Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Förresten, killis! Hörde att det var du som kallade mig Ghey på Pazos msn!! 😄

Men jak er snel, inte doom. Do for lefa, jak inte doda dej 😳

Han blev Msn-raped. xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

fidden! i slutet av ett personligt brev, kan man skriva "...ser fram emot att höra av från er" eller bör man undvika det?

vet inte, jag brukar nog ha med nåt sånt... min förra coach tyckte att man skulle skriva nåt i stil med att man är den bästa i hela världen. och så skulle man helst skicka brevet i en rolig låda 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag träffade VD'n för slutintervjun började han med att hacka på brevet. Han pekade på ett stycke, där han seriöst hade skrivit "va fan?!". Och så sa han det också. "Va fan?!".

Han tyckte inte om det stycket xD

Link to comment
Dela på andra sajter

xD

en till fråga: ska man skriva sina egna kontaktuppgifter först och sen företagets?

I sidhuvudet skriver du datum och referensnummer till vänster och sedan företagets kontaktuppgifter till höger. Dina egna kontaktuppgifter skriver du längst ner under ditt namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

xD

en till fråga: ska man skriva sina egna kontaktuppgifter först och sen företagets?

Är det ett brev så ska deras uppgifter stå uppe till vänster och företagets namn överst då såklart. På höger sida av pappret (långt mellanrum från företagsnamnet) ska ärendet stå (t.ex. ordet ANSÖKAN eller PERSONLIGT BREV). På samma rad som du skriver företagets postnummer och ort (till vä) så ska datumet för brevets tillblivelse stå (fast med en massa mellanrum efter postnr och ort såklart, alltså långt till höger, och börja under ÄRENDEMENINGEN. 4 radmatningar (=enterslag, med enkelt radavstånd) så ska dina kontaktuppgifter stå. Där börjar du med ditt namn med STORA bokstäver, därunder gatuadress, därunder postnr o ort, därunder fast telefon, därunder mobil telefon och avslutningsvis adress för elektronisk postöverföring.

😏

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...