Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

I sidhuvudet skriver du datum och referensnummer till vänster och sedan företagets kontaktuppgifter till höger. Dina egna kontaktuppgifter skriver du längst ner under ditt namn.

Så kan man göra om man inte vill vara lika formell som mig och särskilt om det gäller ett privat företag.

Det finns en del tungrodda byråkrater som fortfarande vill ha det enligt den praxis jag exemplifierade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså typ såhär:

5x351s.jpg

?

Och så avslut med:

Vänliga hälsningar,

Sebastian Andersson

SIGNATUR

Kontaktuppgifter

Jag tycker vänliga hälsningar eller i varje fall "vänliga" kan gå bort... det är så djävla självklart att man inte behöver skriva det ens. Vill du väcka uppseende kan du skriva

"ovänliga hälsningar".

En gång sökte jag ett jobb förresten som kanske skulle ge 15-20 tusen i månaden, ingen aning faktiskt, det stod inte... Man jag skrev i brevet "60000 kr i månaden ska jag ha!!".

Fick aldrig nåt svar ens... Fattigt.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker vänliga hälsningar eller i varje fall "vänliga" kan gå bort... det är så djävla självklart att man inte behöver skriva det ens. Vill du väcka uppseende kan du skriva

"ovänliga hälsningar".

En gång sökte jag ett jobb förresten som kanske skulle ge 15-20 tusen i månaden, ingen aning faktiskt, det stod inte... Man jag skrev i brevet "60000 kr i månaden ska jag ha!!".

Fick aldrig nåt svar ens... Fattigt.

😆

Haha, min jobbcoach hade älskat dig 😆

(han gillar när man gör saker för att sticka ut, för utstickandets skull)

precis som vi alla andra då, fast på ett annat sätt 😄

edit... jaha, det där blev ju ett konstigt inlägg efter att jag la till den där parentesen... den sista meningen var ju tänkt som en komplettering till den första meningen. 😏

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

😏

Känns lite sådär att skriva att jag gärna kommer in på en anställningsintervju, är ju 40 mil bort. Men vad gör man inte.

hehe, du kan ju annars avsluta med typ "jag stannar gärna kvar här och får gratis pengar om det är ok" istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå en helt annan sak...

Jag skulle lägga på ett brev på brevlådan idag för morsan, det var till en väninna i värmland och hon hade skrivit avsändare baktill på brevet. Jag förstår egentligen inte varför, för väninnan har ju inte flyttat och det vet hon - så brevbäraren behöver ju inte sända tillbaka brevet om han inte hittar väninnan. Men jag råkade TAPPA bort brevet under eftermiddagen tyvärr... 😏

Frågan:

Hur stor chans är det att någon lägger på brevet på en brevlåda så det kommer fram i alla fall?

Brukar ni skriva avsändare och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan:

Hur stor chans är det att någon lägger på brevet på en brevlåda så det kommer fram i alla fall?

Brukar ni skriva avsändare och varför?

På fråga a svarar jag vet ej och på fråga b svarar jag att jag inte brukar göra det eftersom regeringens superhemliga tortyrpolis då kan identifiera mig lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

OCH

folk som är "fan" av totalt idiotiska saker på Facebook som DESSUTOM ofta är självrefererande OCH grammatiskt felaktiga att "bli fan av". "Idiotisk Fitta har blivit ett fan av I join groups with self-referential names". DÖ

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...