stor chans är det att någon lägger på brevet på en brevlåda så det kommer fram i alla fall?

Brukar ni skriva avsändare och varför?

hmm... ja jag skriver nog avsändare. jag vet inte varför.

Om brevet är frankerat finns det alltid en chans att någon lagt den på lådan. Finns många vänliga människor. Finns många som undviker att titta på den där saken som ligger och skräpar på marken också iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

hmm... ja jag skriver nog avsändare. jag vet inte varför.

Om brevet är frankerat finns det alltid en chans att någon lagt den på lådan. Finns många vänliga människor. Finns många som undviker att titta på den där saken som ligger och skräpar på marken också iofs.

Antingen tappade jag det på bussen när jag tog upp tumvantarna ur väskan eller så åkte det ur Metro på jobbet nu ikväll och ligger på golvet eller på bordet nånstans...

Och imorgon ska jag inte jobba. Kan vara någon som ser brevet där kanske?

Borde jag maila eller tala in på telefonsvararen?

Det var en del privata kort i brevet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen tappade jag det på bussen när jag tog upp tumvantarna ur väskan eller så åkte det ur Metro på jobbet nu ikväll och ligger på golvet eller på bordet nånstans...

Och imorgon ska jag inte jobba. Kan vara någon som ser brevet där kanske?

Borde jag maila eller tala in på telefonsvararen?

Det var en del privata kort i brevet.

jag vet inte. du får väl skicka ett mail nästa gång 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

I en utfrågning om fulaste könsordet sa någon Charlotta på tv som hade gjort ett reportage om det, två varianter som jag aldrig hört och som jag inte ens tyckte var fula. Kuk är mycket värre.

De två orden var slemspett och köttgök.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte. du får väl skicka ett mail nästa gång 😆

Nej asså, det var ju inte mitt brev. Men jag undrade om jag borde maila mitt jobb nu om det eller ringa in på telefonsvararen. Undrar vilket de kollar av först imorgon bitti...

Jag tänker söva då

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag se film tror jag. Kärlekskomedi. Lite ghey osv jajajajaja xD HErrå.

😄

Det blev "Griffin and Phoenix" på Voddler, en riktigt snyftig snyftare! xD

Jag grät seriöst asmycket. xD Och man fick lite perspektiv på livet faktiskt.. 😆🥰 Lite rolig oxå. 🙂

Den handlade om en kille som får reda på att han har fått cancer som inte går att operera, så har han typ 1 år kvar att leva, osv, ska inte säga mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick reda på idag att jag med största sannolikhet kan få extrema rabatter på musikutrustning framöver.

du får skaffa trädgårdsmästare om de blir för extrema för dig. förresten tror jag inte det är det där man syftar på när man säger att man måste vara noga med att jorda sin utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...