Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Kanhända, men det var ju inte svar på frågan.

Hur ska de undvika att bli fällda för diskriminering med det avsnittet?

De drev med den typiska svenska strävan att vara PK. På vilket sätt tycker du det var diskriminering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som debatt missuppfattat episoden en hel del.

De stängde inte in honom för att de inte ville visa upp en svart man. De stängde in honom för att de inte ville visa upp en svart butler, som lätt kan associeras med slavsamhället och att de då som värdpar kunde uppfattas vara för slaveri och såg mörkhyade som slavar.

Att en kvinna sedan spydde hade inte så mycket med saken att göra, hon hade bara hällt i sig enorma mängder vin under hela avsnittet. Det var väl isåfall diskriminerande mot kvinnor eller?

Vad de ville visa? Tja, jag tyckte det var en ganska bra, om än skruvad, skildring av svensk mentalitet där det är så jääävla viktigt vad folk tycker om en att man kan ta till de mest extrema metoder för att undvika att folk ska titta snett på en. Plus en stor portion av "den svenska avundsjukan".

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som debatt missuppfattat episoden en hel del.

De stängde inte in honom för att de inte ville visa upp en svart man. De stängde in honom för att de inte ville visa upp en svart butler, som lätt kan associeras med slavsamhället och att de då som värdpar kunde uppfattas vara för slaveri och såg mörkhyade som slavar.

Att en kvinna sedan spydde hade inte så mycket med saken att göra, hon hade bara hällt i sig enorma mängder vin under hela avsnittet. Det var väl isåfall diskriminerande mot kvinnor eller?

Vad de ville visa? Tja, jag tyckte det var en ganska bra, om än skruvad, skildring av svensk mentalitet där det är så jääävla viktigt vad folk tycker om en att man kan ta till de mest extrema metoder för att undvika att folk ska titta snett på en. Plus en stor portion av "den svenska avundsjukan".

Teater är en konst det också, som ligger i betraktarens öga.

Det var diskriminerande mot den brunhyade mannen att kvinnan spydde just då. Det framställdes ju som att hon spydde just i ögonblicket då den brunhyade mannen visade sig för henne för allra första gången. Det blev för mycket för henne att se brun hy som hon tydligen äcklades av.

Jag tolkar det som att de ville visa upp att brunhyade män ska låsas in för att de är brunhyade. Att de skämdes för hans hudfärg. Min tolkning.

Det är så man späder på uppfattningarna i samhället. Jag känner ett helt gäng som kör liknande lekar, med samma förevändningar för att göra det legitimt.

Ett solklart fall av diskriminering.

Är rätt säker på att det blir en prick.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En skelning innebär inte bara att man skelar, det innebär att man ser sämre än man kunde ha gjort. Folk är så ytliga ofta, att de inte tänker på det i första hand.

Det jag tidigare läst om skelning är att det bör åtgärdas de första levnadsåren. Men jag hoppas det kommit fram bättre tekniker nu på senare år, där man i senare lägen av en persons utveckling även då kan rikta ögonen! Tänk på att det sedan kan ta några dagar/veckor, innan ögonen ställt in sig. Du får säkert ett träningsprogram också.

Det går säkert bra, även om ögonen kanske är det som är läskigast att låta operera, tycker jag.

tunnbrödrulle med becel o mager salami och rooibos-thé med socker och lättmjölk//:KF

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...